Jump to content


Photo

Mera Lek: Spelkonsoller


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 27 August 2004 - 11:14 PM

Själv har jag en PS2 och tycker att GT3 funkar bra, men väntar på GT4. Det enda spel som jag hittat som e vettigt ihop med force feedback-ratt är WRCII. Finns det nåt annat som funkar? Eller är bra?

#2 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 29 August 2004 - 07:42 PM

Har bara min dator ;P Need for Speed: High Stakes måste ju var det bästa spelet som gjorts ;p Hot Pursuit 2 e trevligt oxå där finns ju Speedstern med ^_^

#3 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 29 August 2004 - 08:00 PM

Är både "High Stakes" och "Hot Pursuit 2" Need for Speed-versioner? Om man kör på pc är ju Grand Prix Legends en klassiker, med Nordslingan o alla gamla hederliga banor; Monza, Spa

#4 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 30 August 2004 - 05:03 PM

Yes, Need for speed båda två :) dom två bästa spelen i serien tycker jag =P

#5 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 31 August 2004 - 12:28 PM

Jag som är F1-fan kör naturligtvis Grand Prix-serien. Jag fick aldrig ratten att funka med GP2 och det har blivit så att jag kör med tangentbord. (PC alltså) Jag har GP2, GP3 och GP4: Det är bra körkänsla och många bilinställningar. Kul att köra de banor som finns på F1-kalendern. I de senare spelen har de även olika väder vilket gör det mycket intressant att fixa med bilinställningar. Jag har Colin McRae 2 och 2004: Tycker att körkänslan halvbra och i 2004 är grafiken underbar och banorna är tekniska. 2004 kändes lite kort. TOCA 1 tyckte jag var väldigt slätstruket. Men ett plus för att bilarna känns olika. TOCA RaceDriver 2 är bra grafik, långt och det finns till och med en liten story. De serier som är verkliga känns mycket bra och multiplayer över internet är ett plus. Need For Speed testade jag de första i serien men det är allt för enkla banor (behöver knappt bromsa). Bilarna känns väldigt lika. I 2:an var körkänslan med 911:an lite annorlunda vilket är ett litet plus. Vill man spendera mycket tid och tycker det är kul med bilinställningar så rekommenderar jag GP4. Vill man bara köra på (och ha ett nytt spel) så föreslår jag TOCA RD2.

#6 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 31 August 2004 - 12:47 PM

Ja GP2 och 3 har jag. Tyckte ratten o force feedback var nödvändigt för 3:an. GP4 visste jag inte ens fanns??! Är den ett lyft jämfört med 3:an?

#7 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 31 August 2004 - 01:07 PM

GP4 har bättre grafik och speglar ett annat år = andra banor och ny reklam på bilar. Ett par andra grejer skiljer, exempelvis kan man tjuvstarta. Dock är det fortfarande 12-varvs kval.
---> Officiel hemsida <---

Edited by Nillet, 31 August 2004 - 01:11 PM.


#8 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 31 August 2004 - 02:05 PM

Har kollat Ginzas hemsida o Gamesmix men de verkar inte ha GP4. Är det nytt? Gammalt?

#9 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 31 August 2004 - 02:31 PM

Har kollat Ginzas hemsida o Gamesmix men de verkar inte ha GP4. Är det nytt? Gammalt?

Gissar på sommarn 2002. Inte så nytt alltså...

#10 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 31 August 2004 - 06:01 PM

Det är ju bra, för då kan man nog hitta det både billigt o begagnat. thumbsup Har mest kört PS2 sen jag köpte det till sonen. Redan GP2 var ju ett otroligt program! Jag hade en polare som satt o körde hela lopp med träning o allt, när frugan o barnen hade somnat!! :lol: :lol:

#11 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 31 August 2004 - 06:27 PM

Jag har kört två fulla championship med GP2 och ett med GP3. Med kval och 100% racedistance. Behöver jag tillägga att jag inte har fru och barn?

