Jump to content

Photo

Graveltrappen

• Please log in to reply
873 replies to this topic

#21 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 09 December 2004 - 01:32 AM

En sak som man ska tänka pÃ¥ med speedstern är ju att när man tankar en vanlig bil sÃ¥ kan man ju hänga !pumpen! i tanken.. men inte med speedstern för dÃ¥ kan man repa lacken... tänkte bara dela med mig v min kunskap lite... a just d vilken enhet mäter man fälgar i ? JUST D tum...  :P  hörav er för vidare information  :lol:

eeehhh, jaha... :wacko:

Apropå hänga pumpen i tankhålet... Knappast att det behövs på speedstern, tanken är ju så liten att när man väl skulle ha hängt dit pumpen så så är ju tanken redan full, typ... Öhh måste sova nu... :sleepy:

Edit to add: Ja, just det, välkommen till sajten Magda!

Edited by meldert, 09 December 2004 - 01:34 AM.

#22 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 09 December 2004 - 09:13 AM

:poke: Är "Magda^^" = JawZ brud :lol:

#23 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 09 December 2004 - 09:15 AM

:poke: Är "Magda^^" = JawZ brud :lol:

Det verkar så... rallly

#24 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 09 December 2004 - 09:20 AM

Då kommer vi få se en hel del grymma expertråd :lol:

#25 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 09 December 2004 - 09:43 AM

Det verkar så... Hon verkar ha en oerhörd insikt... :lol: Ähh, jag är bara avis att jag för närvarande inte har en kartläsare/passagerare som kan komma med massa roliga synpunkter

#26 Magda^^

Magda^^

Member

• Pip
  • 20 posts
  • Interests:Speedsters... (mina pärlor) O Min Jens sÃ¥klart !!! JawZ här pÃ¥ sidan

Posted 09 December 2004 - 12:12 PM

Klart jag är JawZ brud ! thumbsup tackar för välkomnandet, jag känner att jag är ett naturligt tillskott på denna sajt, :D Men jaha här möts vi av kritik det första man gör :wacko: kan jag ha fel ? känns omöjligt :jump: hursomhellst , kör lugnt och akta era turboflärpar, för sådana har ni väl B)

#27 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 09 December 2004 - 12:19 PM

Ska JawZ få turboflärpar i julklapp? (Så du har nått att köra sönder till våren ;) )

Edited by skogshuggarn, 09 December 2004 - 12:20 PM.

#28 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 09 December 2004 - 12:28 PM

Jag kommer nog med ett stort paket till honom iaf! ;)

#29 Magda^^

Magda^^

Member

• Pip
  • 20 posts
  • Interests:Speedsters... (mina pärlor) O Min Jens sÃ¥klart !!! JawZ här pÃ¥ sidan

Posted 09 December 2004 - 01:22 PM

det blir inga turboflärpar för JawZ i hjul inte :wacko: han ska få Vauxhallfälgar ist :9mm: (eller) ja visst har man hört om paketet clipping_point ska komma med ! Milltek ju ! B) eller har jag fel ? klart jag inte har jag är ju trots allt

#30 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 09 December 2004 - 01:54 PM

Oioi, här snackas det hjulklappar i min frånvaro! :P Men som sagt, Magda är en riktig Speedsterexpert, hon vet till och med vilka som e favoritrondellerna i Kungsbacka :lol: Och så har hon kört Speedstern dessutom :jump:

#31 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 09 December 2004 - 01:58 PM

Meldert: Måste passa på att säga att Speedsterfonten va väldans snyggt gjord, den kommer jag absolut ha användning för i framtida grafikpysslande :)

#32 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 09 December 2004 - 02:19 PM

Meldert: Måste passa på att säga att Speedsterfonten va väldans snyggt gjord, den kommer jag absolut ha användning för i framtida grafikpysslande :)

Tackar! thumbsup B)

Som jag sagt massor av gånger, kerningen är fortfarande inte helt OK... Dessutom har jag fått önskemål om att göra skillnad på versaler och gemener, troligen blir det som i Speedster-loggan så att om man skriver ett versalt S tex så blir det större än övriga bokstäver... Dvs gemenerna blir någon sorts small-caps... Uppdatering kommer troligen under december...

Tänkte testa lite tröjtryck i vinter ev. kommer jag plocka fram något kul så vi skulle kunna ha personliga speedstertröjor på alla banträffar framöver om intresse finns... Typ liten speedster eller vx220 logga på bröstet och personnamnet i speedsterfonten på ryggen... :D För mycket kanske? :P lite poof är det nog...

