Jump to content


Photo

Vinterplaner...


  • Please log in to reply
160 replies to this topic

#21 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 15 October 2004 - 09:31 AM

Tack för de :D De hade jag missat, vilken tur att inte de papret åkte med bland allt annat till pappersinsamlingen igår då. Rätt sjukt igentligen va de kostar att ha en bil. Räknade lite på de för skojs skull en dag, och kom fram till att det hade varit billigare o åka taxi varje gång jag ska nån stans, istället bara för att ha en bil enbart för nöjeskörning :rolleyes: Men man måste ju ha lite skoj oxå, kan ju inte va ekonomisk hela tiden :lol:

#22 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 15 October 2004 - 10:11 AM

Det är sant att det är dyrt. Den största kostnaden är nog ofta värdeminskningen. Folk som köper nya Audi vartannat år lägger väl ner 50-75 000/år bara i värdeminskning!! :o Man kan ju låta bli att köra o modda bilen för alla pengar, men det är ju inte kul :( Ska man ha en cool mittmotorbil så har vi i allafall hittat det minst dåliga alternativet thumbsup

#23 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 15 October 2004 - 12:31 PM

Har fått 2 mail från Lexmaul. De håller på att ta fram extraktorrör för z22se-motorn, färdigt i januari (hoppas de). Om det kommer att passa Speedstern är en annan fråga, man har inte kommit så långt i utlägget. Måste provas, skrev han i nästa mail.

#24 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 18 October 2004 - 09:43 AM

Kan bara säga att min bil går pärlanbra nu! Milltek-systemet e det som borde sitta original och AmD-mappen med 98 oktan borde också vara standard

Jag har tendes till spikningar på (för) låga varv. Testade 98 oktan och de verkade försvinna.
Priset är negativt för 98 oktan men finns det andra nackdelar?
Någon annan som kör 98?

#25 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 18 October 2004 - 09:54 AM

Jag kör 98 oktan. Har frågat i en tråd om andra har spikningar o det verkar vara standard på Z22SE-motorn. Jag har det nu med, men kanske mera sällan med min remap, vet ej. 98 oktan är inte som våra pappor trodde och alla engelsmän tror ngn race-soppa som ger mer klös. Rent vatten har jättehögt oktantal för det är skitsvårt att få det att brinna :lol: . Däremot så kan man ju mappa mer offensivt med mera oktan. Så högt pris o ev. ngt högre förbrukning

#26 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 18 October 2004 - 04:45 PM

Köpte torkarblad för halva halva halva reapriset på Clas Olsson till nån Peugeot, 34,50!! Ska ut o testa nu, sen köper jag väl hela lagret :lol:

#27 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 19 October 2004 - 05:09 AM

Jag tog ett på Micro som var 55 cm. Det närmaste de hade. Det hade hål som passade min nit så det var bara att klippa bort den befintliga niten för att kunna klämma ihop fästet några tiondelar för att få in det i hållaren på bilen. Funkar kanon. thumbsup

#28 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 19 October 2004 - 09:34 AM

Kom på mer vinterpyssel. Jag tar bort plastgrejen bakom förarsätet eftersom jag slår huvudet i den. Kan ju vara trist om man krockar...

#29 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 19 October 2004 - 10:06 AM

I Huskvarna skall det monteras slang till vxl-lådan, det verkar ju behövas. Annars har jag just nu ingen som helst förståelse för några modifieringar. Bilen är ju perfekt som den är thumbsup :D Vi får väl se om detta intryck består..... Jag skall dock göra något som jag lovade när jag startade "fynd-tråden" för länge sedan. Eftersom det blev en okrockad bil så skall det vaxas i vinter. :lol:

#30 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 19 October 2004 - 10:12 AM

Bilen är ju perfekt som den är thumbsup :D
Vi får väl se om detta intryck består.....

Vänta till din första banträff ;) ! Om man blir grymt frånåken av en Kadett Gsi eller en Opel GT så inser man ju att det finns ett utrymme för förbättringar... men det är nog mest på föraren som förbättringar kan göras enkelt :lol: :lol:

Så du gör rätt, strunta i alla mods, o gå med i SSJ o ÖSK så du kan öva bana nästa år!!

#31 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 19 October 2004 - 12:06 PM

Snart kommer kolfiber sidoluftintagen att finnas till försäljning, Thorney skulle maila mig med mer info om dom nsta vecka, jag ska köpa mig ett par iaf, tycker dom e så läckra (: Sen ska naturligtvis frontflärpar och bakspoiler tillköpas men väntar lite och ser ifall jag hellre vill ha andra delar än turbons originaldelar. Måste nog ha i lite smörjfett i gångjärnet till förardörren också eftersom den börjat gnissla lite, någon som behövt göra detta mer än mig och har nån ymnig rekomendation vart exakt man bör smörja och ifall eventuell demontering är nödvändig? Jag vet att det finns en del info om det på forumet redan men era åsikter mottages gärna ;)

#32 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 20 October 2004 - 08:49 AM

Vänta till din första banträff ;) ! Om man blir grymt frånåken av en Kadett Gsi eller en Opel GT så inser man ju att det finns ett utrymme för förbättringar... men det är nog mest på föraren som förbättringar kan göras enkelt :lol: :lol:

Jag tänker skylla på chauffören ett bra tag.
Sedan blir det kompressor thumbsup

Eller är den bara en myt?

#33 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 25 October 2004 - 11:25 AM

Tuning and Modifications enligt Fredde. Tuning. Vaxade bilen i lördags. Luftmotståndskoefficienten halverades. Mods. Justerade äntligen munstycket till vindrutespolningen så att den träffar rutan istället för cabben. Tog också en provtur med Magnus som verkade sugen. Fast mitt tips är nog att det blir en svart turbo i trakterna till våren.

#34 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 25 October 2004 - 04:03 PM

Turbo???! Det avgör saken, nu måste vi handla trimkammar!

#35 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 26 October 2004 - 07:01 AM

Turbo???! Det avgör saken, nu måste vi handla trimkammar!

nää. handla lite schysta väghållningsprylar istället så tar du han ändå :rolleyes:

#36 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 26 October 2004 - 07:57 AM

Spax för 7500 vore mumma thumbsup

#37 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 26 October 2004 - 10:57 AM

Är det inte fler intresserade? Nonyet, Melldert, Nillet, Arn: alla vill väl ha låga bilar med bra väghållning. Om vi köper all 5 borde vi kunna få deras fjolårsrabatt o betala ca 5000:- thumbsup

#38 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 26 October 2004 - 02:46 PM

För det priset kan jag tänka mig att hänga på... Även om uppfattningen om SPAX bland engelsmännen här inte är någe vidare...

#39 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 26 October 2004 - 02:59 PM

Jag är ledsen...... Plånboken är tom efter ett stort inköp senaste tiden. :) När vi balanserade framdäcken insåg däckfolket att det är originaldäcken från 2001 som sitter på. Så det får bli nästa investering efter ett par banträffar nästa år.

#40 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 26 October 2004 - 03:28 PM

Hrrrm... Min tanke var att ligga lågt i vinter, lära mig bilen under nästa sommar för att se om mina föraregenskaper överstiger bilens förväntningar inför nästa vinter... Men... Hur mycket lägre blir bilen med Spax? Vad vinner man i övrigt (jag tycker inte att bilen kränger mycket och inte har den dålig väghållning)? Vad är alternativen till Spax och vilka är bäst (skit i pris)? Jag är inget mekaniskt geni precis, klarar jag att byta?




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users