#12 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 09 September 2004 - 05:17 PM

Köpte GP4 idag för 200:- på en spelaffär i Lkpg. De skulle ta hem Nascar 03 oxå som har samma fysikmotor som kungaspelet GPL. Det fanns tydligen updates för GPL som bl a förbättrade grafiken!?

#13 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 09 September 2004 - 07:44 PM

Åsså rekommenderade han ett annat F1-spel: Det var EA och med Montoya på omslaget. Han sa att det var mkt bra, o han verkade seriös, nästan lycklig att hitta nån att prata racing-spel med!

#14 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 11 September 2004 - 05:21 PM

Här är Nascar-spelet

Attached Files



#15 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 11 September 2004 - 05:23 PM

Å det här KAN vara rätt F1-spel

Attached Files

  • Attached File  EA.jpg   11.46KB   0 downloads


#16 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 19 September 2004 - 10:58 AM

Snackade med en snubbe på Mantorp igår som körde F1 2002 med en mod (300 MB)som gav alla möjliga bilar och banor, bl a just Mantorp. Enligt honom var fysik-motorn i F1 2002 t o m bättre än den i GPL. Han körde hela serier över nätet i timtal och var ca 65 bast!!! Han berättade också att de körde serier med GPL och gick in och ändrade så att F2:orna fick F1-ornas bredare däck och på så sätt blev mer lättkörda. Han körde ifrån många F1-or på det sättet och många (på andra sidan klotet) undrade hur han kunde vara så snabb?! Riktigt så seriös är jag inte....väntar bara på GT4 nu...med Nordschleife...

#17 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 23 September 2004 - 09:58 AM

Läste på SLC:s hemsida "På Anderstorp så kommer SLC köra virtuell racing samtidigt med den vanliga endurance körningen. På Söndagen kl.10.00 så startar Shell Helix Endurance Trophy ute på banan , samtidigt inne i SimBins Trailer så startar samma lopp för 8 team som kommer köra samma bana och längd fast på dator istället för i bil. Tävlingsspelet kommer vara SimBins ännu ej släppta GTR spel som enligt dom som provat spelet är det mest realistiska bilspel som tillverkats."

#18 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 23 September 2004 - 12:08 PM

Läste på SLC:s hemsida

"På Anderstorp så kommer SLC köra virtuell racing samtidigt med den vanliga endurance körningen. På Söndagen kl.10.00 så startar Shell Helix Endurance Trophy ute på banan , samtidigt inne i SimBins Trailer så startar samma lopp för 8 team som kommer köra samma bana och längd fast på dator istället för i bil.

Tävlingsspelet kommer vara SimBins ännu ej släppta GTR spel som enligt dom som provat spelet är det mest realistiska bilspel som tillverkats."

De har en demo att ladda ner på deras hemsida.
http://www.simbin.com/
Hittar inte den just nu... Har den hemma om den inte försvann i ominstallationen...
Release November 2004 så det är ju snart. thumbsup

#19 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 28 September 2004 - 05:50 AM

Läste på SLC:s hemsida

"På Anderstorp så kommer SLC köra virtuell racing samtidigt med den vanliga endurance körningen. På Söndagen kl.10.00 så startar Shell Helix Endurance Trophy ute på banan , samtidigt inne i SimBins Trailer så startar samma lopp för 8 team som kommer köra samma bana och längd fast på dator istället för i bil.

Tävlingsspelet kommer vara SimBins ännu ej släppta GTR spel som enligt dom som provat spelet är det mest realistiska bilspel som tillverkats."

De har en demo att ladda ner på deras hemsida.
http://www.simbin.com/
Hittar inte den just nu... Har den hemma om den inte försvann i ominstallationen...
Release November 2004 så det är ju snart. thumbsup

Idag är det premiär för spelets hemsida.
---> http://www.gtr-game.com/ <---

#20 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 28 September 2004 - 06:52 AM

Har köpt EA F1 Challange för PS2 men det var ganska hysteriskt att köra med joystick!! Har köpt EA F1 2002 för PC oxå.... ;)




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users