Jump to content


Photo

Banträffar


  • Please log in to reply
263 replies to this topic

#1 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 13 September 2004 - 03:33 PM

Har någon av er funderat på några bankörningar innan säsongen är helt över för i år? Det vore kul om några av oss kunde mötas upp någonstans... Tex så kör ju Opelsportsclub på kinnekulle den 25/9, det går garanterat att ordna medlemskap på plats, kostnad 250:-medlemsavgift + 250:- banhyra + 50 endagslicens. Via rejsa.nu kan man anmäla sig för 400:- utan medlemskap i OSC men dom blir kanske inte så glada då eftersom vi trotsallt kör opel... Annars så ska Club Alfa Romeo till gotland ring den 10/10 dit kan man också hänga med om man kontaktar dem via rejsa, kostnad 500:- banhyra + 580:- färja tor. Funderar faktiskt på att åka på båda dessa träffar, men har inte bestämt mig helt än. Någon av er som har lust att hänga på?

#2 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 13 September 2004 - 05:11 PM

Kinnekulle låter ju intressant. Nära för de flesta av oss. Pengar är visserligen bristvara, men det är kul att testa en ny bana, så va fan, hänger gärna på! ;) :P ..ska kolla almanackan oxå..

#3 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 13 September 2004 - 06:59 PM

det lutar åt kullen med falskreggad racebil :D istället för anderstorp och slc.

#4 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 13 September 2004 - 07:35 PM

det lutar åt kullen med falskreggad racebil :D istället för anderstorp och slc.

Nu skojaru va? :unsure: :blink:

#5 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 13 September 2004 - 07:37 PM

det lutar åt kullen med falskreggad racebil :D istället för anderstorp och slc.

Kul! Ja, det vore verkligen mumma! Trist att försöka hänga på den, bara! Ännu värre blir det för killarna i Calibror med "öppet luftfilter". :lol: :lol:

#6 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 13 September 2004 - 07:45 PM

Har funderat på detta men tänkte inte bli medlem i OSC förrän efter nyår. Jag har inte kört på bana innan och har 36 mil att köra. Men visst vill jag vara med! Vågar man köra 36 mil och köra på bana för första gången? Behöver en hel del tips och råd i så fall. Får se...

#7 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 13 September 2004 - 07:56 PM

Jag körde på bana första gången förra året när jag tog förarlicens. De visade ju hur man skulle köra, det var ju halva meningen med kursen. Men det var inget svårt, jag var nog inte så snabb men snabbare än alla svennebilar iaf. Det var en kille i en BMW 525 som var väldigt snabb o körde ifrån mig. Det visdae sig vara en M5:a med 525-emblem så jag behövde ju inte skämmas. Men egentligen ska en Speedster säkert vara snabbare än en M5 på den knixiga Sviestad-banan. Det bästa är väl att ligga efter nån ett par varv o kolla in spårval o bromspunkter, när du kommer dit.

#8 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 13 September 2004 - 08:10 PM

OK! Eftersom jag är fullkommligt ny i den här svängen så kommer här lite frågor... - Är det OK med gymnastikskor? - OK med öppen hjälm? - Vad behöver man fixa på bilen innan? - Skall man räkna med att ha stora verktygslådan med? - Var gör man av grejerna när man kör? =verktygslådan - Kan man komma ensam eller behöver man hjälp?

#9 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 13 September 2004 - 08:23 PM

Nåra svar - Är det OK med gymnastikskor? Jajamen, och bomullskläder - OK med öppen hjälm? Ja, tillsammans med glasögon om bilen körs utan tak - Vad behöver man fixa på bilen innan? Full tank, det går åt MYCKET soppa. Ev justering av ringtrycket. Jag körde 1,7 bak o 1,6 fram sist - Skall man räkna med att ha stora verktygslådan med? Nä, inte jag iaf - Var gör man av grejerna när man kör? Ställer dom i depån. Det kan ju vara cabben t ex - Kan man komma ensam eller behöver man hjälp? Nej, tidtagning t ex är förbjuden. Kom ensam

#10 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 13 September 2004 - 09:43 PM

