Jump to content

Photo

Graveltrappen

• Please log in to reply
873 replies to this topic

#201 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 20 December 2004 - 11:33 AM

Jisses , han hade smak att variera sig oxå. thumbsup Vi har en snubbe i klubben med 6-7 Ferrari, men det känns ju som lite statusgrej för mig. poof

#202 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 20 December 2004 - 11:57 AM

Ujujuj! Vilka svåra val det måste vara dagligen där. Hmmm, Porsche eller Ferrari idag? Kanske Bugatti! Jaja, vad är väl en bal på slottet........

#203 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 20 December 2004 - 12:16 PM

Jag har iaf lagt märke till att bensinförbrukningen går ner drygt 0,1 liter per mil när man kör med taket på... Så nog gör det skillnad, det är ju en sänkning med ca 10% Hardtop gör nog ytterligare lite...

Huv som exigen skulle nog gör lika mycket nytta, men framförallt skulle det säkert effektivisera en eventuell (låg) vinge rätt rejält också.

Hur mycket soppa drar din bil normalt sett med och utan tak? Jag har nämligen inte lyckats se någon skillnad alls.
Min har snittat strax under 0,85 liter/mil under sommaren och jag har inte kunnat uttyda något mönster i variationerna förutom att den springer upp mot 1,7 liter/mil på bana.

Jag är lite skeptisk till att montera en bakruta som på dieselspeedstern. Man ger taket samma form som en flygplansvinge. Den går säkert lättare i luften, men riskerar att bli instabil i höga farter. Vinge vill man ju inte ha...

Jag har kunnat kolla skillnaden under mina upprepade resor mellan e-tuna och sthlm. Med andra ord nästan enbart landsvägskörning.

Om jag något sånär kör lungt och behärskat, utan allt förmycket "plattan i mattan" accelerationer så drar den, och håller mig något sånär till hastighetsbegränsningarna (det är till största delen 110 mellan e-tuna och Sthlm). Det går nog ofta lite fortare (max 30+) speciellt när taket är på eftersom oljudet sjunker en del då...

Under dessa förutsättningar så drar bilen 0,7-0,8 med tak och ca 0,9 utan taket på.

När jag och en kompis åte ner till värmland (Arvika) från Trondheim i somras lekte vi roulette med bensinmätaren (bensinen var DYR i norge) Då körde vi 45-50 mil på en tank, men då höll vi oxå hastighetsbestämmelserna i norge hela vägen och körde med taket på (upprepade regnskurar)... Så visst går det att snålköra speedstern...

#204 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 20 December 2004 - 02:29 PM

TBM är en lyckligt lottad kille här i stan. När jag besökte honom hade han bland annat dessa:
McLaren F1
Porsche GT1
MB CLK GTR
MB 300SL
Bugatti EB 110SS
Ferrari 550 cab (fruns bil)
Ferrari F40
Ferrari F50
Lambo Murcielago GT
En till "Big Mac" var på väg då (en racebil) och rykten säger att han numera skaffat en tredje.
Till vardags åkte han då S8 precis som frun, men han bytte till en A8 W12 när de kom.

Schyst garagesammling! thumbsup
Försäkringskostanaderna lär ju överstiga min årslön :lol:

#205 Makinen

Makinen

Super Member

• PipPip
  • 288 posts

Posted 20 December 2004 - 05:30 PM

De flesta superbilar som testades i tidningen Sportbilen ägdes av TBM. Jag hörde kommentarer från en kamrat som sett honom i MB CLK-GTR i morgonrusningskön. Det såg liksom inte rätt ut bland de övriga bilarna. Jag kan minnas fel om Lambon. Det kan ha varit en Diablo... :unsure: I vilket fall som helst verkar han gilla bilar...