#33 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 09 December 2004 - 02:36 PM

Meldert: Det pratas om din font i en T-shirt tråd. --->T-shirt<---
Gillar texten på den... :D

#34 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 09 December 2004 - 02:36 PM

Jag har funderat på en tröja med speedster-text o den stiliserade fronten på ägarhandboken, den e cool!

#35 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 09 December 2004 - 02:47 PM

Meldert: Det pratas om din font i en T-shirt tråd. --->T-shirt<---
Gillar texten på den... :D

Jo, såg den tidigare idag... Kul tryck, men jag är mer för det finstilta... Alternativt tycker jag att stora tryck med roliga saker ska vara på ryggen annars står folk bara och kolla i brösthöjd på en när man pratar... Det är så det känns att vara tjej kanske... :P

Edited by meldert, 09 December 2004 - 02:48 PM.

#36 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 09 December 2004 - 02:56 PM

Och så har hon kört Speedstern dessutom :jump:

Oj, den enda kvinna som har kört min bil sen jag skaffade den e morsan :beat: det fick henne att helt ändra inställning, plötsigt var det inte ett så korkat köp... :D Annars har jag inte vågat släppa någon tjej bakom ratten (ingen har vågat fråga heller) Har iofs haft Helena (team raketservice) som passagerare och hon hade gärna fått köra men hon har ju kört så mycket speedster så hon var nog rätt ointresserad, dessutom somnade hon nästan omgående... Gillade kupéljudet i Speedstern sa hon... :blink:

Nä nu har jag spenderat nästan hela dan här och på div andra forum, dags att ta sig i kragen och göra något... :beat:

#37 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 09 December 2004 - 03:22 PM

Angående tröjor: eller varför inte ett linne =P Skogshuggarn skulle nog behöva det så han kan visa sina stora starka armar :P

#38 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 09 December 2004 - 03:42 PM

Angående tröjor: eller varför inte ett linne =P Skogshuggarn skulle nog behöva det så han kan visa sina stora starka armar :P

Går bra med en T-shirt oxå :rolleyes:
Av erfarenhet vet jag att alla T-shirtar bara tillverkas i barnstorlekar :P

#39 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 09 December 2004 - 04:31 PM

:unsure: har nog inte fattat va denna tråd går ut på

Jomen nu har det ju lossnat ordentligt i den här tråden. "Vid sidan av banan" var alltså en personlig tolkning av Off Topic eftersom mina kommentarer aldrig handlar om teknik eftersom jag kan alldeles för lite om det. Jag kan iofs ännu mindre om datorer :D

Beträffande tanklocket så hade jag reprisken i bakhuvudet första gången jag tankade nere i Tyskland, "man får se upp så man inte repar karossen vid tankning" hade ju Teknikens värld skrivit. Donk, så sattes tankhandaget ned på karossidan. Sh*t, att det var så felkonstruerat, men det klarade sig utan märken och i fortsättningen har jag alltid hållt det högt uppe i luften.

På tal om tjejer och Opelkörning så gillade min fru bilen med ett visst överseende ända tills hon körde omkring i den på egen hand en hel dag, sen älskade hon den. Det kommer nog att bli en del konflikter till våren. :D

Nu är det min tur att köra Opel, nej min tur, nej min tur, nej min tur

#40 Makinen

Makinen

Super Member

• PipPip
  • 288 posts

Posted 09 December 2004 - 04:52 PM

Jag brukar vinkla tankningshandtaget lite grann framåt när jag tankar. Det var en av flera punkter som förra ägaren hade skrivit på en lista till mig. En av de andra punkterna var instruktion för hur man öppnar och stänger luckorna fram och bak. Inte har jag nån koll på hur många tjejer som kört min Speedster. Vet jag att de kan köra bil får de prova. Det gäller både killar och tjejer. Det har lite att göra med vad man skulle kunna kalla för "bilkarma". Om jag låter intresserade provköra mina bilar så kanske nån som har bilar jag vill prova låter mig prova dem. Lite kritik fick jag på Mantorp i somras när jag lät en okänd söt tjej köra min Civic TypeR runt banan på "tjejpasset". Vi blev kompisar efter det och hon har hjälpt mig med prylar till mina vardagsbilar.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users