Jump to content

Drömmen Om "fyndet"

• Please log in to reply
150 replies to this topic

#61 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 23 September 2004 - 01:48 PM

En månadslön är väl mindre än 7000 kr? Hehehe... Jag är både gammal och bor i en håla. Har då en billig försäkring (5500kr/år). Enda rådet är att ringa till alla och kolla. Det är vissa som inte vill försäkra en importerad bil. Bilsports entusiastförsäkring går inte eftersom den är för ny. Edit: Trygghansa har jag, är 37 år, bor i villa i Eslöv.

Edited by Nillet, 23 September 2004 - 01:50 PM.

#62 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 23 September 2004 - 01:51 PM

Det skiljer inget på premien mellan en sv-såld och importerad längre, försäkringsbolagen har en överenskommelse att inte diffrensiera dom längre. Men däremot så gäller oftast inte maskinskadedelen för importerade bilar :beat:

#63 Nonyet

Nonyet

Member

• Pip
  • 66 posts

Posted 23 September 2004 - 01:53 PM

40+ och radhus i Huskvarna. Trygghansa ville bara räkna på det efter en del övertalning. Vi får väl se hur det går. Annars är 18000:- rekordet uppåt och 11000:- nedåt. :(

#64 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 23 September 2004 - 01:57 PM

Förre ägaren bodde i Malmö och var 28 år. Han hade ca 13000kr/år.

#65 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 23 September 2004 - 02:21 PM

Dagen innan jag köpte min ringde jag Opelförsäkringen o kollade va den skulle kosta där. Jag fick vänta ett bra tag vid luren för dom hittade ingen modellbeteckning på den (sv-såld bil :lol: ) sen efter en 10 min fick jag äntligen ett svar, jo 5600:-/år, ingen under 24 får köra, och 7200:- när vem som helst får köra, lät ju jättebra :D (tog tyvärr inte namnet på den jag pratat med :beat: ) När jag väl köpt bilen o skulle ringa o försäkra den hos Opel fick jag prata med en annan snubbe, offerten från igår hade dom givetvis inte sparat i sitt system så han började leta modellbeteckning och försäkringsklass igen, vantade 10 min sen bad han att få ringa upp. Tog ytterligare 10 min sen ringde han, "du det priset du fick igår va nog lite fel, 15.000:-/år kostar den" :flame: Det är ju fan pinsamt att Opel är 50% dyrare på sina försäkringar än andra + har sämre vilkor. Vad jag läst mej till så har SalusAnsvar helt klart bäst vilkor, iaf när man lägger på allriskförsäkringen.

#66 Nonyet

Nonyet

Member

• Pip
  • 66 posts

Posted 23 September 2004 - 02:37 PM

Ansvar ligger på 11000:- med självrisk på 6000:- och allrisk, dvs ingen självrisk om inte jag är vållande. Jag hoppas mycket på TH med 7000:- ringande i öronen men har ingen aning om vilka villkor det egentligen gällde. Skriftlig offert kommer om ett par dagar. På vägen hem kan du svänga förbi Nordschleife sa försäljaren...... :D

#67 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 23 September 2004 - 03:01 PM

Synd att du inte får köra på exportskyltarna :( Fråga snällt om du inte kan få låna riktiga skyltar ;) Va nere i Tyskland o hämtade en S2000 utanför Nürnberg för några år sedan, blev lite sent på eftermidagen som affären gjordes upp och vi kunde inte åka till nått Tüv ställe för att köpa skylltar, så jag fick åka med hans skyltar hem :D Jag hade planerat att besöka Essen på hemvägen o köpa delar på en Hondatuner där, så vi kollade på kartan sen åkte vi 40 mil rakt åt väster istället, mot Nürburgring rallly Va framme vid 22 tiden så vi fick sova i bagaget på hyrbilen, en Renault Megané 1.4 kombi. Vi hade parkerat precis vid gokarten utanför F1 banan :) På morronen blev det ett snabbt besök in i museet vid F1 banan, sen vidare ner till byn och nordslingan. Hela byn andas ju bankörning :P Vid startområdet va de lungt, knapt några bilar, nått pensionärspar, och grindarna va öppna o inga tecken på att det skulle va stängt, dom höll på o greja i hytten vid utsläppet. Efter ett bra tag börja vi ju undra om dom inte skulle bli färdiga snart, vi kunde ju ingen tyska, så pensionärsparet som skulle ut o gasa i sin BMW frågade, då va det "stängt för vinterservice" och öppnade inte förens nästa vecka, det stog inget nån stans där nere om att det va stängt. :beat: Bara att åka norrut istället då :( Typiskt när man hade förra ägarens skyltar man kunde kört på.

