Jump to content


Drömmen Om "fyndet"


  • Please log in to reply
150 replies to this topic

#21 Guest_Fredrik (Guest)

Guest_Fredrik (Guest)

Posted 03 September 2004 - 11:32 AM

Oj! Nu blev ju sömnen förstörd den närmaste veckan. Detta var ju verkligen "an offer you can't refuse" som han sade. Denna helgen är tyvärr helt körd för min del, 10-års kalas och annat, men framöver bara måste jag komma förbi. Helt fantastiskt. :o :lol: :lol: :D Linköping, brukar du köra på Sviestad då? Jag har kollat på ett antal xx-årsrejs med gammelhojar och kört mopperejs på gocart-banan men aldrig kört på själv på banan. Lotusen jag såg var härligt patinerad med matt röd lack, helt fantastisk. Så du har varit inne på Matra också. Det verkar som vi har en del gemensamt, med den skillnaden att du får drömmarna förverkligade. Jaja, speedsterdrömmen skall bli verklighet. Jag tackar och bugar för ett verkligt schangtilt erbjudande. Hur går vi vidare? / Fredrik

#22 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 03 September 2004 - 11:45 AM

Ja, det är kört här med för bilen står ju fortfarande på verkstad. Räknar med att ha den tillbaks på måndag så att jag kan köra på Mantorp på tisdag kväll, med klubben. Annars händer det väl att man åker neråt, förra året var jag på Anderstorp, i Göteborg och i Gränna.

#23 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 06 September 2004 - 10:04 AM

Lr oxå kan du komma till Mantorp i morgon 17:30 o se den live på en racerbana ihop med andra goa bilar!

#24 Guest_Fredrik (Guest)

Guest_Fredrik (Guest)

Posted 06 September 2004 - 11:57 AM

Grattis ! Du har fått den tillbaka. thumbsup Tyvärr är jag bara i krokarna men inte riktigt där imorgon. Skall åka till Syllerstorpett med en leverantör och köra "roliga fordon" Garanterat inget som går upp mot att se en Speedster på bana dock. Suck. Men lovat är lovat. / Fredrik

#25 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 06 September 2004 - 12:12 PM

Grattis ! Du har fått den tillbaka. thumbsup
Tyvärr är jag bara i krokarna men inte riktigt där imorgon. Skall åka till Syllerstorpett med en leverantör och köra "roliga fordon" Garanterat inget som går upp mot att se en Speedster på bana dock. Suck. Men lovat är lovat.
/ Fredrik

Ja då är du ju bara nåra kilometer därifrån!

#26 Guest_Fredrik (Guest)

Guest_Fredrik (Guest)

Posted 06 September 2004 - 06:18 PM

Tyvärr blir vi bussade upp till Syllerstorpett. Annars hade det ju varit en enkel match att smita ifrån en liten stund. Ha det oerhört roligt i alla fall. / Fredrik

#27 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 06 September 2004 - 06:55 PM

Tyvärr blir vi bussade upp till Syllerstorpett. Annars hade det ju varit en enkel match att smita ifrån en liten stund.
Ha det oerhört roligt i alla fall.
/ Fredrik

Du med! Å berätta vad det är efteråt, har bara sett deras dubbelarslade SAAB vid E4:an.... :blink:

#28 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 06 September 2004 - 06:59 PM

Jasså du har fått tillbaks bilen nu? =)) thumbsup Är det inga fler som har icq eller msn eller dylikt? ;p

#29 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 06 September 2004 - 09:27 PM

Nere i mörka Småland. Närmare bestämt Huskvarna. Väldigt ont om Speedsters här. Förälskade mig dock i en Lotus Europa som jag såg här i våras. Fast det hade ju inte med saken att göra egentligen. Ja det är klart, liten lätt mittmotorbil.
/ Fredrik

Huserade en del i Huskvarana i somras o till för några veckor sen, va tillsammans me en brud därifrån då.
Annars så kan du ta dej till Borås, är ju bara 10 mil, så kan du få en provtur i en lätt modifierad N/A Speedster (Öhlins, ITG och komplet Coutenay avgas) :P o du kommer inte älska speedstern mindre för det ;)

#30 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 06 September 2004 - 09:29 PM

Lr oxå kan du komma till Mantorp i morgon 17:30 o se den live på en racerbana ihop med andra goa bilar!

