
Kompressormatning Gds
#61
Posted 10 December 2012 - 10:04 AM
#62
Posted 10 December 2012 - 11:01 AM
Hur gick det med besiktningen?
Den smög igenom.
#63
Posted 10 December 2012 - 08:42 PM

#64
Posted 31 December 2012 - 04:51 PM
Skruvat lite bromsar.
Allt det gamla lossnade och det nya passade. Vad mer kan man önska?
Här har vi skillnaden på skivorna. Det skiljer drygt ett kilo till de nyas fördel.

Gamla och ny oken. Här skilde det ett knappt kilo till det nya okets nackdel tyvärr....

Men så här mycket större är de nya beläggen. Det måste väl ge mer stoppkraft?

#65
Posted 31 December 2012 - 05:08 PM
#66
Posted 31 December 2012 - 05:23 PM
står om standard bromsar vs 4 pot här..
http://www.vx220.org...es-and-stage-4/
Hehe, jo jag vet. Alla verkar ha en åsikt och oftast är det att det inte gör någon större skillnad. Men att vara tuffast vid korvkiosken är ju inte helt fel det heller.

#67
Posted 31 December 2012 - 06:21 PM
Gott Nytt År! (Skansen here we come)
#68
Posted 31 December 2012 - 07:51 PM

Edited by OneYet, 31 December 2012 - 07:52 PM.
#69
Posted 01 January 2013 - 01:57 PM
Nästa år skall jag ha större bromsar med vassare belägg och en ny 4-kanals ABS-enhet.
Jag räknar med att bli förbluffad.
Jaja, åtminstone nöjd.
Om du inte redan köpt ny ABS så pröva med de nya bromsarna och känn hur du upplever att det fungerar. Jag tycker själv att min ABS fungerar bättre med de uppgraderade främre bromsarna (330 skivor och APracing OK 5200).
#70
Posted 01 January 2013 - 02:25 PM
Nästa år skall jag ha större bromsar med vassare belägg och en ny 4-kanals ABS-enhet.
Jag räknar med att bli förbluffad.
Jaja, åtminstone nöjd.
Om du inte redan köpt ny ABS så pröva med de nya bromsarna och känn hur du upplever att det fungerar. Jag tycker själv att min ABS fungerar bättre med de uppgraderade främre bromsarna (330 skivor och APracing OK 5200).
För sent. Inpluggad och klar.
Har du gjort något med dina bakbromsar?
Har funderat på lösningen med främre oken bak men då jag måste behålla de gamla bakre oken för handbromsen så känns det sådär.
Jag tror jag provar med vassare belägg även bak först.
#71
Posted 01 January 2013 - 02:34 PM
In my opinion the cheapest mod for have a better brake result is to mount also the 2 pot brakes on the rear.
And in my opinion its one of the worst. Over brakes the rear and makes it very squirmy under braking.
alla tycker väl olika, kör själv 4 pot fram och standard bak med vassare belägg och har inga problem alls.
Gott nytt år

Edited by Gilgamesh, 01 January 2013 - 02:40 PM.
#72
Posted 02 January 2013 - 11:17 AM
Nästa år skall jag ha större bromsar med vassare belägg och en ny 4-kanals ABS-enhet.
Jag räknar med att bli förbluffad.
Jaja, åtminstone nöjd.
Om du inte redan köpt ny ABS så pröva med de nya bromsarna och känn hur du upplever att det fungerar. Jag tycker själv att min ABS fungerar bättre med de uppgraderade främre bromsarna (330 skivor och APracing OK 5200).
För sent. Inpluggad och klar.
Har du gjort något med dina bakbromsar?
Har funderat på lösningen med främre oken bak men då jag måste behålla de gamla bakre oken för handbromsen så känns det sådär.
Jag tror jag provar med vassare belägg även bak först.
Du anar inte vad jag gjort med mina bakbromsar.... Vi får se hur det utvecklar sig, kanske är de för kraftiga för bromsbalansen kanske inte, har en strypventil från APracing till mina bromsar fram, för ökad bromsverkan bak vs fram, den kan jag flytta till bakbromsarna om det behövs. När det gäller bromsar så tror jag många som tycker till inte har en susning om hur det är att köra på bana, generellt är det då, i kombination med R-däck, man kan behöva uppgradera bromsarna. Jag tror på att börja med andra belägg bak som "bettar" bättre för att sedan ta steget att byta bak eller komplettera. Hittade dessa helt plötsligt när jag bara surfade runt: http://www.seriously...ear-for-s2.html
Den uppgradering jag nu gjort bak har minskat den ofjädrade vikten med 2,5 kg per sida vilket har en mycket positiv påverkan på bilens förmåga att behålla greppet, det är ju bra det också, i relation med att addera ytterligare vikt genom att montera framoken bak som kommer att öka vikten istället och därmed minska hjulens möjlighet att följa vägbanan.
Edited by Speedsterspeed, 02 January 2013 - 11:19 AM.
#73
Posted 02 January 2013 - 12:18 PM
#74
Posted 02 January 2013 - 12:50 PM
Ahh!
Det är ett par sådana fästen jag har funderat på att göra. Men som sagt så får det nog vänta tills nästa vinter eller ett par vintrar till. Skall utvärdera årets inköp först.
Nu gör du mig dock nyfiken. Vad har du gjort med bromsarna som har reducerat vikten med 2,5 kg? Det är ju en hel del.
Nya bromsok utan parkeringsbroms integrerad och andra skivor med alu-bells är svaret på frågan. Om dessa bromsok fungerar så avser jag att montera hydraulisk handbroms med fördelningsventil* från Selleholm nästa vinter, under mellantiden använder jag en stång med knäled, som dessutom kommer att innehålla en fjäder, att sätta i spänn mellan fotbromsen och alu-profilen i golven framför förarstolen.
*

Edited by Speedsterspeed, 02 January 2013 - 12:54 PM.
#75
Posted 05 January 2013 - 07:05 PM
Vad är det för betäckning på de nya oken?Julkoman satt hårt åt i år men till slut blev det lite garagetid.
Skruvat lite bromsar.
Allt det gamla lossnade och det nya passade. Vad mer kan man önska?
Här har vi skillnaden på skivorna. Det skiljer drygt ett kilo till de nyas fördel.
Gamla och ny oken. Här skilde det ett knappt kilo till det nya okets nackdel tyvärr....
Men så här mycket större är de nya beläggen. Det måste väl ge mer stoppkraft?
#76
Posted 05 January 2013 - 08:31 PM
#77
Posted 05 January 2013 - 08:34 PM
#78
Posted 05 January 2013 - 08:44 PM
Om jag får gissa är det en beg uppsättning av:
http://www.thorneymo...roducts_id=2887
Tror jag med. Kom tydligen från en flotta av gamla racingbilar.
#79
Posted 25 May 2013 - 08:51 PM
Nu har jag ju varit på en träff med bilen. De nya bromsarna och ABS:en sög tag rejält när det behövdes. Skönt. Kändes som om jag kan lita på dem helt och hållet nu. Jag körde mycket och jag körde fort. Tyvärr varvade jag nog lite mer än vanligt (eller så var det bara varmare ute) för jag lyckade smälta till mina växelvajrar lite grand. Jag har smörjt dem allt jag kan den här veckan. Det går fint att köra men det går åt lite kraft att växla. Nu får jag meka i vinter igen. Suck. Det är väl priset för att trimma.
#80
Posted 26 May 2013 - 06:52 AM
Kul att det går bra. Har du ngn koll på insugstemperaturen, vad ligger den på när du använder den tunga h-foten?
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users