Jag körde själv på bana (kinnekulle för övrigt) för första gången i somras. Vansinnigt roligt, du får mycket gratis med en så bra banbil som speedstern... Det är lite som att köra gokart. Man behöver verkligen inte känna någon press på sig, det kommer garanterat vara fler än du som ska köra på bana för första gången, dessutom är ju jag så gott som nybörjare oxå även om jag kört ca 40-50 varv på banan... Prylarna man har löst i bilen, dvs allting utom du själv i kupén och kofferten inklusive taket om du inte kör med det på, lämnar man i depån, jag hade allmöjlig skrot där inklusive kamerautrustning sist och det fick vara ifred om det var det du var orolig för. Om man har en bil som är i bra skick så behöver man inga verktyg förutom en däckstrycksmätare och ev en pump. Jag kommer ta med mig en eldriven däckspump som ni kan låna om ni behöver, kan vara skönt att fylla på lite i däcken när man lämnar banan. Dessutom har man då lite mer möjlighet att laborera med däckstrycket på plats Glöm dock inte att ta med dig vatten att dricka och något lämpligt att äta, det finns garanterat en korv och hamburgerkiosk på plats men vill du ha frukt etc bör du nog ta med dig det. Se som sagt till att tanka fullt på en bensinmack i närheten. Om vi nu blir några stycken kan jag ta på mig att snacka med OSC och se om vi kan göra upp något med dem, det är ju lite trist för oss att lösa medlemskap detta år bara för en träffs skull kanske kan vi få lite rabatt...

#11 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 14 September 2004 - 06:55 AM

Här är förövrigt all information som OSC har lämnat ut:

>KLICKA HÄR<

Observera att man måste vara på banan senast kl 09:15 för det obligatoriska förarmötet.

#12 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 14 September 2004 - 07:38 AM

Annars så ska Club Alfa Romeo till gotland ring den 10/10 dit kan man också hänga med om man kontaktar dem via rejsa, kostnad 500:- banhyra + 580:- färja tor.

På Lotusklubben läste jag att färjans kostnad blev ca 750:- med "ring-rabatten".

#13 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 14 September 2004 - 07:40 AM

Oj då! Men jag har bara 21,9 mil enligt Viamichelin, så det räcker väl att lämna hemmet 7.00. Eller är det småvägar på vägen dit? Svårt att hitta?

#14 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 14 September 2004 - 07:44 AM

Så här tänkte jag köra

Attached Files



#15 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 14 September 2004 - 07:46 AM

Jag måste övernatta! Har en polare i Borås där jag kan sova. Skogshuggarn är väl därifrån? Skall du med och skall vi kompisköra? Tar ca 1,5h och är ca 14 mil enligt spcväg.

#16 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 14 September 2004 - 07:50 AM

Clipping_point: Matade in Linköping-Hällekis (kinnekulle finns inte med) i spcväg och den säger 2 h 15 min och 20 mil...

#17 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 14 September 2004 - 07:57 AM

Annars så ska Club Alfa Romeo till gotland ring den 10/10 dit kan man också hänga med om man kontaktar dem via rejsa, kostnad 500:- banhyra + 580:- färja tor.

På Lotusklubben läste jag att färjans kostnad blev ca 750:- med "ring-rabatten".

Club alfa romeo har ordnat någon sorts grupprabatt.... I vilket fall som helst så tillkommer ju även kostnad för övernattning, så gotland ring blir definitivt dyrare. Jag har dock kvar av min semesterbudget fortfarande så för min del spelar detta ingen större roll.... :P :D

Clippingpoint: Jag kommer från Eskilstuna via E20 så vi skulle kunna mötas upp där du ansluter till E20, är det möjligen vi Laxå? På det sättet kan vi kompisköra den tråkiga (massor av hastighetskameror) biten ner genom västergötland.

Har funderat på att åka ner dagen innan och övernatta någonstans men det lutar mer åt att jag stiger upp tidigt och bränner ner samma dag. Lär ju inte vara så mycket trafik tidigt lördag morgon heller.

Ett tips är också att hålla uppsikt vid Hova, där har varit bensinkrig hela sommaren med priser kring 9kr/litern! Kan vara lönsamt att tanka där även om du kanske behöver fylla upp lite till närmare banan.

#18 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 14 September 2004 - 08:06 AM

Hmm, ni andra då? är ni inte sugna att hänga med? Mäkinen? Jawz? Skogshuggarn? Har vi några fler? Att Anders inte ska med är ju förståligt, men vad har ni andra för ursäkt? :P

#19 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 14 September 2004 - 08:12 AM

Har vi några fler? Att Anders inte ska med är ju förståligt, men vad har ni andra för ursäkt? :P

Arn t ex! Han var sugen på bankörning

#20 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 14 September 2004 - 08:15 AM

Clipping_point: Matade in Linköping-Hällekis (kinnekulle finns inte med) i spcväg och den säger 2 h 15 min och 20 mil...

Då är det ju perfekt att åka 7.00!! :lol:

Räknar med att köra in en halvtimma!! rallly




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users