Jump to content


Photo

Diverse Frågor


  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#21 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 20 October 2004 - 06:24 PM

Den är ju inte "billig" o försäkra... men 10.600:-/år helf. 1500 mil inkl allrisk hos SalusAnsvar. Ä 29 år o bor i lägenhet i Borås

#22 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 20 October 2004 - 09:17 PM

Just nu betalar jag cirka 700kr i helförsäkring för ett halvår, men sen blir det cirka 12-13 kkr/år. Då är jag en skvätt över 30 och bor i Bromma med bilen inlåst i eget garage. Vill inte sänka min bil eftersom jag redan har skrapmärken i nummerskyltshållaren fram. Den måste gå att använda annars kan jag lika gärna sälja bilen. Välputsad i garaget gör den ingen glad.

#23 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 21 October 2004 - 09:07 AM

Vi är nämligen tre stycken där som vill ha en var! Folk runtom tror vi är galna, konstigt!

sh*t! Nu är jag beredd på att hålla med Dude, Speedstern håller på att bli en dussinbil!!! Sedan jag skaffade min har antalet aktiva svenska medlemmar på dennasajt fördubblats... Dags att byta till en Exige istället... :P IOFS är jag fortfarande ensam i sörmlands län...

#24 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 21 October 2004 - 09:16 AM

Ja, det var rätt coolt förra året när jag inte såg en enda Speedster. Man var bl a kung på sportvagnsutställningar på Mantorp (nåja, intressant iaf). Nu var det 2 Speedstrar på parkeringen till senaste SLC där. Men det är väl så att vi samlas som bin.... En likadan till i Linköping, samma färg t o m.... Men, jag köpte den inte för exklusiviteten! Det är en jävla bra bil: snygg, billig, optimalt konstruerad och med lågadriftkostnader. OK en seven med Yokos tar sig snabbare runt en bana till samma pris, men den kan du inte använda för att pendla till jobbet i september. Du kan använda Speedstern för både semesterresor och banträffar, perfekt!

#25 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 21 October 2004 - 09:16 AM

Det verkar ju snarast finnas runt 3 dussin i Sverige snart :D Även om exklusiviteten börjar falna så är det fortfarande den läckraste bilen jag vet. Är fortfarande nyförälskad som ni kanske märker :D

Edited by Nonyet, 21 October 2004 - 09:17 AM.


#26 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 21 October 2004 - 09:32 AM

Nu får du ju faktiskt skylla dig själv Clipping_point. Åka runt och visa upp en sådan läcker bil. För att inte tala om att ge privata visningar på vägarna runt Linköping. Det är klart att habegäret oåterkalleligt väcks både här och där. Det gjorde det i alla fall här :D Efter turen med dig var det ju inget val längre. Måste ha! Fast visst hoppas jag att det dröjer ett tag innan det blir fler i F län. :rolleyes: Sorry Magnus

#27 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 21 October 2004 - 11:44 AM

Jag tar tillbaka 2 saker. 1. Det finns faktiskt en sak som kan irritera mig i bilen. Varje gång jag sätter mig så vrids låset till säkehetsbältet undan och lägger sig ned mot sätet. Har ni något patenterat fix mot detta. Jag har den mjuka delen av ett kardborreband fastklistrat på låsen, har detta del i någon lösning? 2. En jobbarkompis berättade just att han hade sett en röd Speedster i Jönköping i går kväll. Så var med att vara ensam i F län......

#28 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 21 October 2004 - 01:03 PM

2. En jobbarkompis berättade just att han hade sett en röd Speedster i Jönköping i går kväll. Så var med att vara ensam i F län......

Miraculix hade en röd med linjer. Scorpion hade en röd? Turbon som var till salu på blocket (Helsingborg) var röd.
Hur är intresset av att hålla koll på alla speedsters i Sverige? Ett slags register? Det går väl att ordna med hjälp av bilregistret?
I Tyskland har de en lista som kan vara kul att botanisera i. Kanske vi skall göra en liknande fast bara för Svenskar? ---> Spana här <---
Lotusklubben har ett omfattande register (lite fler bilar...) där man kan se vilka som bor i närheten etc.
Hur är intresset för ett Svenskt speedster register?

