Jump to content

Photo

Graveltrappen

• Please log in to reply
873 replies to this topic

#41 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 09 December 2004 - 04:59 PM

tjänster och gentjänster är alltid bra thumbsup Apprå på tankning så lägger jag alltid ner handtaget mot sidan. Har inte blivit nått märke där än iaf. O skulle det bli det vad spelar det för roll... med tanke på alla jäkla stenskott man får, glasfiberkaross är ju skit när det gäller det. :saw: Fast ser man det possitiva, då får man ju en anledning att lacka om nästa vinter :rolleyes:

#42 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 09 December 2004 - 05:15 PM

Inte har jag nån koll på hur många tjejer som kört min Speedster. Vet jag att de kan köra bil får de prova. Det gäller både killar och tjejer.
Det har lite att göra med vad man skulle kunna kalla för "bilkarma". Om jag låter intresserade provköra mina bilar så kanske nån som har bilar jag vill prova låter mig prova dem.

Min inställning oxå thumbsup Det är bara att påfallande få av mina kompisar har ens vågat fråga om de får prova...

För några av dem har jag dock insisterat att dom provar...

Edited by meldert, 09 December 2004 - 05:16 PM.

#43 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 09 December 2004 - 05:48 PM

alla som frågar. får prova min bil thumbsup

#44 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 09 December 2004 - 06:10 PM

alla som frågar. får prova min bil thumbsup

Problemet med din bil (rejsbilen) är ju att den aldrig har varit hel eller ihopsatt när jag har varit i närheten av den :beat: :P Men nu kanske du menade den vanliga speedstern...

#45 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 09 December 2004 - 06:37 PM

Jag har funderat på en tröja med speedster-text o den stiliserade fronten på ägarhandboken, den e cool!

Så här ser den ut!

Attached Files

Edited by clipping_point, 09 December 2004 - 06:40 PM.

#46 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 09 December 2004 - 06:42 PM

Ujjj, vilken stor bild... vi behöver en moderator här... Håller med om att bilden på den siliserade fronten är snygg, vet inte om den passar så bra ihop med speedsterlogon dock... Helt klart en bra ide till tröjtryck iaf.

#47 Magda^^

Magda^^

Member

• Pip
  • 20 posts
  • Interests:Speedsters... (mina pärlor) O Min Jens sÃ¥klart !!! JawZ här pÃ¥ sidan

Posted 09 December 2004 - 07:25 PM

Okej angående det här med tröjor/linnen eller whatever så tycker jag att en klänning kanske skulle va snyggt ? har lite ideer i huvet som man skulle kunna förverkliga ? :rolleyes: Och då skulle alla kunna ha i "sin" färg som sin bil har B) och just d ja, angående priser så borde ni hlra av er till mig för max priser så att niu inte blir lurade när ni ska shoppa tillbehör eller dyl :lol:

#48 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 09 December 2004 - 07:38 PM

När man som jag har haft bilen i 1 (en) månad så har man järnkoll på vilka som har kört den. Tro mig. Klänning med Speedstertryck! Höjdaridé!! Apropå luckstängning nu i lucköppnartider, hur stänger ni er motorhuv/baklucka? Nillet ger ett fast tryck ovanför låset vet jag, medan jag släpper luckan från hög höjd och hoppas på gravitationen.... Tips eller varningar?

#49 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 09 December 2004 - 07:43 PM

Släpper min från hög höjd (o hoppas att den går att öppna igen). Efter clam-bytet så var låset feljusterat å gick ej att öppna.....................

#50 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 09 December 2004 - 08:00 PM

Jag stänger min på samma sätt som nillet.

#51 Makinen

Makinen

Super Member

• PipPip
  • 288 posts

Posted 09 December 2004 - 08:10 PM

Även jag stänger luckorna med ett tryck precis vid låsen. Har provat gravitationsmetoden efter inrådan från dude, men det funkar inte. Vad jag dessutom har lärt mig är att man inte ska experimentera med att peta luckan i sidledd när den är stängd. Har man otur hoppar låset snett och vill inte öppna. :beat:

#52 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 09 December 2004 - 08:20 PM

Bak så släpps den från hög höjd, men det känns olustigt... :( Fram blir det ett tryck över låset. Apprå på klänningar o kjolar... För några år sedan hade ett improviserat luciatåg med grabbarna på jobbet när vi festade in en av gubbarnas klädaffär. Tur eller synd att det inte fanns nån kamera närvarande :lol: Vi va tre grabbar i tåget, en trådsmal pakistanier som passade riktigt bra i sin kjol och glittriga top, lite väl håriga ben bara :P Den andre lyckades inte knäppa sin kjol, kanske iofs berodde på att han ville ja gylfen fram o va lite bred om midjan :blink: O så jag som dom lyckades trä på en glittrig damtop och kjol. Tjejers/tanters XL är inte samma som våra XL :beat: Så skicka hit klänningen så ska ni få er ett gött garv :lol:

#53 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 09 December 2004 - 09:10 PM

När man som jag har haft bilen i 1 (en) månad så har man järnkoll på vilka som har kört den. Tro mig.

När jag hade köpt min i våras så strulade det med min garageplats så jag var tvunge att parkera den hos päronen i 2-3 veckor och kom bara åt den på helgerna. Då passade morsan på... Jag hade definitvt inte järnkoll på vem som körde bilen den första månaden... Men jag lita på mina föräldrar... :P

#54 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 09 December 2004 - 09:13 PM

Hade du inte koll på bägge nycklarna :o

#55 Magda^^

Magda^^

Member

• Pip
  • 20 posts
  • Interests:Speedsters... (mina pärlor) O Min Jens sÃ¥klart !!! JawZ här pÃ¥ sidan

Posted 09 December 2004 - 09:43 PM

Jag stänger luckan som Nillet ^^ jaja ingen som bryr sig men ändå :lol: nu ska jag gå och putsa luftintagen, ciao poof

#56 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 09 December 2004 - 09:47 PM

Hade du inte koll på bägge nycklarna :o

Nä, mina päron var ju tvugna att ifall de skulle behöva flytta på bilen, jag befann ju mig 10 mil därifrån... Det var inte planerat att det skulle bli så men så blev det...

#57 Makinen

Makinen

Super Member

• PipPip
  • 288 posts

Posted 09 December 2004 - 10:11 PM

Då passade morsan på...

Min mamma provsatt min bil och sen fick jag lyfta ut henne. Hon är visserligen bara 60, men inte så kraftigt byggd så hon kom inte ur bilen.
Syrrans lilla Emma nådde inte riktigt fram till ratten. Hon fyller ett idag...

Attached Files

#58 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 09 December 2004 - 10:34 PM

Hon var inte stor! Vad har du för metallplattor i fusk-carbonen, på trösklarna? Fixat själv? X-tra utr.?

#59 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 09 December 2004 - 10:34 PM

Har du speglar på trösklarna :P Är det bara för att du ska kunna kika under kjolen på dina passagerare B)

#60 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 09 December 2004 - 10:41 PM

Speedstern skulle helt klart kommit med mörk bakruta thumbsup Gjorde ikväll mitt första försök att montera solfilm i bakrutan, det är ju som med allt annat på speedstern, trångt som f-n bakom platorna till nackstöden Resultatet blev väll inte hundra, nått litet veck o några småbubblor. Men den får nog sitta kvar så länge iaf, det är ju såå mycke snyggare med svart bakruta chinky chinky Tror att ett proffs skulle kunna få till det bra, men bilen är svår att köra utan stolar och TB :P

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users