Jump to content


Photo

Funderar PÃ¥ Litet Vinterpyssel......


  • Please log in to reply
199 replies to this topic

#161 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 09 November 2004 - 01:08 PM

vid varv när man vet att en underbar vtec-motor börjar sjunga gött, då är de dax o slå av här :angry: :sick: :beat: -> opels motorkonstruktörer <- :flame: JAG SAKNAR VTEC!!!! :jump:

#162 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 11 November 2004 - 10:24 PM

Det finns en firma i USA som heter Patriot som säljer portade toppar med större ventiler, fjädrar och vassa (?) kammar monterade för $1500. Tror att de har halvbra rykte bland V8-snubbarna, men iaf 10 000:- för rubbet :rolleyes:
Posted Image

Hära!

Edited by clipping_point, 11 November 2004 - 10:28 PM.


#163 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 12 November 2004 - 08:29 AM

Det som ingår är omslipade originalkammar.

#164 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 12 November 2004 - 09:07 AM

Är det 1500$ för hela klabbet??? Vad väntar du på i sånna fall ;)

#165 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 12 November 2004 - 09:17 AM

Jag tänkte att nån kunde köpa o prova om det var nåt bra! Det var därför jag lade ut en frestare.......... ;) Men det verkar ju skapligt på pappret: "CNC"-portad med 5-vinklade ventilsäten, 36 mm insug och 31 mm avgas Skulle vilja byta kammen mot nåt hårigare bara :unsure: ....åsså har jag inga stålar... :beat:

Edited by clipping_point, 12 November 2004 - 09:17 AM.


#166 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 12 November 2004 - 03:19 PM

Sälj vinterbilen o cykla... :D ;) Fast cykel kan va ett dyrt färdmedel de me... :beat: Trampade av kjedjan i förrgår, åker på o byta alla kransar oxå nu (nästan billigare o köpa ny cykel), om jag vill ha några högre växlar som den inte kuggar över på. :saw:

#167 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 13 November 2004 - 10:18 AM

Frestande, men pendlar Linköping-Finspång varje dag! Men 100 lakan att handla trim för vore mumma! thumbsup

#168 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 13 November 2004 - 05:37 PM

Läste på tyska forumet: "The most glaring difference I have experiencedwith the 2.2er with an English customer , that only an exhaust had and a DBilas suction tube. And it went super on the gas and had with the serienmotor from the characteristic nothing at all more together with its 174 HP. The large problem lies here simply in the software, because I cannot imagine honestly said yet that here someone has the Delco STG in the grasp. Or here is someone, which on his part can say that it knows exactly, which characteristic diagrams for which is? And the crack point puts exactly here: You can in the car install which you want, without the suitable tuning is that all money thrown away." Hum precis vad jag funderar på.....man stoppar dit en 275° o sen kan ingen anpassa programvaran, eller måste lägga ner en hel vecka...

#169 Scorpion

Scorpion

    Member

  • Pip
  • 179 posts
  • Location:Sweden

Posted 14 November 2004 - 10:14 AM

Frestande, men pendlar Linköping-Finspång varje dag! Men 100 lakan att handla trim för vore mumma! thumbsup

Jasså, är det din silvriga bil som står på Alstom i Finnspång...

Det var den jag kollade på och sedan köpte jag min...

Jobbar på Alstom i Västerås :P

#170 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 14 November 2004 - 10:19 AM

Vad kul, världen e liten! Den verkar ha inspirerat till många köp!! Jobbar du med generatorer då, t ex med Erik Kuttainen?

#171 Scorpion

Scorpion

    Member

  • Pip
  • 179 posts
  • Location:Sweden

Posted 14 November 2004 - 10:22 AM

Japp, Generatorgubbe här ala Idrifttagar slyngel... Erik, Han sitter nog hmmm, 10-15 meter från mig...

#172 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 14 November 2004 - 10:37 AM

Du får hälsa honom från Tobbe! thumbsup

#173 Scorpion

Scorpion

    Member

  • Pip
  • 179 posts
  • Location:Sweden

Posted 14 November 2004 - 05:53 PM

Du får hälsa honom från Tobbe! thumbsup

Ska jag göra..

#174 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 16 November 2004 - 07:17 PM

Kollade insuget, ca 60 mm i diameter. Det är tunväggig plast, man kan väl spackla upp om man karvar sönder plasten. Men jag funtar ju på att bygga nåt bra insug som passar till min portade TB. Vocky snackar om att man kan ta bort den lilla EGR-stumpen som sticker in. Fattar inte riktigt vad han menar, om han inte menar att han tar bort stumpen, o sen svetsar ihop inner o ytterrör. Just det! :beat:

Attached Files



#175 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 16 November 2004 - 09:49 PM

Och det kommer att bli TIGHT att få dit mitt WeaponR-system. Rambalken lufsar ju fram tvärs bilen bakom motorn. Kan vara ca 15 cm o då ska det funka.............

#176 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 17 November 2004 - 06:39 AM

hmm, om det är tajt när bilen är stilla o avstängd, hur går de då när motorn är i gång o rör sej?? Hur mycke måste du kapa i bagaget?? Skulle man slippa kapa om man fick tag i en rear clam från en turbo?

#177 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 November 2004 - 05:33 PM

Hur mycke måste du kapa i bagaget??
Skulle man slippa kapa om man fick tag i en rear clam från en turbo?

Vi får se! SNART! Schenker var här idag o ville lämna prylarna, men jag var ju inte hemma. :beat: Men avgas-grejerna är här någonstans i Linköping :rolleyes:

#178 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 22 November 2004 - 06:44 PM

De va snabba ryck thumbsup Blir skoj o höra vad Welen säger oxå. Nån som har ett tips på hur man får bort skyddskåpan för elektoniken på sidan av TB? måste ju komma åt o plocka bort axeln för att kunna svarva. Gods fanns det ju rejält av iaf. 65-67mm borde inte va några problem bara man får isär de.

#179 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 November 2004 - 08:04 PM

Nä jag äverlät det till Welén, hoppas han kommer på nåt. Det verkar ju vara nån plast i skarven, gäller väl att använda våld av nåt slag, bryta o bända... o sen pressa ur axeln.

#180 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 25 November 2004 - 07:07 PM

Jag har inte följt med i trimningssnacket så ni kanske redan varit inne och spanat...
De har kammar, portar toppar, kompressor mm.
---> www.vmax.de <---




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users