I lördags kom jag körande på en ringled (huvudled) i godan ro i Linköping. När jag skulle svänga in på en mindre gata så var det en gammal Toyota som körde ut och på mig.
Jag kom på huvudled så det är ett "open and shut case".
Jag klev ut och pratade lite med föraren, en gammal tant. Plötsligt gasade hon iväg och smet från platsen!! (jag hade bilnumret)
Jag polisanmälde men de rycker inte precis ut för en så "liten" smitning
Försäkringsbolaget menade att eftersom tanten inte skrivit på någon Skadeanmälan så var jag tvungen att bevisa att olyckan överhuvudtaget hade skett, annars fick jag ta den på min helförsäkring med självrisk 5000 kr
...det slutade med att jag ringde upp tanten och då var hon mera samarbetsvillig, och vi skrev en anmälan. Slutet gott, allting gott! 
Hitta i Corren 21 december
"80-åring åtalad för smitning
En 80-årig kvinna från Linköping har åtalats för att ha smitit efter en trafikolycka.
Det var den 19 november i år som kvinnan körde bil från Skäggetorps centrum och ut på Nygårdsvägen. När hon körde ut på Nygårdsvägen åsidosatte hon väjningsplikten och körde in i en bil.
Den manlige bilisten stannade till och klev ut för att prata med 80-åringen. Hon vevade ner rutan, sade något om att det inte blev så farligt och åkte från platsen. Den påkörde bilisten antecknade registreringsnumret på kvinnans bil och kontaktade polisen.
I förhör har kvinnan, som nu åtalats för obehörigt avvikande från trafikolycksplats, berättat att hon kände sig omtumlad av händelsen och att hon inte förstår varför hon reagerade som hon gjorde. "
Tingsrättsförhandlingar följde
Sen stod det i "Östgöta Extra"
"80-åring löpte amok
Bla, bla , bla 40 dagsböter för tanten för obehörigt avvikande från trafikolycksplats och åsidosättande av väjningsplikt"