#68 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 23 September 2004 - 08:03 PM

Jag betalar 7000:-/år (betalade :( ) o då är bilen försäkrad i If. Jag tror de har flera Speedstrar där med liknande premier. Lite högre i Stockholm, lite lägre på vischan. Själv är jag 41 o bor i villa bredvid domkyrkan i Linköping.

#69 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 23 September 2004 - 08:29 PM

Det finns flera inlägg om detta i "Svennar tråden"... Men jag kan ta mina uppgifter igen: Jag har opel försäkring (men försäkringen är ändå IF på något sätt...) Jag är 29 år bosatt i Eskilstuna, har bilen i hyresgarage, kör 1500 mil om året, ingen under 25 kör bilen och jag betalar hela försäkringsumman på en gång då får jag betala 8000 kr/år. Detta är dessutom min första bil thumbsup och därmed första bilförsäkring om nu det har någon betydelse. Har haft körkort i 10 år oxå...

#70 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 24 September 2004 - 05:40 AM

Det finns flera inlägg om detta i "Svennar tråden"...

Men jag kan ta mina uppgifter igen:

Jag har opel försäkring (men försäkringen är ändå IF på något sätt...) Jag är 29 år bosatt i Eskilstuna, har bilen i hyresgarage, kör 1500 mil om året, ingen under 25 kör bilen och jag betalar hela försäkringsumman på en gång då får jag betala 8000 kr/år. Detta är dessutom min första bil thumbsup och därmed första bilförsäkring om nu det har någon betydelse. Har haft körkort i 10 år oxå...

Helt sjukt ju, har ju nästan exakt samma uppgifter som dej, enda skillnaden är att jag bor i Borås, i ett av dom lugnaste områdena dessutom, och ändå skulle den bli nästan dubbelt så dyr som för dej.
Undrar hur dom motiverar det igentligen?

#71 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 29 September 2004 - 04:52 PM

Hur går det med shoppingen Fredrik, julen närmar sig!! Lr e du nere i Tyskland o reser nu??

#72 Nonyet

Nonyet

Member

• Pip
  • 66 posts

Posted 30 September 2004 - 05:20 AM

OK! Jag hade inte tänkt berätta det förrän allt var klart. På måndag åker jag ned och hämtar en mandarinfärgad speedster med svart inredning. Jag är nervös som 17. Är färgen snygg egentligen? Är det vettigt att lägga alla sina pengar på en bil osv. En massa frågor som jag tror kommer att glömmas bort när jag väl sitter i den. Skulle vara den där om färgen då. Jag vet er åsikt om att färgen inte spelar så stor roll men det gör den. Tro mig. Mandarinen skall ju vara en perleffektlackierung och den ser ju olika ut på varenda eviga bild. Ibland jätteläcker ibland tveksam om man säger så. Det är därför jag vill åka ned och hämta den själv och inte använda eurotransport. Önska mig lycka till. Imnotworthy

#73 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 30 September 2004 - 05:32 AM

lycka till!! om du inte blir nöjd, så kan du få byta din mandarin mot min gröna ;)

#74 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 30 September 2004 - 06:11 AM

Aha, ett livstecken! Ja lycka till! Spännande, jag minns själv hur det var. chinky chinky

#75 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 30 September 2004 - 06:36 AM

Lycka till! thumbsup
Posted Image

#76 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 30 September 2004 - 07:36 AM

Lycka till! Du kan få byta till dej en svart annars om du inte blir nöjd med färgen ;)

#77 Nonyet

Nonyet

Member

• Pip
  • 66 posts

Posted 30 September 2004 - 07:42 AM

Tack! Imnotworthy Nu känns det bättre igen :P Tack för bilden Nillet, visst ser den döläcker ut där :D Och om jag tröttnar på färgen så har jag visst ett stort urval av kulörer att välja på :lol:

#78 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 30 September 2004 - 08:07 AM

Bilderna finns här:
---> Bilder på myspeedster.ch <----

#79 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 30 September 2004 - 09:53 AM

Jag kan erbjuda en silver i utbyte... :P Som du ser så behöver du knappast oroa dig... Mandarin är färgen man ska ha... Tro mig... Hur långt har den gått och vilken årsmodell är det?

#80 Nonyet

Nonyet

Member

• Pip
  • 66 posts

Posted 30 September 2004 - 11:16 AM

En -02 som gått 730 mil hos en Opelhandlare. De började tröttna på alla som sprang och ville provköra. (sa dom i alla fall)

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users