Jump to content

Drömmen Om "fyndet"

• Please log in to reply
150 replies to this topic

#101 Nonyet

Nonyet

Member

• Pip
  • 66 posts

Posted 05 October 2004 - 07:38 AM

Helt fantatiskt läcker :D Jag var stentorsk så fort taxin stannade utanför Fordhandlaren och hon stod där och lyste bland alla de andra bilarna. När jag väl var på väg hemåt så undrade jag vad jag egentligen hade gjort men så tittade jag ut i backspegeln, såg bakflygeln och log...... Så här i efterhand hade det ju varit betydligt enklare att ta hem henne på biltransport men jag var tveksam både till att skicka så mycket pengar till någon där ute och väldigt tveksam till färgen som ni vet. Fast nu håller jag med Meldert, Mandarin är färgen man skall ha, tro mig :lol: Tyvärr passade kameran på att lägga av, så det fick bli mobilbilder....

#102 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 05 October 2004 - 07:46 AM

Mandarinen är snygg! thumbsup Lycka till i fortsättningen! rallly :groupjump:

#103 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 05 October 2004 - 01:02 PM

Såg att en grön speedster dök upp på blocket. Verkar vara okörd???
---> Grön på blocket.se <---
Fortfarande till salu är: Röd turbo i Helsingborg (blocket), Silver turbo i Stockholm (bytbil) och en vanlig silver i Malmö (blocket).

BADstern e oxå till salu:

http://www2.blocket....&l=0&c=1&city=0

#104 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 05 October 2004 - 08:33 PM

Vilket jävla pris!!! :o Den blev iaf snyggare när han fick fälgarna svartlackade thumbsup Jag hade kunnat tänka mej att ha dom "sidokjolarna" :rolleyes: (skulle slippa en hel del stenskott på sidorna me dom thumbsup )

#105 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 05 October 2004 - 09:06 PM

:lol: Ja, säljer min med för 279 tusen!! :lol: Vi kan säga 250 000 jämnt! thumbsup

#106 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 05 October 2004 - 10:03 PM

Dom modsen han har på den lär ju inte ha kostat över 100.000:- :o
snacka om vinst!! Om han då dessutom är sponsrad med delar så är det ju fetvinst för det priset!!

Jämför hans pris och utrustning med den här (som iofs va extremt billig :o )
http://forum.opel-sp...?showtopic=3813

#107 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 06 October 2004 - 04:47 AM

nu ska vi inte hugga på andras prissättning, oavsett han betalt dom med pengar eller offrandet av tid i reportage/utställningar etc. han har nog lagt ned mkt tid och energi för att komma till detta. det är som att man skulle komma över en speedster för en spottstyver (typ 80000:-). skulle detta innebära att ni moralisk sett inte skulle få sälja den för mer och göra en vinst?? ang kostnad, så kan jag nämna lite priser om man ska få dessa jobb gjorda. karossdelar oneoff-grejer splitter ~10000:- kjolar ~20000:- vinge ~10000:- etc lack ~20-30000:- däck ock fälg 15-20000:- samt allt småplock. 100.000:- är inga problem att komma till på det bygget. låt inte den svenska jantelagen komma in på forumet, utan var glada att ngn vill experimentera och kasta ljus över modellen. det gynnar oss alla vid en försäljning. själv tycker jag att bilen är för mkt bling, men det är bara min åsikt :)

#108 Nonyet

Nonyet

Member

• Pip
  • 66 posts

Posted 06 October 2004 - 05:31 AM

Hej igen grabbar, för det äv väl ingen tjej här va! Nu när wannabee-frågorna är slut är det dags för nybörjarfrågorna :) Mitt torkarblad är helt jätteslut och dum som jag var så köpte jag inget nere i Tyskland. Tänkte bara på att komma hem. Igår åkte jag förbi Opelhandlaren i stan som skulle beställa ett från Tyskland och ville ha 650:- för besväret. :o Jag antar att det är ett ganska standard Valeo 58cm egentligen. Är det någon som vet något blad som passar.

