Jump to content

Photo

Graveltrappen

• Please log in to reply
873 replies to this topic

#841 Streetside-robban

Streetside-robban

Member

• Pip
  • 57 posts

Posted 12 July 2006 - 08:43 PM

Kolla, en svensk "speedster", 825kg

http://www.aftonblad...,849592,00.html

(Eller kanske mer Elise möter Ferrari...)

#842 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 12 July 2006 - 09:46 PM

I Linköping? Trevligt!! :D

#843 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 15 July 2006 - 09:07 PM

Ville bara säga att det var trevligt att träffa Nillet, Treble+kompis, Falan och Chri idag på SupeStager i Emmaboda chinky chinky Hoppas det gick bra för alla, själv krönte jag dagen med att prata med Ulrik i den stora vita telefonen. Ger mig tusan på att det var maten vi åt på resturangen...undrar hur de gör för att magen ska reagera så? Händer liksom aldrig här hemma att jag spyr efter att jag ätit :blink: Hade varit kul att göra nån liten miniträff nu i sommar. Tex en träff i en annan träff, får nån nån bra ide så hojta till :D Mvh: Jim

#844 swmike

swmike

Member

• Pip
  • 50 posts

Posted 16 July 2006 - 08:48 AM

efter konbanekörningen i söndags har det hänt exakt samma sak för mig höger fram..
Jättekonstigt.. det är ju inte skivan som har slagit sig pga när jag bromsar är den hur stabil som helst..

Jag har samma fenomen dock är det inte speciellt mycket kvar av mina främre belägg, hur är det med era?

Mvh Reine

Mina gjorde likadant och då var det knappt något alls kvar på ett av beläggen. Gnisslandet är såvitt jag vet varning för att belägget är slut, dags att byta.

#845 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 16 July 2006 - 03:51 PM

Ville bara säga att det var trevligt att träffa Nillet, Treble+kompis, Falan och Chri idag på SupeStager i Emmaboda chinky chinky
Hoppas det gick bra för alla, själv krönte jag dagen med att prata med Ulrik i den stora vita telefonen. Ger mig tusan på att det var maten vi åt på resturangen...undrar hur de gör för att magen ska reagera så? Händer liksom aldrig här hemma att jag spyr efter att jag ätit :blink:

Hade varit kul att göra nån liten miniträff nu i sommar. Tex en träff i en annan träff, får nån nån bra ide så hojta till :D

Mvh: Jim

Jag e jäkligt sugen på nån Speedster-träff också så jag är lätt på :)

#846 jonasb46

jonasb46

Member

• Pip
  • 160 posts
  • Interests:Fjäderviktare.

Posted 16 July 2006 - 09:45 PM

efter konbanekörningen i söndags har det hänt exakt samma sak för mig höger fram..
Jättekonstigt.. det är ju inte skivan som har slagit sig pga när jag bromsar är den hur stabil som helst..

Jag har samma fenomen dock är det inte speciellt mycket kvar av mina främre belägg, hur är det med era?

Mvh Reine

Mina gjorde likadant och då var det knappt något alls kvar på ett av beläggen. Gnisslandet är såvitt jag vet varning för att belägget är slut, dags att byta.

Mina bromsar har alltid låtit så med original beläggen (åker sällan snällt med vagnen), återstår att se hur det blir med mina nymonterade Ferrodo 2500.

MVH Jonas

#847 Treble

Treble

Super Member

• PipPip
  • 252 posts

Posted 20 July 2006 - 08:17 AM

Ville bara säga att det var trevligt att träffa Nillet, Treble+kompis, Falan och Chri idag på SupeStager i Emmaboda chinky chinky
Hoppas det gick bra för alla, själv krönte jag dagen med att prata med Ulrik i den stora vita telefonen. Ger mig tusan på att det var maten vi åt på resturangen...undrar hur de gör för att magen ska reagera så? Händer liksom aldrig här hemma att jag spyr efter att jag ätit :blink:

Hade varit kul att göra nån liten miniträff nu i sommar. Tex en träff i en annan träff, får nån nån bra ide så hojta till :D

Mvh: Jim

Tackdetsamma jim!
Jag+kompis är på ideen med en träff innan träff.

ang maten, vi hade inga problem efteråt. Men alla vi andra åt ju pyttipanna :)

Hörs av snart igen hoppas jag!

