Jump to content

Photo

Delar

• Please log in to reply
377 replies to this topic

#81 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 25 November 2004 - 09:29 AM

Ett tips från mig:
Köp inte en bil av samma sort som jag. Den blir värdelös ganska omgående.

Honda eller Opel ?? :D

#82 Makinen

Makinen

Super Member

• PipPip
  • 288 posts

Posted 25 November 2004 - 11:20 AM

Ett tips från mig:

Det spelar nog ingen större roll. Antagligen har priserna på Peugeot 309 gått ner kraftigt sen i oktober också.

#83 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 25 November 2004 - 03:20 PM

Ett tips från mig:

Det spelar nog ingen större roll. Antagligen har priserna på Peugeot 309 gått ner kraftigt sen i oktober också.

309???? jag trodde att det enbart var generalen som har en sådan i livet :D

#84 Makinen

Makinen

Super Member

• PipPip
  • 288 posts

Posted 25 November 2004 - 05:27 PM

309???? jag trodde att det enbart var generalen som har en sådan i livet :D

Snart är det säkert så om min bil fortsätter bete sig som den gör...
Kan inte påstå att det var åsynen av generalens bil som fick mig att handla utan mer ett anfall av ovishet...

#85 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 25 November 2004 - 05:54 PM

börjar se ett mönster på dina bilar ;) tror nog att han som manövrerar åken har en viss del i problemen. antingen som obotligt godtrogen bilköpare eller som bilmisshandlare :D :D

#86 Makinen

Makinen

Super Member

• PipPip
  • 288 posts

Posted 25 November 2004 - 08:30 PM

börjar se ett mönster på dina bilar ;)
tror nog att han som manövrerar åken har en viss del i problemen.
antingen som obotligt godtrogen bilköpare eller som bilmisshandlare :D :D

Nu ska vi inte förstöra den här tråden mer med mitt sätt att behandla bilar. :rolleyes:

#87 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 26 November 2004 - 09:35 AM

Kommer snart en turbo-liknande eftermarknadsspoiler, för er som är intresserade:

http://forum.opel-sp...?showtopic=4810

#88 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 26 November 2004 - 10:53 AM

Kommer snart en turbo-liknande eftermarknadsspoiler, för er som är intresserade:

http://forum.opel-sp...?showtopic=4810

Trevligt, får väl se vilka priser man kan få en för :rolleyes:

#89 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 26 November 2004 - 12:28 PM

Typiskt, precis när man köpt en turbospoiler :beat: Har dock svårt att tänka mej att den kommer kosta under 450€ Dempert Automotive kommer dessutom höja priset på sin splitter efter nyår till 545€ Jag beställde en igårkväll för 450€ och i morse fanns det 1 kvar i lager om nån ä sugen.

#90 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 26 November 2004 - 01:27 PM

Jag är sugen men väntar till nästa vinter för att se om jag har nytta av den... Måste få öva mer på bana...

Edited by Nillet, 26 November 2004 - 01:27 PM.

#91 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 26 November 2004 - 01:41 PM

Om man skruvar ner bilen med Nitrons kan väl turboflapsen i kombination med en diffusor vara bra aerogrejor.

#92 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 26 November 2004 - 01:48 PM

det borde de ju va, om inte annat så är turboflappsen billiga på ebay iaf thumbsup Men sen har man ju nån liten styling-gen i sej oxå, o den säger att fronten saknar nått :unsure: Defusor är ju fult som f-n o gör det verkligen så mycke om man inte sänker ner den rejält???

#93 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 26 November 2004 - 01:54 PM

Ett tips: Om ni ska beställa smågrejer från tyska shoppen så gå ihop o gör beställningen. Jag beställde vauxhall-kittet tillsammans med splittern. Splittern skickas från Dempert, så det är separat nota. dom andra grejerna 23€ +4€ frakt åkte jag på 100:- avgift på för pengaöverföringen :o det är ju nästan 50% extra på fraktvärdet. Tyvärr va ju dessutom "NO FAT CHICKS" slut :angry: många bäckar små..... :P

#94 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 26 November 2004 - 02:27 PM

Ja, rent tekniskt tror jag att de är bra grejor, både flapsen o diffusorn, men då ska man nog ligga 100 mm från backen, gärna med sidokjolar

#95 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 26 November 2004 - 03:10 PM

Vill minnas att jag läst något om detta. Karsten skrev typ: Frontsplittern funkar utan sänkning. Diffusern funkar bäst med sänkning. Sidokjolarna hjälper upp utan sänkning. Allt funkar bättre med sänkning, naturligtvis. Splittern ger även tyngre styrning. I höga hastigheter (kring 200 km/h) fanns tendenser till vibrationer från splittern (kan vara fixat nu).

#96 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 26 November 2004 - 04:00 PM

Splittern ger även tyngre styrning.

Detta måste ju vara ett tecken på att den faktiskt genererar en del downforce...

#97 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 26 November 2004 - 04:54 PM

Fast man måste ju fundera HUR mkt downforce man vill ha fram. Gissar att man vill ha den bak, men jag kan ha fel. För mkt är iaf inte bra, det hörs ju! :lol:

#98 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 26 November 2004 - 06:54 PM

Min tanke också... Med en riktig splitter fram vill man nog ha en ordentlig vinge bak som också kan generera lite downforce för att få balans i bilen... Jag är själv lite sugen på splittern + vingen man kan köpa via det tyska forumet. Vingen där känns lagom stor, det ser liksom inte vansinnigt ut. Samtidigt undrar man ju om den verkligen funkar, dessutom frågar jag mig om den har stöd inderifrån i bagageutrymmet, den lär annars utöva rätt stora påfrestningar på karossen om den verkligen fungerar. Samtidigt ska man ju vara medveten att ju mer vingar/splitters man hänger på desto mer drag (luftmotstånd) skapas samtidigt, så topphastigheten kommer att sjunka... Men dett har väl kanske mindre betydelse åtminstone på korta kurviga banor där man troligen kommer köra bilen... Får man för övrigt montera en vinge på sin bil i sverige? Eller säger SBP stopp direkt? Vad gäller egentligen... Man vill ju åtminstone kunna köra med den på till och från banan.

#99 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 27 November 2004 - 06:29 AM

Vingen är ju oxå läcker :rolleyes: men jag tror du kommer tröttna på att bli stannad av snuten... om dom inte slutat bry sej numera... Bilprovningen lär ju klaga iaf. Dom är väll precis lika olagliga som alla aluvingar som säljs o sätts på på dom motorsvagaste sönderstylade bilarna :sick: Jag har inte läst nån stans om nån förstärkning i bagaget, men det kan ju nån fråga på tyska forumet. Som designen på fästet ser ut så borde det ju bli enorma påfrestningar. Borde bli rejäla brytkrafter precis under fästet då vingen trycker ner längre bak, du får väll dessutom moment på kraften i fästpunkten iom att vingen inte ligger precis över fästet. Hur många högt tryck kan den tänkas generera? Hur mycke generarar dude´s racevinge?? eller vingen på Badsten? Hur mycke gör turbovingen? man kanske ska pröva sej på att bygga en egen variant av den... (eller bygga på den som förhoppningsvis kommer me posten snart) Projekt Opel har ju ytterligare en variant. den är lite lik turbovingen men går även ut över bakljusen, har sett en bild på nätet o de såg väll sådär ut (tror de va i deras annons på ebay)

#100 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 27 November 2004 - 06:34 AM

Hittade bilden jag sökte på Projekt Opels vinge

Posted Image

http://cgi.ebay.de/w...7937553423&rd=1

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users