#109 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 06 October 2004 - 09:38 AM

Biltema 600 mm blad för typ 40:- passar (i vissa fall med liten modifikation) MEN KÖP FÖR ALLT I VÄRLDEN INTE DEM!!! dom är riktigt kassa, och vad ska man förvänta sig för det priset... men dom är faktiskt sämre än så... Jag tänker köpa blad från Clas Ohlson som har blad i rätt längd (580mm) för 100 och 200 kr (två olika varianter - den dyrare med teflon...) Dessa blad har dessutom spoiler som ökar trycket mot rutan. Vet inte om dessa passar direkt eller om mod. krävs, i värsta fall byter jag bara ut gummit och sätter det i orginalhållaren. Ja just det, kom på en sak... Det finns två olika fästen för torkarbladen. En variant där torkar armen är rak och har en plastbit med en sprint monterad i änden där bladet ska fästas. Denna version är lite svår att hitta blad till som passar utan modifiering eftersom de flesta blad har en liten nit i mitten av bladet brevid hålen där sprinten ska in denna nit måste isåfall borras bort först... (det går ju oxå bra att byta bara gummit men det är ju lite pyssel med det...) I den andra varianten på torkararm slytar sjäva armen med en böj till den så passar de flesta aftermarket blad i rätt längd (580-600 mm) eftersom det är någon form av universalfäste där böjen fästs runt ovan nämnda nit i bladhållaren med någon liten plastbit emellan.

#110 Nonyet

Nonyet

Member

• Pip
  • 66 posts

Posted 06 October 2004 - 09:47 AM

Jag har varianten med sprinten. Det är den som kostar 650:-. De bytte någon gång 2002 enligt reservdelskatalogen. Då blir det väl till att köpa och modifera då. Vi kanske skall gå vidare med den här frågan i "vinterpysseltråden" :)

#111 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 06 October 2004 - 10:15 AM

Nja, nu är pysslet inte så avancerat att vi måste använda hela vintern till det... :D Borra bort niten i bladet tar några minuter... likaså det lilla pysslet om du bestämmer dig för att byta endast gummit.

#112 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 06 October 2004 - 11:00 AM

jag tog ett blad från en usa-bil(kommer inte riktigt ihåg vilken bara) som passade direkt thumbsup gick in på mekonomen och jämförde med blad i rätt längd.

#113 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 08 October 2004 - 02:07 PM

Här är ett fynd! Hehe, borttagen! Det var en Speedster för 5500 euro. Troligen fel tryck...

Edited by Nillet, 08 October 2004 - 02:09 PM.

#114 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 09 October 2004 - 06:42 AM

Mycket bra färgval, väldigt snygg :) thumbsup Har du hardtop till den också? ^^

#115 Nonyet

Nonyet

Member

• Pip
  • 66 posts

Posted 11 October 2004 - 05:34 AM

Tyvärr! Ingen hardtop. Jag ville verkligen ha en men man kan ju inte få allt. Än så länge har det gått bra. Taket blir dyngsurt på dagen vid jobbet, men torkar upp bra i garaget på natten. Vi får väl se om det kan bli en begagnad HT framöver, den är ju jättesnygg om inte annat. Fast visst är den väl dyr? Televerket hade väl en logga med blixtar över texten? Den har jag funderat på om jag inte skulle skaffa och ha på bilen vid någon träff i sommar. :)

#116 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 11 October 2004 - 05:56 AM

Anders kanske har en HT?

#117 Nonyet

Nonyet

Member

• Pip
  • 66 posts

Posted 11 October 2004 - 07:23 AM

Nja, han gjorde väl iofs ett eget tak men det var med viss tvekan han ville sälja fler såna har jag för mig. Fast ett hemgjort tak i klarlackerat kolfiber vore ju inte helt fel. Skulle sitta som en smäck ihop med mandarinen. :D Nej, jag väntar nog ett tag tills någon här hemma får ett tak över, eller tar en tur neråt bilens hemtrakter där det verkar finnas ett och annat begagnat ibland. Just nu måste dock privatekonomin hämta sig en smula innan det blir några större invsteringar. :blink:

#118 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 11 October 2004 - 02:12 PM

Här finns en för 6500:-

http://cgi.ebay.de/w...2492969210&rd=1

#119 Nonyet

Nonyet

Member

• Pip
  • 66 posts

Posted 15 October 2004 - 06:58 AM

JIPPEEE! Äntligen är allt klart. Registrering och försäkring är fixat. Tack till Meldert för den lilla framskylten och tack till Clipping_point för den "billiga" försäkringen. Jag kunde pruta 4000:-/år tack vare att jag kunde hänvisa till din försäkring. Nu skall det gasas :D

#120 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 15 October 2004 - 07:13 AM

Vad bra! Det verkar ju konstigt, är det samma bolag?

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users