Jump to content

Photo

Graveltrappen

• Please log in to reply
873 replies to this topic

#321 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 08 March 2005 - 07:16 AM

Måste skruva ihop min oxå..... plasta o svetsa lite till.. isolera... hum, hum

#322 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 08 March 2005 - 08:00 AM

Har batteriet på laddning just nu. Idag blir nog första uppstarten sen avställningen :rolleyes: Funkar allt som det ska kan man lägga på rear clam sen. En ny "låda" är plastad, går 3 cm djupare in i bagaget än den förra versionen, detta borde räcka. Den har även möjlighet för att använda annan typ av kontakt i bagaget. Dock vet jag inte hur djupt klacken på huven går, om den går ända ner o ligger emot plasten vid brytaren :unsure: Gör den det är det ju bara att kapa bort lite grann

Attached Files

• Attached File  l_da.jpg   72.88KB   0 downloads

#323 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 08 March 2005 - 08:42 AM

Jag fick en batteriladdare med underhållsladdning i julklapp. Den funkar kanonbra. Följde med sladdar som man monterar till batteriet och med en snabbkoppling i andra ändan. Undrar var det läcker ström på bilen? Borde inte vara så... Får söka på forumet... Hur många lager glasfiber har du? Blev förvånad hur få lager som krävdes för att det skulle bli stabilt... Bilen har stått mest i garaget senaste tiden. Så här länge har vi inte haft snötäcke i Skåne på många år. :beat: Eller är det så att man är otålig? :unsure: Kanske skall ställa av nästa vinter...

#324 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 08 March 2005 - 08:59 AM

Har två lager på dom stora ytorna, på ovansidan är det tre lager. Det lär dröja lääääänge innan all snö är borta här :( Det kommer ta ännu längre tid innan gatorna blir sopade så man kan rallly

#325 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 08 March 2005 - 09:57 AM

Har du modellerat bitarna kring låset oxå? Hur tänkte du lägga det där, ovanpå befinlig plast?? Eller såga bort?

#326 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 08 March 2005 - 11:59 AM

Jag har startat min pärla 3 gånger sedan 15 november och hittills har det gått bra varje gång. Fast hon var lite segare sista gången. Om ni ville veta detta alltså....

#327 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 08 March 2005 - 03:29 PM

It´s allive!!! :D Tar plastdiskusionen i Weapon R tråden

#328 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 11 March 2005 - 07:41 AM

Det snöar, det snöar, det snöar, det snöar...... :angry: :beat: poof :9mm: thumbsdown :drink: :sick: På tisdag är det 4 månader sedan den första snön kom. :angry: :beat: poof :9mm: thumbsdown :drink: :sick:

#329 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 11 March 2005 - 12:12 PM

Ja, se det snöar, Ja, se det snöar, Det var väl roligt: HURRA!! ..då kanske jag hinner få klar bilen...

#330 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 14 March 2005 - 06:15 PM

Jag har ledig vecka nu :groupjump: men.... JAG HATAR SNÖ!!! OCH DET BARA :sick: NER UTANFÖR :angry: Har ju knapt inte varit så här mycke snö nån vinter dom senaste 5-6 åren som det är nu :angry: Jag hade tänkt ta första turen på gården till helgen när alla delar kommit, men det är väll bara att glömma :unsure: Vill ju se hur låg den kan bli innan plankorna måste fram för att få in och ur den ur garaget :rolleyes: Va inne på 5 ställen idag som skulle kunna tänkas sälja dubbelhäftande tejp till taklisten, men inget av dom hade nått vettigt :beat: Får väll beta av resten av stadens byggvaruhus och biltillbehörsställen imorron :( C_p -> Har du nått tips på hur man ska få bort resterna av den gamla tejpen från taklisten?

#331 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 15 March 2005 - 12:03 PM

Ledig? Vilken lyx!! Hårtork? Gissar att du är rädd om lacken thumbsup

#332 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 15 March 2005 - 04:57 PM

Guten Abend! Det har varit lite tyst från mig ett tag... Jag är i Österrike på konferens- :D -resa... Internetuppkopplingen har varit lite si-och-så, men det gör inget, jag åker skidor istället! Gruss Gott!

