Jump to content


Photo

Köpa Avgas...


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 04 August 2004 - 09:02 PM

Letar nytt avgassystem, vill dels ha lite gött ljud, istället för det där symaskinsspinnandet som är nu ;)
O skulle man råka få nån kuse extra på köpet så är ju de inte fel heller :P chinky chinky

Har lite problem med att välja, men vad jag läst mej fram till hitills så lutar det åt att det blir ett Milltek
Dom säljs ju även här på forumet:
http://www.vx220.org...?products_id=52
Nån som beställt härifrån?
Vad ligger frakten från england på, ungefär?
Går det hitta dom billigare nån annan stans? AmD säljer ju dom, men där är dom ju dyrare, typ 800£+17%moms

Vilka andra erkännt effektgivande system finns därute som kan va prisvärda allternativ till Milltek?

#2 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 05 August 2004 - 03:22 AM

Jag har ju Milltek på min och jag gav £60 i frakt för systemet. Jag har ju försökt sammanställa vilken mod som ger vilken effekt, men det är svårt eftersom man måste lita på de effektsiffror som bromskörningarna gett. Om de är rätt så ger race katten (200-cell, metall) ca 5 hk, med remap. Lågbudget är ju att ta bort pre-kat och bara byta ljuddämpare. Andra system finns o det har jag oxå skrivit en sammanställning av. Man ska skilja på absorptionsdämpare och reflexionsdämpare. Original och Milltek är reflexionsdämpare och ganska tysta. Absorptions ger nog något lägre motstånd, men är oftast mer högljudda. O det låter rätt duktigt när man sitter bredvid motorn, de e därför den är så tyst nu!!

#3 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 05 August 2004 - 03:33 AM

Kolla här:

http://www.vx220.org...20

#4 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 05 August 2004 - 09:28 AM

Bra avgassammanställning thumbsup LÅter de mycke inne i coupén med Milltek?? Är det bara vid låga hastigheter de hörs inne i bilen eller är det precis hela tiden? det eviga vindbruset tar ju bort dom flesta ljuden... man vill ju inte behöva ha hörselproppar på sej när man kör :( (har haft en sådan bil redan, och det räcker...)

#5 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 05 August 2004 - 10:35 AM

Njae, det låter rätt mycket vid aktiv körning på kurviga vägar. Då har man ju full blås o mellanvarv. Men på tomgång och motorväg är den ganska tyst. Låter häftigt på racerbana säger de som stått bredvid.

#6 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 24 August 2004 - 11:21 AM

Har du köpt ITG?? Det ser ut att vara fina grejor! Grattis!

#7 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 24 August 2004 - 11:29 AM

Jepp, det skickas från "regnön" idag :D Jag skriver ner måtten på de sen så kan ni göra era egna... ;) har även 2 paket från Courtenay på väg hit oxå :P dock inget svänghjul... :( men det får det nog bli i vinter... om jag klarar att montera det själv :beat: Blir iaf en rolig ledig vecka nästa vecka :groupjump:

#8 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 26 August 2004 - 08:00 PM

Då va de äntligen lite goare ljud i symaskinen :D Har slitigt hela dagen me detta jävliga avgasbyte. Det är ju det klart trängsta motorrum jag grejat i, helt överjävligt trångt om man har lite grövre armar än medelsvensson. :beat: Att man ligger på garagegolvet o kravlar gör väll knappast saken lättare heller, fast jag är glad att jag inte hyrde en "gör det själv hall" det hade blivit DYRT!!! har aldrig varit med om avgasbyten som tagit mer än 1 timme innan. Det tog nästan 2 timmar bara att få bort den nedre värmeskyddsplåten på grenröret. :angry: :beat: (skruven i mitten finns inte en chans i världen att jag ska få dit igen, så jag kör utan den nu) Att få ut ljuddämparen efter att man tagit bort katten och U-böjen va överjävligt svårt. Man ska ha bort muttrarna på sidan av ljuddämparen, men de finns ju inte en chans att man ska komma åt dom :beat: Fick skära itu värmeskyddet på vänstersidan för att komma åt muttrarna på ena sidan och sen tråckla ut systemet efter att jag skruvat ner upphängningarna till det. Att sätta dit det nya från Courtenays gick desto snabbare, racekatt och raktigenomdämpare med rejäl rörböj efter va hur smidig som helst att sätta dit, dock kan man inte använda värmeskyddet på U-böjen, det finns inga fästen för den. Första intrycken, tjaa det läckte vid flänsen efter katten, bara o cykla o handla avgaspasta, o sen baraskruva isär igen o täta. :flame: Tog en provtur sen när allt väl va klart och allt ditskruvat igen. Den låter gött o gurglar lite, men den låter inte alls så som jag trodde... visst den låter högt men inte i närheten av ljudet från en Honda CTR med fullflödesavgas. Över 4000 rpm så är den inte lika trög längre thumbsup Ska bli skoj i se vad ITG kittet kan tillföra sen :groupjump:

#9 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 27 August 2004 - 06:13 AM

Kul! Skulle vara kul att jämföra systemen nån gång. Mitt Milltek är tyst på tomgång, men hörs lite mer på fullgas. Ett rakt-igenom-system borde låta lite mer. Men jag tyckte det lät rätt fränt när jag testade utan ljuddämpare, med bara katten som dämpande. Som en motorcykel med trimsystem, typ.

#10 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 01 September 2004 - 04:13 PM

Thorney skrev att nya Milltek-system från september 2004 kommer att låta lite mer. Får se vad jag får i postlådan, när det är dags :) !

Edited by clipping_point, 01 September 2004 - 04:13 PM.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users