#29 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 21 October 2004 - 01:14 PM

Tja, det är ju bara till att starta en tråd så fyller vi på listan med våra bilar, deras färger, tillverkningsnummer och i vilket län/stad dom finns i och sedan fylla på med bilar från bilregistret ^_^

#30 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 21 October 2004 - 01:54 PM

Jag vet inte riktigt varför, men det skulle vara kul. thumbsup

#31 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 21 October 2004 - 02:07 PM

Jag vet inte riktigt varför, men det skulle vara kul. thumbsup

Ju mer vi är tillsammans, ju gladare... :grouphug:
Jag kollar vad det kostar hos bilregistret...

#32 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 21 October 2004 - 02:17 PM

OK: VIN0338 (apex DE clipping_point UK) silver N/A #0284 Torbjörn Fagerberg, Linköping åsså Kanske nån som tvekar att lägga ut namnen?? :unsure:

Edited by clipping_point, 21 October 2004 - 02:30 PM.


#33 Nonyet

Nonyet

    Member

  • Pip
  • 66 posts

Posted 21 October 2004 - 02:20 PM

Nr 2370

#34 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 21 October 2004 - 02:27 PM

OK:

VIN0338 (apex DE clipping_point UK) silver N/A #0284 Linköping

åsså

svart N/A skogshuggarn
Dude
Jawz
silver N/A
mandarin metallic N/A
svart N/A Nillet
silver N/A

Öhhh, det kan vara emot personuppgiftslagen det här...
Måste kanske vara lite mer av privat (=anonym) karaktär?

Edited by Nillet, 21 October 2004 - 02:41 PM.


#35 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 21 October 2004 - 02:33 PM

OK editera o ta bort dina med!!!!

#36 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 21 October 2004 - 02:49 PM

Här var en B.A.D. inne och tittade, vill minnas att jag såg honom i tråden "För oss svennar". Är det mr Badster?

Edited by Nillet, 21 October 2004 - 03:14 PM.


#37 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 21 October 2004 - 02:58 PM

VIN#0338 (apex DE clipping_point UK) Silver metallic N/A #0284 Linköping Silver metallic N/A # Linköping (Hittills oidentif.) Black N/A skogshuggarn #0806 Borås Darkgreen metallic N/A Dude #1749 Huddinge Brilliant Yellow N/A Jawz #3102 Kungsbacka VIN#1391 Silver metallic N/A Meldert #1006 Eskilstuna Mandarin metallic N/A #2370 Jönköping Black N/A Nillet #0784 Eslöv Silver metallic N/A Makinen #1414 Bromma

Edited by clipping_point, 21 October 2004 - 03:44 PM.


#38 axet

axet

    Newbie

  • 9 posts

Posted 21 October 2004 - 03:42 PM

jag kan inte fylla i, har ju ingen Speedster än :beat: Men en komplett Speedsterlista skulle vara grejor! Har ett par frågor angående vikten: 1. På många ställen står det att den väger 800kg, på andra ställen 880kg med tjänstevikt på 945..............vem ska man tro på? Någon som vägt sin? 2. Speedstern väger avsevärt mer (minst 150kg) än sitt "syskon" Elise. Vad har speedstern "mer" än Elisen?

#39 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 21 October 2004 - 03:52 PM

Jag har vägt min vid ett par tillfällen: 870 med relativt full tank. Numera kanske min väger 860 med trimavgas och lättat svänghjul ;) 945 med en 75 kg förare, kan det vara så man menar? Elise S2 väger väl 790 kg eller nåt? Motorn väger säkert 70 kg mer, hjulen kanske väger 10 kg mer, ABS airbag etc några kg. Hjulnav skiljer en del viktmässigt. Lotus brukar vara VÄLDIGT klent dimensionerade, Opeln kan vara litet rejälare o det väger väl en del.

#40 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 21 October 2004 - 03:56 PM

Min bil väger 980kg med full tank och mig bakom ratten. Då är jag inte fullt 110 av de kilona. Elise har ett lättare (skörare) drivpaket, ingen ABS, ingen airbag och tunnare kaross. Dessutom är Elise söt vilket man inte kan beskylla Speedsern för att vara. Får nog köpa en TVR Griffith istället nu när alla har en Speedster...




4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users