Jump to content


Photo

Vinterplaner...


  • Please log in to reply
160 replies to this topic

#101 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 18 January 2005 - 08:24 PM

Jisses, vad äare det föare nåt? Finns det andra färger?

Det äare ett litet filter. B) Det fanns blåeloxerat och "kromat" också, men blank metall funkar inte på bilar och vissa andra detaljer på bilen äare areöda.

#102 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,350 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 19 January 2005 - 06:15 AM

Då kommer ju nästa fråga som ett brev på posten, var köper man ett sådant? Väldigt snyggt alltså!

#103 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 19 January 2005 - 06:46 AM

Jag köpte filtret på Speedworks, www.speedworks.se , men priset är lite luddigt eftersom det är "kompispris". Sisådär en hundring eller nåt. Ringer man dem så prata med Klaus-Peter och säg att ni ska ha ett likadant filter som Mäkinen köpte. Han borde minnas det...

#104 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 19 January 2005 - 06:50 AM

mäkinen = bling :groupjump:

#105 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 19 January 2005 - 09:56 AM

:( Snart gnäller väl nån på "speglarna" på mina trösklar... :rolleyes:

#106 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 19 January 2005 - 10:55 AM

:( Snart gnäller väl nån på "speglarna" på mina trösklar... :rolleyes:

Nejdå, skogshuggaren hade ju hittat en fullgod funktion för dina speglar ;)
Man kanske skulle förkroma sitt eget växellådsluftningslock eller montera blå lysdioder i den... :P

#107 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,350 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 19 January 2005 - 11:03 AM

De hade ju faktiskt fina vevhusfilter som kanske skulle funka. Dock inget med mandarinfärgat lock så jag fortsätter nog med min Åsa-Nisse lösning med en svarvad knopp som jag borrar ett gäng 1 mm hål i. Med så små hål borde det väl inte vara någon fara för att det tränger in för mycket skit?

#108 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 19 January 2005 - 03:17 PM

tygbit och eltejp får duga :rolleyes: Är ju ingen som ser nått där nere ändå :P

#109 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 24 January 2005 - 09:02 AM

En fråga som jag inte tänkt på tidigare: Anser Polisen/Bilprovningen att man måste ha en innerbackspegel?

Jag fick följande svar från bilprovningen. Har skickat samma fråga till vägverket, får se vad de svarar...

Hej.
Vid en kontrollbesiktning nej vid en registreringsbesiktning ja för den uppfyller inte siktkraven längre utan inre backspegel.
M.V.H. Tom.

Fick svar från Vägverket. Nu blir det till att mäta...

Förutsättningen är att du uppfyller siktkraven i Vägverkets Föreskrifter 2003:22 kap 31, se länk nedan.
---> Vägverkets Föreskrifter 2003:22 kap 31 <---
Med vänlig hälsning
Björn Englund
Vägverket



#110 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 06 February 2005 - 06:30 PM

Efter att Jim fått sin provåkning idag så började jag med mina vinteräventyr. Jag kan inte får loss skruvarna till passagerarstolen. Mina verktyg gav vika, hur blir det då när man ger sig på de som knappt går att komma åt? Passagerarstolen kanske får sitta... :beat: Stenen som skramlade låg under förarstolen, kan det ligga en under passagerarstolen också? :rolleyes: Tack Skogshuggarn för tipsen hur man får av huvudskydden! thumbsup De är av "skumplast" och man kan karva av biten som stör, blir inte vackert dock. Skall fundera på vad man kan hitta på med dem.

#111 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 06 February 2005 - 08:13 PM

"Dekaltrimning" avklarad i helgen :gayfight:

#112 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 07 February 2005 - 05:47 AM

"Dekaltrimning" avklarad i helgen :gayfight:

När ska du sätta igång med det riktigt roliga då? :P för avgassystemet ligger väll fortfarande o samlar damm :unsure:

#113 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 07 February 2005 - 08:18 AM

När ska du sätta igång med det riktigt roliga då? :P för avgassystemet ligger väll fortfarande o samlar damm :unsure:

När du har vägarna förbi :lol:

#114 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 13 February 2005 - 04:40 PM

Nu när snön kom igen passade jag på att sätta fast främre nummerskylten. Ville inte limma dit kardborrband direkt på karossen så jag kapade ner en skylthållare som jag sedan skruvade fast i bilen, och på denna i sin tur sitter kardborrbandet (ifall man nu tar i en vägbula med skylten fram så trillar skylten förhoppningsvis av istället för att något annat tar skada). Klurade på att ta bort tvärslån i grillen och bara ha kvar opelblixten (lättning långt ut från viktcentrum och ökat luftflöde genom kylaren som även borde öka downforce fram litet grand ;) ) med det verkar vara ett clam-off-jobb om man inte vill ha skruvskallerester som skramlar runt där fram. Avancerad trimning! :D

Edited by slimvince, 13 February 2005 - 04:41 PM.


#115 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 13 February 2005 - 09:16 PM

Den fattade jag inte..... du är så rädd om bilen så du borrar stora hål i den som karossen kan spricka ifrån?? Kardborretejp funkar kanon thumbsup ..hål i karossen har jag redan för många :(

#116 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 14 February 2005 - 05:52 AM

Nu när snön kom igen passade jag på att sätta fast främre nummerskylten. Ville inte limma dit kardborrband direkt på karossen så jag kapade ner en skylthållare som jag sedan skruvade fast i bilen, och på denna i sin tur sitter kardborrbandet (ifall man nu tar i en vägbula med skylten fram så trillar skylten förhoppningsvis av istället för att något annat tar skada).

Klurade på att ta bort tvärslån i grillen och bara ha kvar opelblixten (lättning långt ut från viktcentrum och ökat luftflöde genom kylaren som även borde öka downforce fram litet grand ;) ) med det verkar vara ett clam-off-jobb om man inte vill ha skruvskallerester som skramlar runt där fram.

Avancerad trimning! :D

Det finns en tråd med bilder här på valhalla där jag visar hur man kan gå tillväga för att ta bort ribborna i fronten :rolleyes:

För min del blir det tvärtom, ingen lättning utan lite mer vikt i fronten och ett clam off jobb, om det nu inte går att limma dit mitt svarta emblemlösa front V B)

#117 Supersonett

Supersonett

    Member

  • Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 14 February 2005 - 09:31 AM

######## Det finns en tråd med bilder här på valhalla där jag visar hur man kan gå tillväga för att ta bort ribborna i fronten :rolleyes: ######### Ingen bra länk dit ? snabb sökte utan att finna ( antagligen halv blind)

#118 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 14 February 2005 - 10:19 AM

########
Det finns en tråd med bilder här på valhalla där jag visar hur man kan gå tillväga för att ta bort ribborna i fronten :rolleyes:
#########

Ingen bra länk dit ? snabb sökte utan att finna ( antagligen halv blind)

---> Valhalla-tråd <---

#119 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 14 February 2005 - 10:31 AM

Den fattade jag inte..... du är så rädd om bilen så du borrar stora hål i den som karossen kan spricka ifrån??

Det var tyvärr redan hål i fronten för skylten... Hade det inte varit några hål alls hade jag satt kardborrebandet direkt på karossen / alternativt åkt med skylten liggandes i bagageutrymmet och riskerat 400:- ;)

Nu skruvade jag dit en nedbantad skylthållare som inte är bredare än kardborrbandet så att inte skylthållaren tar i marken utan skylten.

#120 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 19 February 2005 - 04:31 PM

Under min förarstol finns en plåtskada efter en domkraft... :(
Posted Image




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users