Jump to content


Photo

Banträffar


  • Please log in to reply
263 replies to this topic

#161 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 19 April 2005 - 06:49 PM

Blir det några som dyker upp vid Sviestad den 28:e?
Jag hade tänkt åka dit.

Du, jag o Oneyet ser det väl ut som thumbsup

Är det den öppna kvällsträningen ni pratar om? Vad kostar den? Brukar det bli väldigt mycket bilar? Hur brukar tillställningen gå till?

Kan jag komma loss några timmar tidigare från jobbet kan det tänkas att även jag dyker upp...

#162 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 19 April 2005 - 07:36 PM

Jag har för mig att det kostade 400:- eller nåt, förra året. Men jag har aldrig varit där... :( Har för mig att jag har snackat med nån som tyckte det var en städad tillställning. :rolleyes:

#163 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 20 April 2005 - 05:33 AM

Jag betalade in medlemsavgiften till OSC igår så jag har tänkt vara med på Björkvik den 14:e. Som planen ser ut nu ska jag till Gotland med flickvännen i augusti så jag avvaktar till dess med att studera öns topografi. Har aldrig varit på Sviestadseventen, men tre-fyra Speedstrar borde väl vara trevligt?

#164 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 20 April 2005 - 05:53 AM

Absolut! Det var kul att stråla samman på Kinnekulle i höstas, träffa folk "in flesh". Kul att studera bilarna oxå. Banan är rätt kul oxå, knixig, och passar nog Speedstern. Det var ju en MC-bana från början.

#165 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 20 April 2005 - 08:41 AM

Jag har för mig att det kostade 400:- eller nåt, förra året. Men jag har aldrig varit där... :(

Har för mig att jag har snackat med nån som tyckte det var en städad tillställning. :rolleyes:

låter ju trevligt, men det blir ju typ 1000:- totalt (inklusive soppa) för mig härifrån och då är banan bara öppen i tre timmar... Jaja, vi får se, jag r ändå sugen på att åka dit... det vore jo kul att veta ungefär hur mycket bilar som brukar komma... Kör man ett antal 15 minuters pass eller är det open pitlane???

#166 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 20 April 2005 - 08:45 AM

Hittade infon på deras webbsida: Prova på banåka i din egen takt med egen bil. Körning med gatbilar kommer att ske: 28/4, 9/5, 2/6, 20/6, 11/8, 8/9 och 3/10. Vi jobbar även på att få till en heldag på en helgdag. Tid Första utsläpp kl 17:00. Banan stänger kl 20:00. Du kan komma när du vill under den tiden. Vi släpper in bilar i depån så ofta vi kan. Utsläpp på banan sker under följande tider: Kl. 17:00, 17:30, 18:00, 18:30, 19:00, 19:30 Pris 2 pass (2x15 min) kostar 300 kr. 6 pass (6x15 min) kostar 750 kr. Åkpassen kan sparas till senare tillfälle. Regler Här kommer några enkla regler: Vid start skall alla rutor vara stängda. Bilen ska vara skattad och besiktigad samt försäkrad. Inga passagerare får åka med. Vid körning i depåområdet gäller gåfart. Ta hänsyn till dom andra på banan och kör ej över din eller din bils förmåga. Man visar respekt för dom som kör fortare, kör åt sidan blinkar och släpper förbi på lämpligt ställe. Gör ej omkörningar på ställen där du ej har full uppsikt över banan eller vad som finns framför. Efter målflagg åker man ett lugnt varv för kylning av bromsarna. Efter ett avslutat pass skall bilen stå i depå i ca 10 minuter innan ny körning tillåts. OBS. All körning sker på egen risk och arrangörerna frånsäger sig allt ansvar för olyckor och för skador på materiel och person. Fordonet kommer att besiktas av funktionärer på plats. Besiktningen Körkort Hjälm Heltäckande klädsel Bälte Inga lösa föremål Däckmönster >1.6mm Batterifastsättning ok Slangar och läckage ok Skattemärke Bromsljus ok Startförbud vid underkänd besiktning. Övrigt Serveringen kommer att vara öppen. Där kommer det finnas Kaffe/Te, läsk och lättare tilltugg.