#333 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 15 March 2005 - 05:13 PM

Fan vad alla har det bra!! :angry: Har i allafall konstruerat en vacker apparat på jobbet idag..... som ska sitta i ett krafteverk i Helsingborg. thumbsup

#334 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 15 March 2005 - 05:59 PM

Ledig? Vilken lyx!!

Hårtork? Gissar att du är rädd om lacken thumbsup

Det som satt på lacken fick jag bort genom att ömsa skinn på tummen thumbsup

Det på gummilisten fick sitta kvar på stora delar där den inte va såå skadad :beat:
Fick tag i 12mm bred dubbelhäftande listtejp som klipptes isär och sattes på dom dåliga ställena.

Allt är nu ihopskruvat på bilen sånär som på att stötdämparna väntar på hjälpfjädrar och frontspoilern ska provmonteras. Sen så ska jag bytta bromsvätska imorron och lufta kopplingen oxå.

"Lådan" är klädd i aluminiumtejp och en kopia ska tillverkas imorron :rolleyes:

CG-Lock verkar inte va så lämpat för Speedstern, tror man får göra ett litet spår där det ska fästas för att den ska sitta kvar ordentligt, känns inte stabilt annars.

Man blev ju inte alls sugen på att rallly när man satte sej i förarstolen för första gången på hela vintern :rolleyes:

#335 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 16 March 2005 - 09:11 AM

Har du tid med det här du skulle ju bli sambo?? :poke: Har du bytt lister till turbovarianten? Har du fått till nån bra brytare till motorluckan?

#336 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 16 March 2005 - 09:52 AM

Har du tid med det här du skulle ju bli sambo?? :poke:

Har du bytt lister till turbovarianten?

Har du fått till nån bra brytare till motorluckan?

Jag måste ju bli "klar" med bilen innan jag blir sambo, sen är det 10 min gångväg till garaget, från där jag bor nu.

Det enda jag bytt till turbovariantens delar är att jag monterat bakspoilern.

Lådan kännas riktigt gött kort men Gema shortshiften och MOMO knoppen som sitter lite lägre än orginal thumbsup (ser dessutom mycke bättre ut än orginal)

Brytaren till motorluckan använde jag orginal, men jag klippte bort lite plast på kontakten, så plasten blir i kant med stiften. Sen klippte jag av kabeln och lödde dit den på stiften och trädde krympslang över stiften/lödningarna, sen så tejpades allt rejält.
Har ca 2 cm fritt till grenröret vid kontakten nu :rolleyes:

Hur går det för dej med monteringen??

#337 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 16 March 2005 - 12:04 PM

Det går bra, kan man säga. Nu flickvän gör att jobbet saktat in, men igår var jag ute o kollade lite thumbsup Röret passar, ska bara montera/svetsa 12 mm stången som träs in i gummibussningen. Isolering gör jag med 2 st 0,5 mm rostfria, polerade plåtar, som OneYet tillverkar. När jag är klar med det plastar jag så att det passar! thumbsup

#338 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 16 March 2005 - 01:04 PM

Isolering gör jag med 2 st 0,5 mm rostfria, polerade plåtar, som OneYet tillverkar.

Polerade?? :blink:

#339 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 16 March 2005 - 02:26 PM

Hoppsan polerar gör jag på kammaren i Linköping. Det ger mera *bling* och mindre värmeöverföring thumbsup

#340 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 16 March 2005 - 02:46 PM

ska du köra utan att linda rören då eller? Kommer du få plats med motorhuvsbrytaren :unsure: och kommer inte plasten i den att smälta :unsure: Jag tänkte nog skita i plåten och bara köra med värmeisolering, iaf till en början så får man se hur varmt det blir där bak. Får väll slänga ner en termometer i bagaget :D

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users