Skaffa stilleståndsförsäkring nu innan du kör på bana ifall du får för dej att sätta den i ett räcke... ;)

#31 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 07 September 2004 - 05:28 AM

Jag tror inte nåra försäkringar skulle täcka en skada gjord på racerbana, men tack iaf!!

#32 Guest_Fredrik (Guest)

Guest_Fredrik (Guest)

Posted 07 September 2004 - 06:44 AM

Mumma! Här poppar det ju upp Speedsters lite var stans i krokarna. Jag får ta en tittrunda framöver. Helt fantastiskt. :D Om försäkringen gäller på racerbana är lite olika beroende på hur klubben har lagt upp det hela har jag hört. Jag har i alla fall kört på Anderstorp med min gamla Triumph Trophy och då fick jag garantier att försäkringen skulle gälla. Fast då hade varje grupp på banan en föråkare. Fast iom att japsen toppade 320 km/h och min båge 180 km/h så var det fullt spett och sena inbromsningar som gällde varvet runt, tro mig. Se döden och sedan bromsa....... Rapport om övningarna på Syllerstorpett kommer. Har hört rykten om en väghyvel. / Fredrik

#33 Guest_Fredrik (Guest)

Guest_Fredrik (Guest)

Posted 08 September 2004 - 05:23 AM

OK! Rapport från Syllerstorpett om ni är intresserade. 1. Körning på två hjul med 240 runt en bana. Stödhjul på taket. 2. Köra Saab, med bakhjulen i luften och ett jättelikt kundvagnshjul en meter bakom bilen istället, runt en konbana. 3. Konbana med 740 som styrde åt fel håll. 4. Konbana med en midjestyrd jättemaskin, White, längd 6 m, bredd 3, med 4 dubbelmonterade traktorbakhjul runt om, och en harv på släp. 5. Konbana med 4-hjuling. 6. Rallyslinga i form av en åtta med 240. Rallyslingan var bäst! Sedan stod det bilar överallt och drällde. Saab med två framändar, 245 som du sitter bakåfram i baksätet och styr medan en "förare" gasar och ropar från framsätet, 245 med handgas, handbroms men som styrs med fotplattor, samt en massa skumt som jag inte kunde gissa hur de fungerade. Nu till frågan vi alla vänter på: Hur var det på banan då Clipping_point?

#34 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 08 September 2004 - 08:05 AM

Det var kul! Bilen fungerade bra. Tänkte att konbanan skulle funka bättre, men det kräver både intelligens och avståndsbedömning!! Fick en dålig tid, men draget är förbättrat på låga växlar med lättat svänghjul, det märks. På banan var bilen snabbare än nånsin. Jag blir väl oxå bättre, förstås. Bilar med 250-280 hk hade svårt att acca ifatt mig. Körde från en BMW Z3 M med 340 pollar. Hängde på ganska bra efter ett par Ginettor med Yokohama-sulor. Här ett smakprov:

Attached Files



#35 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 08 September 2004 - 08:24 AM

Lät ju nice, i bubbel bemärkelse! thumbsup Då får man fortsätta o drömma ett tag till o börja spara till ett lättare svänghjul och att få bilen mappad.

#36 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 08 September 2004 - 11:31 AM

Jag tycker mitt 5-kilos funkar bra och gissar att Anders 3-kilos (alu ) heller inte ger några nackdelar. Så köp det, det kostade knappa 2 000 :-. chinky chinky

#37 Guest_Fredrik (Guest)

Guest_Fredrik (Guest)

Posted 08 September 2004 - 12:01 PM

Önönönön...skriik...tvåan..slut... Önönönön...skriik...tvåan..slut... Önönönön...skriik...tvåan..slut... ca 15 gånger till. Jag sitter här med våta handflator och övar på skoltyskan för nu attans med skall det köpas Speedster. Helskönt fast alldeles för kort. / Fredrik Imnotworthy

#38 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 08 September 2004 - 01:34 PM

Kul! Ingen Ingmar Bergman men uppskattad ändå. 185 nerladdningar!!! Tänk bara på att en originalare inte låter lika gôtt och kanske inte spinner loss heller................

#39 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 08 September 2004 - 02:48 PM

Innan fick jag aldrig min att spinna loss efter att 2:an skickats i, men nu så... :rolleyes: :P ...börjar det likna nått. :D

#40 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 10 September 2004 - 10:26 AM

Innan fick jag aldrig min att spinna loss efter att 2:an skickats i, men nu så... :rolleyes: :P ...börjar det likna nått. :D

Blir det nån skillnad med ITG? Trodde du behövde mappa den oxå




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users