#167 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 20 April 2005 - 10:00 AM

Bra att man kunde spara tid: köpa en 6x15 min för 750:- och spara ett par pass

#168 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 22 April 2005 - 06:04 PM

Noterade just att OSCs Björkviksevent är flyttat till den 28:e så det missar jag. Varför går jag med i märkesklubbar? :drink:

#169 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 23 April 2005 - 04:21 AM

Den enda märkesklubben jag kommer gå med i i år är LCCS, OSC har ingenting som passar...

#170 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,350 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 23 April 2005 - 01:26 PM

Osc:s Björkviksträff blev flyttad därför att banägarna helt plötsligt kom på att man inte kan köra med bil där när det är Pingsthelg........ :blink: Träffen har iofs varit bokad i närmare ett år. :beat: Träffade en OSC-kille idag som försökte värva mig. chinky chinky

#171 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 26 April 2005 - 08:25 AM

Det verkar vara 10°C och växlande molighet i Linköping torsdag e.m. thumbsup :groupjump:

#172 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 26 April 2005 - 01:18 PM

Låter bra, så länge det inte ska regna så är planen att ta en "liten" biltur på torsdag B)

#173 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 28 April 2005 - 07:11 AM

Jag åker till Sviestad ikväll, men kommer antagligen inte köra på banan. Delvis kommer det av att jag tänkt sälja bilen och delvis av att jag är otroligt trött idag efter att ha flyttat in en flickvän i bostaden igår.

#174 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 28 April 2005 - 09:36 AM

Jag blev klar med jobbet och kommer ikväll!! thumbsup

#175 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 28 April 2005 - 07:03 PM

Första banmötet avklarat: :groupjump:
  • Clipping_Point
  • OneYet
  • Skogshuggarn
  • Mäkinen

..möttes i kvällsolen i Linköping. Alla körde 2 banpass. Både OneYet och Skogshuggarn passade på att göra var sin 360° med skrikande däck. :D

#176 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 28 April 2005 - 07:48 PM

Skogshuggarns allt annat än diskreta rundpall fick jag nöjet att se i backspegeln. Det gick bra bortsett från att jag blev tvungen att låna en dunk soppa av en kollega. Kändes inte bra att köra med "refill" lysande i nyllet. Min egen terrängvända var det nog inte så många som såg...

Edited by Makinen, 28 April 2005 - 07:49 PM.


#177 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 29 April 2005 - 08:45 AM

Min egen terrängvända var det nog inte så många som såg...

hmm, den varken såg eller hörde vi :blink:

Vart fick du till den??

#178 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 29 April 2005 - 08:52 AM

Eftersom man inte var med kanske det finns lite bilder? :poke:

#179 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 29 April 2005 - 09:06 AM

Finns både bilder och filmklipp thumbsup Mina bilder kommer när jag kopplat in routern hemma

Edited by skogshuggarn, 29 April 2005 - 09:08 AM.


#180 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 08 May 2005 - 05:40 PM

Var med OpelSportClub på Sturup idag. Liten knixig och kort bana, jag tror att utbyggnaden kommer att göra den mycket trevlig.
thumbsup
Det kom några få droppar regn men det behövdes inte vindrutetorkare. Körde med taket på eftersom jag varit sjuk och det gick bra. Hjälmen tog i takpinnen men när man var på banan så märktes det inte.
:rolleyes:
Jag vågade lite mer och är mycket nöjd med dagen. Var inte rundningsmärke som på Kinnekulle. Bromsade på mig ett tag, men det kan ha varit för varma bromsar? Vet nu hur det känns när ABS:en går in.
:groupjump:
Blev imponerad av en svart Manta, bra förare och bilen låg bra på banan.
rallly
---> Bilder <---




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users