
Graveltrappen
#341
Posted 16 March 2005 - 08:44 PM
http://www.butiken.i...fo/p117770.aspx
Vete 17 hur man får till en sån där snygg Klick-länk.
#342
Posted 17 March 2005 - 07:23 AM
Jag struntar i rörisoleringen, yes. Bakåt till har jag mina dubbla plåtar i en "låda", åt sidorna kan man ha annan isolering, eller den som sitter där. Uppåt vet jag inte, man kanske vill ha en plåt på insidan av huven oxå??ska du köra utan att linda rören då eller?
Kommer du få plats med motorhuvsbrytarenoch kommer inte plasten i den att smälta
![]()
Jag tänkte nog skita i plåten och bara köra med värmeisolering, iaf till en början så får man se hur varmt det blir där bak. Får väll slänga ner en termometer i bagaget

Motorhuvbrytaren har jag inte funderat på än ... senare problem, typ. Kan man inte flytta den?

I princip genereras det inte mer värme i bagaget än innan. Det enda skulle vara om de längre och grövre rören genom sin ökade yta kyler avgaserna mer innan de går in i katten

#343
Posted 17 March 2005 - 07:54 AM


#344
Posted 17 March 2005 - 08:25 AM
Original sitter det ju en 1 mm plåt ganska tätt mot grenröret. Strålningen från grenröret kommer att värma upp plåten och sprida värmen över en större yta. Yttemperaturen blir alltså lägre, men någon speciell kylande effekt av luften tror jag inte på där.Det borde ju bli bra mycke varmare i motorrummet nu efteråt, särskillt med olindade rör. Alla skyddsplåtar på det galma gör ju att varmluften får ta andra vägar, men nu är ju redan all värme precis under huven.
Genom att använda dubbla plåtar blir den överförda strålningen lägre med min lösning, än originalet. Neråt till finns metallramen. Det är bara uppåt som kan var lite tveksamt.
#345
Posted 17 March 2005 - 08:32 AM

#346
Posted 17 March 2005 - 08:41 AM


#347
Posted 19 March 2005 - 11:29 AM

#348
Posted 19 March 2005 - 04:30 PM

#349
Posted 20 March 2005 - 05:28 PM




Edited by skogshuggarn, 20 March 2005 - 05:29 PM.
#350
Posted 20 March 2005 - 06:14 PM

#351
Posted 21 March 2005 - 02:52 PM
http://www.blocket.s...&l=0&c=1&city=0
Går ju att åka fort rakt fram iaf...
Det får bli lustgas och 402 meter som blir distansen, inte kurviga småvägar...
#352
Posted 21 March 2005 - 03:10 PM
Wow! Funderade själv på en sån innan jag tog mitt förnuft tillfånga!!Det blir nog ingen speedster för mig, har funderingar på följande:
http://www.blocket.s...&l=0&c=1&city=0
Går ju att åka fort rakt fram iaf...
Det får bli lustgas och 402 meter som blir distansen, inte kurviga småvägar...

#353
Posted 21 March 2005 - 04:08 PM
#354
Posted 21 March 2005 - 06:31 PM

#355
Posted 21 March 2005 - 09:57 PM





#356
Posted 22 March 2005 - 06:58 AM
I corvette måt mätt kanskeJamenvaddå!!
Corvetten ligger ju som ett strykjärn på vägen säger han ju


#357
Posted 22 March 2005 - 07:07 AM
Jag funderade på att testa med mitt BMW MC-batteri. Det är ganska kraftigt och kostar 700:-Nån som hittar nått mindre o lättare batteri som funkar så säg till....

#358
Posted 23 March 2005 - 09:17 AM



#359
Posted 31 March 2005 - 06:42 AM
Attached Files
#360
Posted 31 March 2005 - 06:48 AM

Attached Files
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users