Jump to content


Photo

Installation Av Weapon R Extraktorrör


  • Please log in to reply
267 replies to this topic

#141 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 02 February 2005 - 09:01 PM

Vi får se. De som har det säger att det ger mycket. Kanske 5 hk hela vägen? Turbo^2 tror på 15 hk, men nja, mer flöde ska det väl ge även vid 7000 varv! thumbsup Man MÅSTE ha det om man ska trimma iaf!!

#142 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 02 February 2005 - 09:16 PM

Med tanke på vad avstämmda grenrör brukar ge på andra sugmotorer (läs Honda ;) )så låter 5 hk lite i underkant, men vi vet ju inte än, ska bli skoj o se om de va värt besväret :rolleyes:

#143 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 02 February 2005 - 09:33 PM

kan inte ngn av er köra en repa på rullarna innnan ni monterar rören, så vi kan få svart på vitt om det ger ngt. mitt bet är <5hk ökning på driven oavsett tidigare modifieringar. låt mig ha fel :D

#144 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 02 February 2005 - 09:38 PM

Kan tyvärr bli svårt att utföra det... Synd att förra ägaren inte hittade rotortestpapret han hade på min bil, då hade vi kunnat se va allt ger då han lovat att göra en ny mätning om jag kommer upp till Sthlm, och dit ska jag ju i mitten på maj :D är < mer eller mindre? blev plötsligt :unsure:

#145 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 02 February 2005 - 09:55 PM

....< betyder "mindre än". Jag hoppas också Dude har fel ;) ! Jag håller tummarna.

#146 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 02 February 2005 - 10:07 PM

Är det så illa så dude har rätt så kan man ju lika gärna börja spara till kompressor med en gång :rolleyes:

#147 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 03 February 2005 - 01:22 PM

Man hade nog inte behövt köpa böjar ens, det hade räkt med flexrören, iaf av alla bilder på Thomas lösning att dömma. Böjarna på orginalrören är fullt tillräckliga, men nu när man ändå har rör så :rolleyes: C_P-> Hur hade du tänkt när du sa att man kunde spara nån cm vid plattan??

Attached Files



#148 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 03 February 2005 - 06:22 PM

Tänkte fel, rören ska vara raka ut ur flänsen, man får kapa&fila så att man kan sätta dit 2 2 cm stumpar, typ!

#149 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 11 February 2005 - 04:04 PM

Då va det färdigt och väntar på helsvets, får väll hoppas det blir bra :rolleyes:

Attached Files



#150 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 11 February 2005 - 04:05 PM

en bild till...

Attached Files



#151 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 12 February 2005 - 12:55 PM

Stiligt! Bättre än det du mailade. Ska smida lite jag med o helsvetsa nästa vecka, är det tänkt. Har fått tag i en snubbe thumbsup

#152 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 February 2005 - 07:22 AM

WOOHOOO! :groupjump: :groupjump: Nu är första pipan helsvetsad ner till Y-kopplingen!!! Nu gäller det att passa in den grova pipan, med 2 skarvar för att kunna vinkla och förskjuta i sidled. Man måste nog göra svetsningen i 2 steg för det kan slå sig ganska duktigt. :beat:

#153 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 February 2005 - 12:12 PM

Undrar var packningen ligger, som är med på bilden

Posted Image

#154 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 22 February 2005 - 12:17 PM

Undrar var packningen ligger, som är med på bilden

Strax ovanför bultarna. :lol:

#155 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 22 February 2005 - 03:21 PM

Fick du inte med några packningar :unsure: Ska få mitt helsvetsat på A-alt på torsdag :D kostar ju en slant, men mitt tålamod med kompisar som känner nån som svetsar har tagit slut :beat: Svetsa bara överdelen först och ta böjarna och den delen sist, så är det lite lättare att passa ihop allt... Hoppas det inte slår sej allt för mycke när man får det svetsat, iofs så är det ju flexrör så det spelar väll mindra roll, har ju redan lite spänningar i det, fick bara till passformen till 98% :rolleyes:

#156 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 February 2005 - 04:03 PM

Nja, helst ska ju en kompensator vara i "vila", obelastad, i normalfallet. Jag kanske inte heller fick med packningar :unsure: Mina rör var svetsade i vinkel ca 3-5° så att kompensatorerna ej va helt parallella, men det verkar funka bra, får man säga ;)

Edited by clipping_point, 22 February 2005 - 04:05 PM.


#157 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 22 February 2005 - 05:28 PM

Va ju oundvikligt med spänningar när man fick åka till polarns jobb för att få det ihopsatt, hade man kunnat sätta några loppor när man legat under bilen hade det blivit bättre... Det lär väll hålla iaf :unsure:

#158 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 February 2005 - 05:35 PM

Det håller!! thumbsup Larvern i Tyskland vågar inte starta sin pga värmen :P

#159 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 22 February 2005 - 06:06 PM

Jo jag har läst detta :o han får väll sälja sitt då om han ändå inte vågar köra med det :lol: Lindar man det så borde det inte bli såå varmt så att värmen ska bli nått problem. Ska ju sätta lite isolering i motorrummet oxå. Jag dock inte lyft på rear clam än för att testa om min "låda" passar, det ska jag kolla o fixa nästa vecka. Är just nu i valet och kvalet på om jag ska testa Courtenays utbyteskammar för 195£ :unsure: drygt 3000:- med frakt är ju inte såå farligt, men det är mest jobbet som avskräcker just nu, jag har aldrig bytt kammar, eller för den delen ens haft bort ventilkåpan, som dessutom skulle göra sej mycke bättre i en annan färg :rolleyes: Vet inte om man måste byta ventilfjädrar oxå isf, eller om man klarar sej med orginalen :unsure:

#160 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 22 February 2005 - 07:12 PM

Jag tror original fjädrar funkar bra, men kammen har ju iofs ett maffigt lyft, jämfört med de "race cams" som fjollorna på AmD kör med. Jag vänta med kammen tills jag vet att den fungerar och jag dessutom har råd att porta toppen. Med wR+insug+kammen+portning är det garanterat mer än 200 hk i våra motorer, det skulle ju vara banbrytande att fixa det för första gången -och i Sverige -på flera bilar :lol:




3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users