Jump to content


Photo

Installation Av Weapon R Extraktorrör


  • Please log in to reply
267 replies to this topic

#101 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 02 January 2005 - 03:10 PM

Ska göra ett litet urtag på ramkanten, det är ju bara en plåtkant :rolleyes:

#102 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 03 January 2005 - 09:32 AM

Ska nog böja in det högra röret för att ge dem samma längd thumbsup

Attached Files



#103 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 04 January 2005 - 09:15 PM

Böjde det vänstra på fulings rekommendation. Nu e det högra 28 cm o det vänstra 31 cm. Med 3-4 cm rör på det högra åsså lit olika längd i Y-kopplingen...................... tja, kanske

Attached Files



#104 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 06 January 2005 - 10:18 PM

Funderar på en variant till. Man drar rören 2 dm ner, gör en rund o fin 90° in i Y-stycket. Man sätter flänsen på Y-stycket och använder den medlevererade konan. Då får man mer plats för en bra kompensator (Milltek) och inte föööör låååånga sekundärrör. De blir då drygt 2 dm istället för 4 dm.

Attached Files


Edited by clipping_point, 06 January 2005 - 10:43 PM.


#105 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 06 January 2005 - 10:46 PM

Så här. Tror det är viktigt att ha en bra kompensator för att undvika brytkrafter på systemet, med utmattningsrisk och risken att hela systemet rör sig, ljuddämpare o hela baletten.

Attached Files



#106 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 09 January 2005 - 11:02 PM

Tror jag ska sätta en fläns på katten, så att jag kan bulta slangänden som normalt ansluter mot grenröret där. Men var hittar man en sådan plåt? Kanske ska kolla på nån verkstad om de kan göra den.............. Sonstorps Mekaniska Verkstad, Finspångs Finmekaniska. thumbsup

#107 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 10 January 2005 - 11:56 AM

Det blev Sonstorps Mekaniska. De klipper en plåt o gör stora hålet, och jag gör finliret, ytterkontur och 8 mm hål.

#108 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 10 January 2005 - 07:41 PM

Ska man plasta från insidan av bagaget? borde väll bli enklast :unsure: Sen så limmar o nitar man väll ihop det med rear clam?

Attached Files



#109 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 10 January 2005 - 08:55 PM

Dude tyckte man skulle bygga en form i styrofoam som man satte i bagaget och släppmedelbehandlade. Man tejpar det sen med Biltema alu-tejp och plastar från motorrum och bakåt. Då kan vi båda använda samma form!

#110 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 11 January 2005 - 05:55 AM

Vi har garanterat kapat olika mycke o snett :lol: Enklaste lösningen måste ju vara så som jag gjort o så tejpa den med alutejp o bara plasta rätt på där o sen kapa kanterna fina o så limma/nita dit skiten :unsure: Då kommer man ju ha en låda som passar urkapningen perfekt, om än att den är lite rugglig på insidan i bagaget. Men då fäster ju värmeisoleringen desto bättre inne i motorrummet :P Att plasta från motorrummet är ju lite jobbigt när man inte ser nått iom att allt ligger på golvet :( Kan ju iofs göra som så sen att man använder den första grejen som plugg sen, om man har tid, lust och ork...

#111 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 11 January 2005 - 07:33 AM

Vi har garanterat kapat olika mycke o snett :lol:

Enklaste lösningen måste ju vara så som jag gjort o så tejpa den med alutejp o bara plasta rätt på där o sen kapa kanterna fina o så limma/nita dit skiten :unsure:
Då kommer man ju ha en låda som passar urkapningen perfekt, om än att den är lite rugglig på insidan i bagaget. Men då fäster ju värmeisoleringen desto bättre inne i motorrummet :P

Att plasta från motorrummet är ju lite jobbigt när man inte ser nått iom att allt ligger på golvet :(

Kan ju iofs göra som så sen att man använder den första grejen som plugg sen, om man har tid, lust och ork...

