Jump to content

Photo

Graveltrappen

• Please log in to reply
873 replies to this topic

#341 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 16 March 2005 - 08:44 PM

Ett litet förslag från Huskvarna!

http://www.butiken.i...fo/p117770.aspx

Vete 17 hur man får till en sån där snygg Klick-länk.

#342 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 17 March 2005 - 07:23 AM

ska du köra utan att linda rören då eller?

Kommer du få plats med motorhuvsbrytaren :unsure: och kommer inte plasten i den att smälta :unsure:

Jag tänkte nog skita i plåten och bara köra med värmeisolering, iaf till en början så får man se hur varmt det blir där bak. Får väll slänga ner en termometer i bagaget :D

Jag struntar i rörisoleringen, yes. Bakåt till har jag mina dubbla plåtar i en "låda", åt sidorna kan man ha annan isolering, eller den som sitter där. Uppåt vet jag inte, man kanske vill ha en plåt på insidan av huven oxå?? :drink:

Motorhuvbrytaren har jag inte funderat på än ... senare problem, typ. Kan man inte flytta den? :blink:

I princip genereras det inte mer värme i bagaget än innan. Det enda skulle vara om de längre och grövre rören genom sin ökade yta kyler avgaserna mer innan de går in i katten :unsure:

#343 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 17 March 2005 - 07:54 AM

Brytaren går att flytta till andra sidan, om man orkar göra nått på huven som kan trycka ner den oxå, men absolut enklast är att göra så som jag skrev. Lägg bara nån värmeisolering under den så ska den nog klara sej. Du måste ju ändå ha nått där, tror inte fettet till låset kommer må så bra annars. Det borde ju bli bra mycke varmare i motorrummet nu efteråt, särskillt med olindade rör. Alla skyddsplåtar på det galma gör ju att varmluften får ta andra vägar, men nu är ju redan all värme precis under huven. Har aldrig sett nån som har en mätare för bagagetemperatur i bilen, men mån ska ju va först :rolleyes: :lol:

#344 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 17 March 2005 - 08:25 AM

Det borde ju bli bra mycke varmare i motorrummet nu efteråt, särskillt med olindade rör. Alla skyddsplåtar på det galma gör ju att varmluften får ta andra vägar, men nu är ju redan all värme precis under huven.

Original sitter det ju en 1 mm plåt ganska tätt mot grenröret. Strålningen från grenröret kommer att värma upp plåten och sprida värmen över en större yta. Yttemperaturen blir alltså lägre, men någon speciell kylande effekt av luften tror jag inte på där.

Genom att använda dubbla plåtar blir den överförda strålningen lägre med min lösning, än originalet. Neråt till finns metallramen. Det är bara uppåt som kan var lite tveksamt.

#345 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 17 March 2005 - 08:32 AM

Vi får väll slänga in varsin stektermometer i motorrummet och bagaget och ut o gasa lite sen :lol:

#346 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 17 March 2005 - 08:41 AM

Ja, det får vi göra :lol: :lol: Jag håller med om att det kan bli varmare i motorrummet, men utloppsgallrena sitter ovanför motorn. I värsta fall får jag väl linda mina med....

#347 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 19 March 2005 - 11:29 AM

Strålande solsken idag så jag var tvungen att köra en runda. Men det var i kallaste laget att köra med taket av (kring nollan). Det var till och med snö på vägen vid ett skogsparti. Kommer bara temperaturen upp lite så blir det vår i luften... :groupjump:

#348 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 19 March 2005 - 04:30 PM

Skåningar..... Nu är jag bara LITE avis ;)

#349 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 20 March 2005 - 05:28 PM

Har skruvat ihop istort sett hela bilen, förutom dom delar som fortfarande inte blivit levererade :beat: . Tänkte starta den idag och varmköra den för att nu ikväll limma dit "lådan" Nu sket det sej rätt rejält. Batteriet hade på tok för lite kräm så efter 3 timmars laddning så gjordes ett nytt försök. Nu fanns det kräm, men den betede sej lite konstigt... :unsure: Första försöket så tände den men dog med en gång. Andra försöket så hände ingenting förutom att men hörde startmotorn och att elektonikvarningslampan blinkade i takt till startmotorn :beat: Efter man släppt startknappen så var det fortfarande ett av reläerna i bagaget som drog. Har jag satt nått av dom fel? (har för mej att stiften satt olika på dom så det inte skulle gå att sätta dom fel) Vad kan det va för fel???? den startade ju utan problem innan jag satte tillbaks rear clam?? Va det för dålig kräm i batteriet eller? Jag filmade ett startförsök med digitalkameran (5Mb) som jag kan maila den som kan tänkas hjälpa mej komma på vad det är för fel, jag har själv ingen aning :unsure:

Edited by skogshuggarn, 20 March 2005 - 05:29 PM.

