Håller fortfarande på att rensa det lättade svänghjulet.
Tog beslutet att använda originalsvänghjulet till slut. Kanske kan få tyst på växellådan hoppas jag.
Det betydde dock att jag blev tvungen att borra upp gängorna till M8.
Tänkte borra dem i en pelarborr, för borren borde ju centrera sig själv i redan borrade hål tänkte jag, och be Ivan gänga upp dem. Avskyr att gänga i hål med botten.
Hmmm, sade Ivan och såg bister ut. Han tycker inte om att fuska.
Det blev en svarvad adapter och så upp med delningsapparaten i fräsen.

Efter det mätte vi upp måttet mellan pressplattan och svänghjulet. 3,05 mm var det.
Eftersom plattan hade mest tryck vid 1,6 mm inspänning så borde ju brickorna vara 1,45 mm tjocka.
Vanliga M8 brickor är 1,5 mm.
Fast när jag tittade förbi Ivan en stund senare hade han gjort det här.

Den brickan är 1,45 mm.
Djupet på hålen var ca 30 mm. Vi hade bultar som var 22 mm och 30 mm.
Ivan kapade till några som blev 25 mm.
Ibland leker livet.
Nu är i alla fall kopplingen på plats tillsammans med en fruktansvärt ovillig växellåda.
Det tog mig 4 timmar att få in den de där sista 50 mm.