#848 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 23 July 2006 - 05:01 PM

Var på Sturup idag med Lotusklubben som var inbjudna av Miata.
Jag kokte bromsarna, känns inge bra när man inte har någon broms alls... Tur att jag inte behövde hårdbromsa efter det hände. Jag bytte till ny dot 4 i våras och trodde att jag inte skulle köra så hårt i år heller. Men nu blir det byte till dot 5...
---> Mina bilder <---

#849 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 24 July 2006 - 12:50 PM

Var på Sturup idag med Lotusklubben som var inbjudna av Miata.
Jag kokte bromsarna, känns inge bra när man inte har någon broms alls... Tur att jag inte behövde hårdbromsa efter det hände. Jag bytte till ny dot 4 i våras och trodde att jag inte skulle köra så hårt i år heller. Men nu blir det byte till dot 5...
---> Mina bilder <---

Har en del okunskap om bromsvätskor. Dot-pratet ovan är fel.
Har läst våra tidigare trådar om bromsvätska och har beställt Motul RBF600.
Passade även på att beställa bromsbelägg då de är i slutet av sina liv. Pagid RS14 blev det...

#850 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 24 July 2006 - 02:47 PM

På Speedster.nu är det någon (känd här?) som säljer originalfälgar. Kan ju vara något för de som vill ha bakfälg fram...

#851 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 25 July 2006 - 09:29 AM

---> En kompressormatad Speedster på tyska forumet <---

#852 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 25 July 2006 - 08:34 PM

---> En kompressormatad Speedster på tyska forumet <---

Ohh, den ser rätt farligt ut :tt:

#853 Streetside-robban

Streetside-robban

Member

• Pip
  • 57 posts

Posted 29 July 2006 - 05:46 PM

Var det någon här som körde en silverfärgad speedster vid Barkarby idag? Förmodligen någon som varit på Street Cars Fest. Tänkte dra dit i morgon och köra lite konbana. Någon som ska med?

#854 Treble

Treble

Super Member

• PipPip
  • 252 posts

Posted 29 July 2006 - 06:17 PM

På Speedster.nu är det någon (känd här?) som säljer originalfälgar. Kan ju vara något för de som vill ha bakfälg fram...

Mycket intressant tanke! :flame:

#855 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 13 April 2007 - 02:08 AM

Måste bara skryta med att jag har bytt bromsvätska idag alldeles själv. Ja, förutom en massa pumphjälp av min tolvårige son. :tt: Naturligtvis lyckades vi pumpa ur för mycket vätska så att det blev fullt av luft i systemet. Det var ju ingen här på forumet som hade berättat att det måste vara minst 15 mm vätska kvar i behållaren. :poke: Det är alltså på denna nivån min mekning befinner sig. Men jag läser glatt om alla era andras byggnationer. Imnotworthy

#856 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 13 April 2007 - 02:20 AM

Måste bara skryta med att jag har bytt bromsvätska idag alldeles själv. Ja, förutom en massa pumphjälp av min tolvårige son. :tt:

Naturligtvis lyckades vi pumpa ur för mycket vätska så att det blev fullt av luft i systemet. Det var ju ingen här på forumet som hade berättat att det måste vara minst 15 mm vätska kvar i behållaren. :poke:

Det är alltså på denna nivån min mekning befinner sig. Men jag läser glatt om alla era andras byggnationer. Imnotworthy

Nu har du börjat, undrar var det skall sluta... :poke:
Även jag är imponerad över vad jag får gjort. :tt:
Men jag låter Opel göra bromsvätskebytet. poof

#857 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 13 April 2007 - 04:50 PM

Har spenderat lunchtimmen med att köra rundtur med 6 arbetskamrater. Underbart väder idag och det är alltid kul att se leendet efter rundan.

#858 froze

froze

Member

• Pip
  • 99 posts
  • Interests:Cars??

Posted 13 April 2007 - 06:27 PM

Har spenderat lunchtimmen med att köra rundtur med 6 arbetskamrater. Underbart väder idag och det är alltid kul att se leendet efter rundan.

Jäklar Nillet!!
Jobbar du med pygmeer eller hade du släp kopplat till speedstern chinky chinky

Faktum kvarstår oavsett, bilen lämnar få oberörda :P

#859 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 13 April 2007 - 07:15 PM

Jäklar Nillet!!

Förväntade mig den kommentaren... :P
Minsta hamnade i bagaget, jag satt på en och körde, två i passagerarstolen och en satt på motorhuven hållandes krampaktigt i störtbågen. :lol:

#860 froze

froze

Member

• Pip
  • 99 posts
  • Interests:Cars??

Posted 14 April 2007 - 09:45 PM

:P

Jäklar Nillet!!

Förväntade mig den kommentaren... :P
Minsta hamnade i bagaget, jag satt på en och körde, två i passagerarstolen och en satt på motorhuven hållandes krampaktigt i störtbågen. :lol:

Hehehe, well Nillet... det var faktiskt straffspark på det inlägget så vem kan låta bli :P

3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users