Jump to content

Photo

Delar

• Please log in to reply
377 replies to this topic

#301 Alfons

Alfons

Super Member

• PipPip
  • 422 posts

Posted 10 August 2005 - 02:54 PM

Jag har nästan nya orginalbromsar fram liggandes om någon är intresserad(Ok, skivor, belägg, slangar).

#302 ferg

ferg

Super Member

• PipPip
  • 422 posts

Posted 19 August 2005 - 10:35 AM

Apologies in advance if this is the wrong thread, and for using the wrong language :-) I seem to have bent one of the (NA) front wheels beyond repair. Opel Norge want NOK3,732 for a new one, and have indicated a long wait. Don't suppose there's anyone that's not too far from the Oslo area that might have a non-bent one for sale? If not, can the original type be bought from any other suppliers than Opel? Any other helpful suggestions (other than driving more carefully in damp conditions..)? Regards.

#303 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 19 August 2005 - 10:53 AM

Try our own Speedsterguru in sweden" The Dude" or just plain "Dude" He might have a wheel lying around. Good luck and take care

#304 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 22 August 2005 - 03:07 PM

Apologies in advance if this is the wrong thread, and for using the wrong language :-)

I seem to have bent one of the (NA) front wheels beyond repair. Opel Norge want NOK3,732 for a new one, and have indicated a long wait.

Don't suppose there's anyone that's not too far from the Oslo area that might have a non-bent one for sale?

If not, can the original type be bought from any other suppliers than Opel?

Any other helpful suggestions (other than driving more carefully in damp conditions..)?

Regards.

Ingen som har framhjul att sälja? Några kör ju med bakhjul fram. :poke:

#305 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 22 August 2005 - 05:36 PM

Dude måste ha ett gäng :tumble:

#306 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 22 August 2005 - 07:59 PM

jag har kontakt med vår norske vän. ska bara ta en tur ned i garaget för att kolla finishen på hjulet.

#307 ferg

ferg

Super Member

• PipPip
  • 422 posts

Posted 29 August 2005 - 05:16 AM

Og en kjempestor TAKK til dude for felgen. thumbsup Det føltes bare ubeskrivelig godt å kunne kjøre Speedsteren igjen over 50Km/t uten risting på rattet. :)

#308 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 29 August 2005 - 02:17 PM

Hej! Ringde till Opel i Vetlanda idag och skulle höra om de kunde sälja en spegel till förarsidans ytterbackspegel. De sa att eftersom bilmodellen inte sålts i Sverige så har de inga delar till den, de rekomenderade att jag skulle ta kontakt med de som sålt bilen. Konstigt att de inte sa det när jag servade bilen där thumbsdown Ingen av er som har något tips om var jag kan hitta enbart själva spegeln eller en silverlackerad vänster backspegel? Kanske inte ens går att byta bara spegeln... Mvh: Jim

#309 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 29 August 2005 - 02:54 PM

Hej!

Ringde till Opel i Vetlanda idag och skulle höra om de kunde sälja en spegel till förarsidans ytterbackspegel.
De sa att eftersom bilmodellen inte sålts i Sverige så har de inga delar till den, de rekomenderade att jag skulle ta kontakt med de som sålt bilen. Konstigt att de inte sa det när jag servade bilen där thumbsdown

Ingen av er som har något tips om var jag kan hitta enbart själva spegeln eller en silverlackerad vänster backspegel?
Kanske inte ens går att byta bara spegeln...

Mvh: Jim

skitsnack! Bilmodellen har ju visst sålts i sverige! Det finns ju för f-n en osåld (och oreggad, fortfarande 3års garanti...) kvar hos en handlare i skåne eller småland eller var det nu var...

Vad jag har läst på detta forum så sitter spegeln även på någon annan vauxhall modell som jag iofs tror bara finns i GB... sök på forumet... Sen kanske du kan hitta en på ebay.

Dessutom tror jag att du måste köpa hela spegelnarrangemanget (åtminstone med kåpan) som förövrigt kommer olackad... Men det går säkert att flytta över själva spegeln eller byta kåpan på den nya mot din gamla.

Vänd dig till en annan handlare, dom måste kunna beställa direkt ifrån opel i tyskland om inte annat... Men kostnaden är nog inte att leka med.

Finns det ingen glasmästare som kan ordna en ny spegel (om det bara är den som är trasig) förresten?

#310 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 29 August 2005 - 03:01 PM

När jag behövt byta ut grejjer så tar Opel hem dom från tyskland fraktfritt ^_^ Iof bara vart smågrejjer men ändå, frågade dom även om lite delar som bakspoilern från turbon, luftintag o frontflärpar, även detta kunde dom ta hem så det vore ju konstigt om dom inte ville beställa hem en spegel... Dom har ju Speedstern i datorn och bara för dom att gå in o klicka på den del man ska ha typ :drink:

#311 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts

Posted 29 August 2005 - 03:30 PM

Ja, jag tror han jag pratade med helt enkelt inte var tillräckligt service inriktad.
Kanske funkar att göra som Meldert säger att gå till en glasmästare och be dem skära till en bit.
Sen är det lite smårepor på plasten, ska ta lite rubbing och se hur det blir annars får jag försöka få den ommålad.

