Ã…terkallese PÃ¥ Abs Enheten
Posted 29 June 2009 - 07:36 AM

Posted 29 June 2009 - 08:03 AM
Här är kanpanjekoden
Byte ab ABS styrenhet pga att bromsar slutar fungera ibland
Kampanj 02-R-33
art:48 00 163
Nu har opel äntligen fixat detta, och problemet med bromsarna är barta, riktigt skönt![]()
som jag tidigare har sagt så hittar inte opelverksan heller denna åtgärd i deras dator utan fick gå via kundtjänst via nätet,
ni som vill prata direkt med bernt engström (mekanikern som fixade åtgärden) kan pmá mig så skickar jag nr
Mvh Niklas Känngård
Hmm Bilpartner Malmö har forløbig sagt nej til at byte dette på Återkaldelse, den ligger just nu hos GM, men jeg har bedt dom om en officiel udtalelse fron dom om inte dom ønsker at byte disse sikkerheds grejer som jeg kan ha i bilen om noget hender :-)
og nu er hen på semester till 28/7

Posted 02 July 2009 - 03:34 PM
Bilen får inte vara mera än 6 år gammal om den här åtgärden skall bekostas av GM. Det är därför vissa får den gjord och andra inte. Allt enligt Bendt Bil i Halmstad.Här är kanpanjekoden
Kampanj 02-R-33
Nu har opel äntligen fixat detta, och problemet med bromsarna är barta, riktigt skönt![]()
som jag tidigare har sagt så hittar inte opelverksan heller denna åtgärd i deras dator utan fick gå via kundtjänst via nätet,
ni som vill prata direkt med bernt engström (mekanikern som fixade åtgärden) kan pmá mig så skickar jag nr
Mvh Niklas Känngård
Hmm Bilpartner Malmö har forløbig sagt nej til at byte dette på Återkaldelse, den ligger just nu hos GM, men jeg har bedt dom om en officiel udtalelse fron dom om inte dom ønsker at byte disse sikkerheds grejer som jeg kan ha i bilen om noget hender :-)
Posted 02 July 2009 - 06:53 PM
Bilen får inte vara mera än 6 år gammal om den här åtgärden skall bekostas av GM. Det är därför vissa får den gjord och andra inte. Allt enligt Bendt Bil i Halmstad.Här är kanpanjekoden
Kampanj 02-R-33
Mvh Niklas Känngård
Mysko, min är en 02a

Posted 07 July 2009 - 08:09 PM
Den kanske är uttagen 03?Bilen får inte vara mera än 6 år gammal om den här åtgärden skall bekostas av GM. Det är därför vissa får den gjord och andra inte. Allt enligt Bendt Bil i Halmstad.Här är kanpanjekoden
Kampanj 02-R-33
Mvh Niklas Känngård
Mysko, min är en 02a
Posted 08 July 2009 - 03:52 AM

Posted 06 August 2009 - 09:08 AM
Posted 07 August 2009 - 08:06 AM
Posted 07 August 2009 - 03:00 PM
Posted 07 September 2009 - 08:32 AM
Svenska bil i Akalla böt mina fälgar, vakumslang och ABS-enhet i slutet av sommaren 08!
Bilen jag hade var en 03:a, Regnr på den bilen är SKJ 187. Kanske går att åka dit tjata lite då dom uppenbarligen gjort dessa jobb för mindre än ett år sedan!
Hej! Nu har även jag hittat hit... Jag heter Jörgen, bor i Göteborg och importerade en kompressormatad 2.2:a från 2003 förra sommaren.
Känner du någon skillnad efter bytet av ABS-enheten? Har själv väldigt stumma och okänsliga bromsar som har fått det att killa i magen många gånger i slutet på rakorna. Bilen har ATE Power discs fram och bak och original bromsok. Det satt Ferodo FDS 1282 & 1560 på från början, men jag tyckte att jag aldrig fick upp tempen och någon bra bromsverkan, så jag bytte till EBC Yellow Stuff. Bättre tycker jag men jag är långt ifrån nöjd. Efter att ha läst era inlägg så fattar jag ju att det kanske inte är problemet...
Har f.ö. nästan nya (100 mil) svarta Team Dynamics med helt nya Toyo proxes T1R 215/40 17 & 235/40 17 på till salu, men det kanske jag inte ska ta upp här...
Attached Files
Posted 07 September 2009 - 09:32 AM
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users