Jump to content


Photo

Garageförsäkring


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 18 November 2004 - 12:37 PM

Ställde av bilen idag :( Ringde sen till SalusAnsvar där jag har försäkringen på den för att höra vad en gargeförsäkring kostar. De höll på o bli brunt i brallan när jag hörde ockerpriset, 3800:-/år :angry: :beat: :flame: :9mm: :saw: 3800:- för en sketen garageförsäkring!!!! :angry: "Ja bilen är ju väldigt högt stöldklassad" sa tanten i luren... :beat: Vart har ni era garageförsäkringar o hur mycke får ni betala för dom?? Vid beräkning av en garageförsäkring ska väll inte förarens ålder o bonus räknas med? det är ju ändå ingen som kommer köra bilen så vem som äger den spellar ju ingen roll.

#2 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 18 November 2004 - 12:47 PM

Typ en 3-hundring per helår, dvs 150:- /vinter. Du är lurad! Igen! :lol: (av Salus Ansvar)

#3 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 18 November 2004 - 01:00 PM

Va har du för bolag då? (SalusAnsvar är bra på sommarn då dom tillåter bankörning)

#4 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 18 November 2004 - 01:02 PM

Jag tror vi har If nästan allihop. Vet inte hur de ställer sig till bankörning, en viktig fråga. Hur vet du att SA accepterar det, genom egen erfarenhet, genom Honda-klubben??

#5 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 18 November 2004 - 01:06 PM

Från Hondaklubben och SA´s vilkor, men dom har väll säkert ändrat dom me. Ska kolla upp de i papprena jag har här hemma. Återkommer me de. IF har jag lite svårt för, då dom kräver/krävde tilläggsförsäkring för varenda tillbehör du har till bilen.

#6 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 18 November 2004 - 01:09 PM

Det har jag inte brytt mig om och de har ersatt mitt Milltek utan att knorra

#7 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 18 November 2004 - 01:24 PM

Det står ingenstans att den inte gäller vid bankörning eller körning på avspärrat område. Från SA´s vilkor:

Attached Files



#8 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 18 November 2004 - 01:36 PM

Det står nog likadant i mina villkor, men frågan är hur de behandlar ett case i praktiken - skiljer nog en hel del mellan bolagen!!

#9 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 18 November 2004 - 02:00 PM

98:- / månad hos Opel försäkring :rolleyes:

#10 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 18 November 2004 - 02:23 PM

Frågan är om det inte är skillnad på garage och garge... CP har väl ett eget villagarage??? I ett hyresgarage lär det ju bli dyrare (betydligt större risk för stöld?). Jag har inte ställt av min bil än... av någon anledning... ska göra det innan månaden är slut. Därför har jag inte hunnit kolla hur dom behandlar mig som står i ett hyresgarage.

#11 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 18 November 2004 - 02:29 PM

Frågan är om det inte är skillnad på garage och garage... CP har väl ett eget villagarage???

YEP! thumbsup

#12 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 18 November 2004 - 02:34 PM

är väll lika stor risk för stöld där som det är i mitt garage med enskilda portar? det hade ju varit en sak om man stog i ett typ parkeringshus. Försäkringsbolaget frågade ju inte ens va de va för typ av garage :beat:

Edited by skogshuggarn, 18 November 2004 - 02:35 PM.


#13 Guest_Predator (Guest)

Guest_Predator (Guest)

Posted 20 November 2004 - 10:12 PM

jag har ingen garageförsäkring över huvud taget, den står ju i garaget då gäller hemförsäkringen sa de till mig. Jag har alla mina försäkringar genom Länsförsäkringar.

#14 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 26 November 2004 - 07:13 PM

Opel försäkring vill ha 1028 kr per år av mig för en sk "avställningsförsäkring". Kunde väl varit billigare, men rätt OK ändå med tanke på att jag står i ett hyresgarage med typ 50 platser totalt... Definitift mer osäkert än ett enskilt garage...

#15 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 26 November 2004 - 08:41 PM

Jag kommer åka på 2948kr/år i garageförsäkring hos Folksam. I praktiken innebär det väl att inte fullt en tusenlapp ryker för perioden januari till mars. Det är väl straffet för att man haft billig försäkring i sex månader. Som jag förstått det är inte bolagen villiga att teckna en ny försäkring när bilen är avställd. Så var det åtminstone på M5:an jag hade.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users