Tänker du lägga plastmattor på din papplåda, funkar det? Ja, det är ju inte mkt krav på ytfinish, iaf! thumbsup

#112 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 11 January 2005 - 03:45 PM

Vi har garanterat kapat olika mycke o snett  :lol:

Enklaste lösningen mÃ¥ste ju vara sÃ¥ som jag gjort o sÃ¥ tejpa den med alutejp o bara plasta rätt pÃ¥ där o sen kapa kanterna fina o sÃ¥ limma/nita dit skiten  :unsure:
DÃ¥ kommer man ju ha en lÃ¥da som passar urkapningen perfekt, om än att den är lite rugglig pÃ¥ insidan i bagaget. Men dÃ¥ fäster ju värmeisoleringen desto bättre inne i motorrummet  :P

Att plasta frÃ¥n motorrummet är ju lite jobbigt när man inte ser nÃ¥tt iom att allt ligger pÃ¥ golvet  :(

Kan ju iofs göra som så sen att man använder den första grejen som plugg sen, om man har tid, lust och ork...

Tänker du lägga plastmattor på din papplåda, funkar det? Ja, det är ju inte mkt krav på ytfinish, iaf! thumbsup

Tänker tejpa in papplådan och omgivningen med alutejp o plasta på den sen.
Det är ju inga krav på ytfinish när det ändå kommer sitta matta som täcker det mesta. Vill ju hellre ha slätt på alla kanter där det ska fästas ihop med orginalet. Kan inte se varför det inte skulle funka :unsure:
Vill man kan man ju sen använda den som plugg o plasta från "rätt" sida för att få lite finish i bagaget :P känns dock som onödigt arbete...

BTW. Jag har aldrig plastat nått förr, men nån gång ska va den första :unsure:

#113 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 13 January 2005 - 09:44 AM

Sen så limmar o nitar man väll ihop det med rear clam?

Du plastar väl ihop det med clammen? Lim o nit verkar olämpligt!

#114 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 13 January 2005 - 09:50 AM

:rolleyes: har inte en susning om hur man "ska" göra, får prova sej fram, har aldrig gjort nått liknande förr... Fördelen med en limmad del är ju att den går att ta bort lite enklare än en plastad del :unsure: Ska man plsta ihop det så bör man väll göra det från utsidan, nu tänkte jag göra allt från insidan, o sen spackla lite o slipa o sen måla det svart. Hur har du planerat att göra?

#115 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 13 January 2005 - 10:08 AM

Om du gör en snygg låda så kan du ju limma med svart polyuretanlim förstås. Det är ju karosslim, som flexar bra och kan demonteras. Jag har inte tänkt så långt, karossen blir väl det sista jag gör i vår.....

#116 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 13 January 2005 - 07:51 PM

Nu är iaf paperslådan klädd i alutejp och färdig för lite plast :rolleyes: Borås måste va världens sämsta jävla stad o bo i om man måste pyssla lite... På rejsa snackas det om Biltema hela tiden, men det finns inge Biltema här :beat: Har varit runt idag o letat grejer så man kan få sniffa lite, men utan resultat :( det är nu man önskade att man hade en fungerande bil o inte bara en sönderkörd Cressent :sick: Nästa vecka så ska dom olika byggvaruhusen avsökas för att hitta rätt grejer, tur man är ledig då :rolleyes: Vad och hur mycke av allt behöver man igentligen?? :unsure: Tänkte ge mej på att försöka linda primärdelen av grenröret oxå, lättare sagt än gjort de me :blink: snacka om att rören ligger tätt ihop :o kommer ju inte se riktigt klokt ut :lol:

#117 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 13 January 2005 - 08:38 PM

Syrran jobbar i en färgaffär och de har grejer för att plasta. Kolla även färgaffärer!

#118 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 13 January 2005 - 08:41 PM

Tackar thumbsup ska jag göra....

#119 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 14 January 2005 - 08:52 AM

Clas Ohlson börjar ju sprida ut sig över sverige oxå, dom har en del grejer för att plasta...

#120 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 16 January 2005 - 09:57 PM

Nu e Thomas#### klar med sitt rör. Fan det blev snyggt, jag tror jag kopierar. Dumsnålt att återanvända flexslangen.

Attached Files






2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users