Spegeln gick sönder när jag kom och körde på en smal 70-väg och en en skarp kurva mötte jag en stor buss. Han höll säkert undan men skar ju kurvan ändå, jag var ute med vänsterhjulen på gräset men hade ingen chans utan han smäckte till backspegeln när jag var i höjd med mitten av bussen. Stannade och tittade vad som hänt, hoppade sen in i bilen och fick köra en bit för att kunna vända men då var bussen borta.

Hoppas det löser sig på ett smidigt sätt :rolleyes:

Posted Image

Kanske skulle prova att ringa Växjö med och hoppas på att de är lika schyssta som JawZ handlare. Eller schyssta förresten, de gör det nog inte gratis :borg:

#312 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 29 August 2005 - 03:36 PM

Surt med smitare! :angry:
http://www.vx220.org...f=2&t=27511&hl=
Av den tråden att dömma så kostar glaset 13£ på regnön.

#313 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts

Posted 29 August 2005 - 04:07 PM

Ja tusan, ångar nu i efterhand att jag inte ansträngde mig mer och var snabbare när jag letade efter bussen. Tänkte först att det kanske var bådas fel men jag hade ju ingen väg knappt att åka på i kurvan :( Men kostar det inte mer än 2-300kr för ett glas och det är lätt att byta så kom man ju lindrigt undan ändå. Eftersom man kunde köpa glaset separat så måste det ju vara gjort för att man ska kunna byta enbart glaset. Givetvis ska jag ju besiktiga bilen snart men man får väl tejpa över en bit av glaset så den går igenom.

#314 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 29 August 2005 - 07:19 PM

en silverspegel finns hos den nationella beghandlaren :D :D kan tänka mig att göra ett byte. din spegel och en lagom summa pengar mot min hela thumbsup

#315 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts

Posted 30 August 2005 - 04:11 PM

Hej! Jag ringde Kronobergs bilaffär(Växjö) idag och det var inga problem alls att ta hem en spegel. Kanske att jag inte får den denna vecka men han tyckte jag skulle ringa på fredag och kolla ifall den kasnke hade kommit. Han sa att det stod att den kostade 208kr så hoppas jag inte behöver betala mer. Detta var innan jag såg ditt meddelande Dude, tack ändå för erbjudandet thumbsup ! Med lite otur kanske jag snart behöver nått mer :) /Jim

#316 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts

Posted 12 September 2005 - 03:45 PM

Nu har jag köpt ett spegelglas för 206kr. Vet ni hur man byter glaset? Tänkte höra ifall ni visste innan jag tar fram hammarn å släggan :D /Jim

#317 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 12 September 2005 - 05:09 PM

På min gamla SAAB 900 -94 var det bara att trycka dit det nya med klickfästen då grannen tagit bort det gamla med hjälp av sin bil. :rolleyes: På svärmors Golf var det bara att trycka dit det nya då hon gnuggat spegeln mot ett träd. :rolleyes: På Speedstern vet jag inte men man kan ju alltid hoppas...... Fast jag har ju ingen erfarenhet på hur man skall ta väck dem utan att använda våld.

#318 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 27 September 2005 - 11:43 AM

Här finns en hard top Chagallblå (turbo)

http://forum.opel-sp...topic=7215&st=0

#319 Streetside-robban

Streetside-robban

Member

• Pip
  • 57 posts

Posted 02 October 2005 - 11:35 AM

en silverspegel finns hos den nationella beghandlaren :D  :D

kan tänka mig att göra ett byte. din spegel och en lagom summa pengar mot min hela thumbsup

I dag var jag ute och höstrastade robstern en sväng. När jag kommit ungefär 1km så ser jag att höger backspegel är något vinklad nedåt. Ung och dum så öppnar jag rutan och ber min flickvän vinkla upp spegeln lite.

Så fort hon nuddar den så ser jag den flyga, dunsa 3 gånger i asfalten och bli överkörd av 2 bilar. Kras. Det hela tog väl 5 sekunder allt som allt.

Så nu har jag bara själva armen kvar. Det räfflade gummit och spegeln med glas och allt ligger i tusen bitar någonstans på bergslagsvägen just nu.

Det var alltså spegeln på passagerarsidan.

Dude - Imnotworthy Har du någon sådan? Imnotworthy

Posted Image

Edited by Streetside-robban, 02 October 2005 - 11:39 AM.

#320 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 02 October 2005 - 12:47 PM

klart jag har :D (i silver dessutom) bud mottages och inga skamliga sådana ;)

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users