Jump to content


Photo

F-n! Hjullåsbultarna...


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#21 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 28 November 2004 - 06:47 PM

"As I said before I was able to remove the Vauxhall ones with a £1 18mm socket from the market so thought I would fit more secure McGard locking nut."

Hämtat från en sökning på "wheel lock"

Lycka till

Tror inte det är tillämpbart på mina/våra bultar... Det finns nämligen en annan tidig variant på dem oxå där greppet är utvändigt, dessa går att få loss med vanliga hylsor om man angagerar sig lite...

mina/våra bultar är ju helt runda utvändigt så jag betvivlar starkt att man får något grepp runt dem även om man slår på en hylsa. Dom nyare (med invändigt mönster) bultarna är för övrigt tillverkade av McGuard...

Edited by meldert, 28 November 2004 - 06:49 PM.


#22 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,350 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 28 November 2004 - 08:36 PM

Ajaj!! :o

#23 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 14 December 2004 - 01:28 PM

Pratade precis med min lokala Opelverkstad och dom påstod att dom inte kunde beställa en ny nyckel även om dom fick rada på numret :9mm: :flame: :beat: Istället skulle jag ta bilen till dom så kunde dom slita bort bultarna på något sätt... Problemet är ju att bilen är avställd så jag kan ju inte köra dit den... Jag blir vansinnig... Kontaktade Lotus igen, får sem om dom kan lämna ut nyckelnr direkt till mig trots allt, Nycklarna går ju att beställa från McGuard direkt. Jaja, kanske skulle lägga ut bilden på stora forumet här och se om någon har lika, det räcker ju med att dom kan kolla upp nyckelnr och PM:a det till mig... Kollade faktiskt på min egen nyckelhylsa (när jag hade den) men hittade inget nr någonstans. :unsure: Jaja, snart får det väl bli våld istället, men det ska ju gå att lösa civiliserat! rant

#24 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 15 December 2004 - 03:38 PM

Jag har nu lyckats hamna i en faschinerande soppa... Eftersom som min lokala Opelhandlare inte kunde hjälpa mig så återvände jag till supportkontakten jag hade på Lotus eftersom han hittils varit så hjälpsam, jag fick då lite mer hjälp att gå vidare... Vad som dock är riktigt intressant är nu att idag fick jag ett mejl från supporten på GM Norden som tydligen fått en rapport om mina problem från Lotus och nu vill ha reda på vilken återförsäljare som inte kunnat hjälpa mig... :unsure: :blink: Så nu är frågan vill jag verkligen skvallra på min lokala handlare och riskera att dom tycker illa om mig i framtiden...? :unsure:

#25 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 15 December 2004 - 03:45 PM

Skvallra!! De kan gott få veta att de missat. Opelhandlarn är man ju inne på så sällan iaf. Jag har tillgång till iaf 3 i min närhet.

#26 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 15 December 2004 - 04:08 PM

ge dom namnet. annars kommer dom undan utan att lärt sig något och säkerligen kommer göra om samma misstag en annan gång.

#27 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 15 December 2004 - 04:15 PM

Klart att jag ska... Förhoppningsvis tar dom det på rätt sätt. Det lät faktiskt inte så allvarligt i mejlet från GM, snarare som om dom skulle kontakta återförsäljaren och säga hur dom skulle göra.

#28 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 15 December 2004 - 04:25 PM

Du ska ju helt klart skvallra. thumbsup Det kommer ju hjälpa alla andra som kan tänkas råka ut för samma problem.

#29 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 18 February 2005 - 08:55 AM

Ett trevligt litet paket från McGuard damp ner i brevlådan i går... thumbsup :D Nu ska det mekas i helgen! Bromsrenovering, nitronsmontering, etc... thumbsup

#30 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 18 February 2005 - 09:28 AM

Gött o höra att det löste sej till slut thumbsup

#31 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 18 February 2005 - 09:33 AM

Toppen att det löste sig! thumbsup Glöm inte att ta med digitalkameran när du börjar meka ;)

#32 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 18 February 2005 - 09:40 AM

Jajemän, digitalkameran kommer med... Glömde säga att jag skaffat Xenon-kitt (gruppköp på seloc) oxå (både hel- och halvljus), så den ska oxå monteras, får se hur mycket jag hinner den här helgen... Bilpysslet har legat lite i träda, jag har inte orkat ta tag i saken efter strulet med opel, därför har det tagit lite tid för mig att fixa låshylsan, men när jag väl beställde den direkt från McGuard så tog det två dar för den att komma fram.




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users