Jump to content

Photo

Graveltrappen

• Please log in to reply
873 replies to this topic

#461 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 30 June 2005 - 03:22 PM

Min CD sitter i skuffen och är monterad med fronten åt sidan. Den klarar inte en accelerationer. Kanske skall montera den i instrumentbrädan i stället.
Fråga till er som har CD-spelaren monterad i instrumentbrädan:
Klarar den accelerationerna? Klarar den normala hål i vägen?
Kanske får bli radio-lyssnare. :D

Inga kymmer med min, låter bra gör den oxå! thumbsup

Nån gång i gupp (med Nitrons) har den hoppat, men det är inget jag störts av.

#462 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 01 July 2005 - 04:44 AM

Ett tips kan ju vara att använda hålet som handskfack...

Det där är en idé som har funnitsi huvudet ett tag. Kan man komma på en snygg lösning på något förvaringsfack så finns det nog en marknadspotential.

Meldert trodde t ex att det skulle gå att fördjupa de små groparna längst fram i "Sillen" eller vad de nu heter. De där groparna där man frestas lägga små saker som öronproppar eller små godisbitar vilka efter 5 min körning ligger spridda under sätena.
Tänk att få dem 15 cm djupa så att det blir plats för en telefon eller en plånbok.
Sedan finns det ju också ett utrymme ovanför passagerarens knän som kunde användas.
Det är "bara" att gjuta upp något snyggt i kolfiber.
Den allra svåraste biten blir nog att få frugan att låta bli att fylla dessa utymmen med braatthagrejor som sedan ligger och skramlar.

#463 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 01 July 2005 - 09:45 AM

Det där är en idé som har funnitsi huvudet ett tag. Kan man komma på en snygg lösning på något förvaringsfack så finns det nog en marknadspotential.

Meldert trodde t ex att det skulle gå att fördjupa de små groparna längst fram i "Sillen" eller vad de nu heter. De där groparna där man frestas lägga små saker som öronproppar eller små godisbitar vilka efter 5 min körning ligger spridda under sätena.
Tänk att få dem 15 cm djupa så att det blir plats för en telefon eller en plånbok.
Sedan finns det ju också ett utrymme ovanför passagerarens knän som kunde användas.
Den allra svåraste biten blir nog att få frugan att låta bli att fylla dessa utymmen med braatthagrejor som sedan ligger och skramlar.

Fan, nu är han igång och moddar bilen iaf!! :lol: :lol:

#464 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 01 July 2005 - 10:07 AM

Fan, nu är han igång och moddar bilen iaf!! :lol: :lol:

PÃ¥kommen med byxorna nere :rolleyes:

#465 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 12 July 2005 - 06:27 AM

Läste i Saabsters signatur på rejsa.nu. Vette -68 med 454... Något du vill berätta om? Tävlar du rakt fram med den? Tider? Trimmad? Bromsad? Hur är den att svänga med? Bilder?

#466 Saabster

Saabster

Member

• Pip
  • 177 posts

Posted 12 July 2005 - 04:56 PM

Läste i Saabsters signatur på rejsa.nu.
Vette -68 med 454...
Något du vill berätta om?
Tävlar du rakt fram med den?
Tider?
Trimmad?
Bromsad?
Hur är den att svänga med?
Bilder?

Stämmer... Får väl berätta om min V8 kärlek... :D
Mina GM bilar står samlade i garaget!

Det är en äkta bigblock corvette från 1968, kom till sverige redan -72 och har haft 11 olika ägare som har gjort det mesta med bilen, alltså finns inte mycke orginal kvar, men det är bara bra, för vem vill köra race med en orginalbil... :o

454:a 2 bultat block med en öd borrning och smidda kolvar. Fixade topparna förra vintern, men det strulade massa med rullvippor som tog i och ventilsläpp :angry: pga för mjuka ventilfjädrar osv, Men 8,12 på 201 meter har jag åkt som snabbat med förgasare och MSD tändning. Fixade Dragracing Licens men sen regnade det, samt att dom inte alltid gillar cabbar på "riktiga" race...

Men hösten 2004 fick jag den smarta iden att bygga sprut! Ja, man har ju all tid i världen när man kommer på sånt ;)
Fick ett just kontrakt med Nira Motorsport :D :D , och byggde elnät samt monterade på deras system som heter i3 (sitter numer även på Badster2) Givare och komponenter är annars mest SAAB :rolleyes: bla 8 st tändspolar från turbovarianten av våra sugmotorer och Volvos gröna spridare från S60R
Växellåda är TH400 automat och 4.56 i diffad bakaxelutväxling! Ingen långfärdsbil direkt alltså...

Svänga med den..? Nja, den går bra rakt fram... Annars blir det nog som en viss Ferrari som du känner till. Men visst går det att få till en gammal C3 vette, men min har det härliga race stuket från förr, och då åkte man rakt! B)

Länk till Nira Motorsport

Edited by Saabster, 12 July 2005 - 05:01 PM.

#467 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 12 July 2005 - 05:35 PM

Gillar de inte Cabbar? Med ordentlig bur är väl det OK? Kör du med gas? Tolkar dig som att den mest står still? Men hur har du tid med en Speedster? :D P.S. Min Camaro hade haft 21 ägare på 10 år...