#350 slimvince

slimvince

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 649 posts

Posted 20 March 2005 - 06:14 PM

En Saab jag hade betedde sig väldigt märkligt när batteriet var gammalt och inte hade så mycket kapacitet kvar. Alla möjliga konstiga symptom... Prova att ladda batteriet över natten. Själv har jag mitt batteri på underhållsladdning jämt, har för mig att blyackbatterier far (permanent) illa av att bli helt urladdade (?) :unsure: Dessutom verkar det som om batterierna i Speedstrarna är i "minsta" laget, dvs inte så många amperetimmar och därför (själv-)urladdar relativt fort.

#351 Scorpion

Scorpion

Member

• Pip
  • 179 posts

Posted 21 March 2005 - 02:52 PM

Det blir nog ingen speedster för mig, har funderingar på följande:

http://www.blocket.s...&l=0&c=1&city=0

Går ju att åka fort rakt fram iaf...

Det får bli lustgas och 402 meter som blir distansen, inte kurviga småvägar...

#352 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 21 March 2005 - 03:10 PM

Det blir nog ingen speedster för mig, har funderingar på följande:

http://www.blocket.s...&l=0&c=1&city=0

Går ju att åka fort rakt fram iaf...

Det får bli lustgas och 402 meter som blir distansen, inte kurviga småvägar...

Wow! Funderade själv på en sån innan jag tog mitt förnuft tillfånga!! ;)

#353 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 21 March 2005 - 04:08 PM

Det finns en röd N/A i Sundbyberg på blocket.se för er som är på jakt efter en (gäller inte Scorpion alltså).

#354 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 21 March 2005 - 06:31 PM

Jamenvaddå!! Corvetten ligger ju som ett strykjärn på vägen säger han ju :P

#355 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 21 March 2005 - 09:57 PM

Scorpion -> Klart du ska ha en Speedster igen :P BTW: Fick igång bilen med hjälp av startkablar idag. Batteriet ska till skroten :beat: (går inte att ladda alls nu) Kan ju bara säga en sak: JAG VILL UT O KÖRA DEN NU!!!! Jävlar va den lät gött :o Hade tyvärr inte kameran med mej, men jag ska spela in en snutt nästa gång den vaknar till liv = när jag fått tag i ett nytt och batteri :rolleyes: Nån som hittar nått mindre o lättare batteri som funkar så säg till.... thumbsup

#356 Scorpion

Scorpion

Member

• Pip
  • 179 posts

Posted 22 March 2005 - 06:58 AM

Jamenvaddå!!
Corvetten ligger ju som ett strykjärn på vägen säger han ju :P

I corvette måt mätt kanske :unsure: , han har då inte kört en Speedster, det e ett strykjärn thumbsup

#357 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 22 March 2005 - 07:07 AM

Nån som hittar nått mindre o lättare batteri som funkar så säg till.... thumbsup

Jag funderade på att testa med mitt BMW MC-batteri. Det är ganska kraftigt och kostar 700:- thumbsup

#358 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 23 March 2005 - 09:17 AM

Äntligen premiärtur thumbsup thumbsup thumbsup Det var ytterst nära att den inte startade igår. Det var ju lite segare för en månad sedan men jag lät den då gå på tomgång en bra stund, tydligen laddade den ingenting på tomgång. Det var nog sista möjliga varvet på startmotorn när den till slut hoppade igång. Jag hade inte alls lust att börja meka runt med batteriladdaren, jag ville köra NU. Åh vilken känsla att äntligen få ta sig en tur till sist. Jag har inte längtat så här sedan jag levde för min gamla Triumph på 80-talet. Den lätt febriga känslan på och inför den första turen efter vintern. Härligt. Idag var det riktigt, riktigt roligt att köra till jobbet.

#359 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 31 March 2005 - 06:42 AM

Eftersom jag blev så förstjust i den där röda Elisens svarta fälgar som figurerade här på forumet för en tid sedan så tog jag och gjorde lite praktisk Photoshopping igår med mina Volvo-fälgar. Först en bild på en vacker bil med originalfälgar.

Attached Files

#360 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 31 March 2005 - 06:48 AM

Sedan en bild med ett par mörka Volvofälgar. Ni behöver inte anmärka på att hjulvinklarna ser lite konstiga ut för det vet jag redan... Jag vet också att det nog hade gått att göra ett snyggare jobb med Photoshop men det hade nog tagit en vecka eller två för mig. :lol: Nu fick jag i alla fall en aning om hur det skulle se ut. Jag vill ha Lotusnav och de där svarta fälgarna. PS. Hur gick det för Predator och försöket med SAAB 9_5 fälgar?

Attached Files

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users