#206 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 20 December 2004 - 06:55 PM

Kolla här
http://rejsa.nu/foru...5432&highlight=

175 trimmade kärror runt en räsernbana, med en chippad speedster på plats 44, inte dåligt! thumbsup

(men min kommer att gå fortare än den högen)

#207 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 20 December 2004 - 09:36 PM

Är inte plats 29. Steinmetz Funster 1.50,17 119,83 oxå en speedster?

#208 Makinen

Makinen

Super Member

• PipPip
  • 288 posts

Posted 20 December 2004 - 09:42 PM

Är inte plats 29. Steinmetz Funster 1.50,17 119,83 oxå en speedster?

Det ser ut att stämma:
http://www.supercars.net/cars/2001@$S...20Conceptx.html

#209 Makinen

Makinen

Super Member

• PipPip
  • 288 posts

Posted 20 December 2004 - 09:44 PM

Apropå ingenting, Hur sitter sidomarkeringsljusen i framskärmen fast? Jag tror jag har hittat det som klapprar på min bils högra sida. :saw:

#210 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 20 December 2004 - 10:54 PM

Apropå ingenting,
Hur sitter sidomarkeringsljusen i framskärmen fast? Jag tror jag har hittat det som klapprar på min bils högra sida. :saw:

Antar att du mena de små sidoblinkerserna, du använder säkert rätt namn men jag blev osäker...
plastarmaturen med glaset (genomskinlig plast, jag vet...) är limmat i clammen, vad jag kunde se när jag bytte lampa på min... Sedan sitter det en liten plasthållare som håller lampan och kabeln kopplad till sig iskruvad i armaturen.

Känns konstigt om något av detta kan klappra... Du kan lätt kolla hur dom är fästa genom att öppna dörren och kolla in bakifrån i skärmen... Däremot tror jag det är lättare att komma åt den med handen om man går ifrån huven fram när du ska lossa lampan, men då får man känna sig fram.

#211 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 20 December 2004 - 10:59 PM

Det låter troligare att rutan klapprar i dörren (går att justera) eller att hela dörren klapprar, går oxå att justera. Ska fixa detta på min i vinter. Men du har kanske redan kollat detta isåfall är jag lika frågande som du...

#212 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 20 December 2004 - 11:02 PM

Dörrarna klapprar ju rätt friskt, men det är ju ett distinkt ljud.

#213 Makinen

Makinen

Super Member

• PipPip
  • 288 posts

Posted 21 December 2004 - 07:00 AM

Hela armaturen går att flytta nån millimeter hit och dit i hålet i skärmen på höger sida. Jag noterade det när jag for förbi med polishtrasan... poof Mina dörrar klapprar inte om jag drar fast dörrlåsen lite då och då. :beat: De tre skruvarna verkar inte vilja sitta fast, men de kanske är släkt med skruvarna till plåten under motorn.

#214 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 21 December 2004 - 10:32 AM

Loctite? :poke:

#215 Makinen

Makinen

Super Member

• PipPip
  • 288 posts

Posted 21 December 2004 - 11:23 AM

Loctite? :poke:

Har funderat på det, men det verkar inte räcka med att fundera. :rolleyes:

#216 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 21 December 2004 - 11:46 AM

Lekte lite med bild till mobilen. :rolleyes:

#217 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 21 December 2004 - 11:50 AM

Tjusigt!

#218 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 21 December 2004 - 12:21 PM

Har foto på min egen bil i min telefon, bra att ha när bilen kommer på tal, det är så många som inte har någon koll... Men det var ju snyggt med den där grafiska bilden, så där lite lagom hemligt...

#219 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 21 December 2004 - 02:58 PM

Den va läcker thumbsup mms :rolleyes:

#220 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 22 December 2004 - 08:27 PM

Skrev på tyska foumet on underdrive-remskivor. Då var det en moderator som gjorde sig lustig i flera poster över den korkade idén. Till slut tänkte jag bjuda honom till Sverige för ett "nose job" men besinnade mig. När jag kollade igen så var alla hans poster borttagna!!! Nån hade modererat moderatorn :o !

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users