#468 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 12 July 2005 - 09:47 PM

Appro på ingenting så provade jag o tanten på en veckas bilsemester på Öland med tillhörande kamping i förra veckan. rallly Otroligt nog så fick all packning plats (trångt!!), även om väskorna fick lämnas hemma och packningen fick åka i plastpåsar för att kunna utnytja varenda cm3 :rolleyes: Tältet fick plats ovanför taket bakom stolarna, och 2 täcken fick oxå plats. Dom blev dock rätt varma då värmen från grenröret inte leds bort optimalt och "lådan" blev skållhet. Bensinförbrukningen blev en possitiv överraskning, dom 27 milen till Kalmar drog den 0.71L/mil thumbsup Dom 25 milen av glidande på Öland så drog den bara 0.64L/mil thumbsup thumbsup Med rejäl hemlängtan efter en riktig säng så drog den lite mer 0.8L/mil på hemvägen.

Attached Files

#469 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 12 July 2005 - 11:44 PM

Kul, ska testa lite camping jag med nu! Korta sportväskor, typ Adidas, funkar! thumbsup

#470 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 13 July 2005 - 06:10 AM

På Gälleråsen testade jag att ha extra stoppning (stöd) bredvid ändan och det blev bättre men liggunderlagsbitar är lite för mjuka. Någon som vet något annat lämpligt? På Gälleråsen provsatt en Elise med Lotus egen racestol. Imnotworthy Det finns en stor risk att jag byter stol i vinter... Tankade fult i Askersund och i Eslöv i morse. => 0,72 l/mil (landsväg)

#471 StephanD

StephanD

Member

• Pip
  • 171 posts

Posted 13 July 2005 - 06:32 AM

Någon mer en jag som skall till Säve på Lördag och åka rattlås? Ja, jag vet att man ska svänga med Speedstern men lite roligt är det med raktfram åka :D

Edited by StephanD, 13 July 2005 - 06:33 AM.

#472 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 13 July 2005 - 07:40 AM

Jag ska dit, men det lär inte bli nån förbättring av tiden från Emmaboda för min del, bakdäcken som va dåliga redan då är ju knappast bättre nu 250 mil senare :lol: O några fälgar har inte dykt upp här heller :angry:

#473 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 13 July 2005 - 08:28 AM

Någon mer en jag som skall till Säve på Lördag och åka rattlås?

Ja, jag vet att man ska svänga med Speedstern men lite roligt är det med raktfram åka :D

Var ligger det? Vi är i krokarna!

#474 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 13 July 2005 - 10:29 AM

Ligger väll lite norr om Göteborg

#475 Saabster

Saabster

Member

• Pip
  • 177 posts

Posted 14 July 2005 - 05:19 AM

Gillar de inte Cabbar? Med ordentlig bur är väl det OK? Kör du med gas? Tolkar dig som att den mest står still? Men hur har du tid med en Speedster? :D

P.S. Min Camaro hade haft 21 ägare på 10 år...

Jo det är just bur som det hänger på, elelr rätare sagt "rullskydd" räcker, och det har det varit på min bil, men någon har sågat av den :angry: bakom stolarna, och jag har inte fått fixat ett nytt topprör till bågen på snart 10 år...

Men den används! åkte till Corvettklubbens sommarmöte i Sunne förra året! det var långt! nästan 30 mil enkel resa... Det är härligt med bigblock och sidepipes då ;) tur att det finns öronproppar...

Coolt med Camaro! vad hadde du för år/motor? En polare till mig har precis vart i skåne och köpt sig en -70 bigblockare som 18års bil! Det är lagom!

Och hur man har tid... Jag är tidsoptimist! B) men jag misslyckas med att få ut en bild på bilen.... hur gör jag!?

#476 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 14 July 2005 - 06:25 AM

Jag var ung och Camaron var billigt, en -75 från bensinkrisens dagar. Tror att det finns en bild tidigare i tråden... Lägga ut en bild gör man genom att klicka bläddra under File Attachments som finns lite längre ner när du skriver ett svar.

#477 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 18 July 2005 - 04:08 PM

Var på Falsterbo Classic & Sportscar Show. Mycket fina bilar var där. Dock bara en Speedster.
---> Mina 47 bilder <---
Posted Image

#478 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 18 July 2005 - 04:31 PM

Var på tisdagsträff (raggarträff) i Hög idag.
Träffade en som varit och titta på Speedstern på GeMo bil. Lär snart äga en. :D

Träffade dem på Falsterbo och det blev ingen Speedster. Det blev en 911.

#479 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 18 July 2005 - 06:29 PM

Var på Falsterbo Classic & Sportscar Show. Mycket fina bilar var där. Dock bara en Speedster.

Uhh Nillet! Vilka bilar där var där Imnotworthy
Både Enzo, Mclaren och Carrera GT (och Speedster :P ). Hade igentligen varit värt att åka ner, chansen att få se de bilarna här i Norrhult är nog inte så goda.
Du verkar vara iväg på mycket kul, själv har jag inte varit på nått på närapå 2 månader :tumble: känns som man bor långt ifrån allt.

#480 slimvince

slimvince

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 649 posts

Posted 19 July 2005 - 12:33 PM

Nån som vet hur man lossar dessa två sladdar på ECU:n?

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users