Jump to content

Photo

Graveltrappen

• Please log in to reply
873 replies to this topic

#101 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 12 December 2004 - 06:28 PM

Du bygger en replika? Av en Opel? :o Opel har verkligen lyckats ta sig upp i premium-klassen!! :lol: :lol:

#102 Magda^^

Magda^^

Member

• Pip
  • 20 posts
  • Interests:Speedsters... (mina pärlor) O Min Jens sÃ¥klart !!! JawZ här pÃ¥ sidan

Posted 12 December 2004 - 09:00 PM

Om Bisting kan så kan jag :D Man e väl ingen n00b. Räknar med att vara klar till sommarn så att jag kan få ta med vrålåket på en Speedster-träff :jump: då ska jag överglänsa er som adrig förr !! Beware :rolleyes:

#103 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 13 December 2004 - 12:59 PM

Armorguard-tejpen lossnar visst efter ett tag!! :lol: :lol:

Vicka jävla puckon, klä in hela bilen i bokplast, man tar sig för pannan!! :beat: :beat:

plast

Gör som jag, håll billackerarkåren i arbete! thumbsup

#104 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 13 December 2004 - 01:01 PM

va glad att du har en silverbil... :blink: De ser ut som om nån har stänkt vit målarfärg i fronten på min :beat:

#105 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 13 December 2004 - 01:30 PM

Är det stenskott? Silver är bra eftersom silverbilar ser blanka o fina ut även om de är gamla och matta, det är en tålig färg. Blir inte så matt om den är smutsig heller. Men en kompis säger att bilen är grå.... :( Mandarin, gul eller svart ser ju piggare ut.

#106 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 13 December 2004 - 01:41 PM

Jepp, det är stenskott. Glasfibern "exploderar" ju när den blir träffad thumbsdown Så jag kan mycke väl förstå varför engelsmännen monterar "bokplast" i fronten. Nu får det bli ny lack nästa vinter istället...

#107 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 13 December 2004 - 01:43 PM

Men de plastar in hela bilen! Som man gjorde med matteboken när man va liten!

#108 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 13 December 2004 - 01:47 PM

Någon som har nån koll på vad en hellackering skulle kosta? *sugen på limegrön ;)

#109 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 13 December 2004 - 01:49 PM

:lol: får du flashbacks till plugget det är kanske lite överdrivet o plasta in allt. men fronten är ju rätt bra att plasta in... men hur snyggt är det med en inplastad front utan lyster :o Trösklarna är ju heller inte fel att plasta in. Opel/Vauxhall har ju iaf varit hyggliga att sätta plast på sidorna orginal, och det tackar man för iaf.

#110 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 13 December 2004 - 02:47 PM

Någon som har nån koll på vad en hellackering skulle kosta?

*sugen på limegrön ;)

Jag tror du kan få en hellack för 10-15 tusen. Det är väl ett ganska enkelt jobb att matta ner den och lacka om. Det finns billigare och dyrare säkert men polarn gjorde det här jobbet

http://www.fullspeed.to/lotuselan

för 15000:-

...svart, tror jag

#111 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 13 December 2004 - 03:12 PM

vi har ju en fördel på speedstern och det är ju att alla delar går att ta bort o få lackade löst, det borde dra ner priset rejält, så runt 10.000:- vore väll rimmligt. Har ju lackat om en tidigare bil, det gick på 9.000:- (men då va vissa delar försäkringsjobb, typ bakskärm framskärm och dörr) Dom enda delarna som då va löst på den bilen va kofångarna fram och bak och backspeglarna.

#112 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 13 December 2004 - 03:56 PM

Här är den utlovade bilden på min Camaro.

#113 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 13 December 2004 - 04:01 PM

Den såg ju stilig ut med fältlack och centerlines! Men med en trist smogmotor alltså?

#114 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 14 December 2004 - 10:15 AM

Till julklapp får Melldert o jag Nitrons.... o Jaws ett Milltek-system...tipp-tapp, tipp-tapp

#115 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 14 December 2004 - 11:33 AM

Nitrons = Hårda paket thumbsup i flera bemärkelser...

#116 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 14 December 2004 - 12:21 PM

Till julklapp får Melldert o jag Nitrons.... o Jaws ett Milltek-system...tipp-tapp, tipp-tapp

Jag som trodde att jag skulle betala för det :lol:

#117 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 14 December 2004 - 09:30 PM

Idag fick jag en julklapp från Jules här på forumet... hans vauxhall emblem och vx220 emblemet :rolleyes:

#118 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 14 December 2004 - 10:06 PM

Kul! Emblem-trimning... själv har jag beställt ett nytt till motorn, de e buckligt o fult. Men jänkarna vill att jag ska köpa Opelemblem åt dom o posta... :lol:

#119 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 14 December 2004 - 10:18 PM

Har ett Vauxhall emblem liggandes som ska på min motor. Har alltid hatat Opel, Tyska billiga skitbilar... Kompisarna skrattade gött när jag övergav Honda för en Opel :beat:

#120 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 14 December 2004 - 10:56 PM

Jag är kluven kring det där med märket... Jag tycker att det är lite kul att det är en Opel, det är liksom så fel att det blir roligt... Dessutom gillar jag reaktionerna hos folk när man talar om det för dom. Å andra sidan skull jag gärna bita ut alla märken till Vauxhall, inte för att jag tycker att det är coolare utan för att det är annorlunda. Vauxhall har ju precis samma rykte som Opel. Dessutom är jag kompis med några fanatiker av engelska bilar och av dom mobbas man hårt att man har en engelskbyggd bil men med tyska opelmärken :beat: Så av den anledningen är jag sugen på att byta... Men eftersom jag vägrar att göra något halvdant så tar det emot lite, jag vill helt enkelt ha Vauxhalls orginalemblem överallt, tex i hjulen, det känns inte som det räcker att köpa ett dekalark... Men då är jag jävligt petig... Viss det går väl att beställa allt från Vauxhall... Eller så får jag se om jag hittar någon lika fanatisk engelsman, tyvärr har jag inte frontemblemet något som nog krävs för att kunna göra ett ordentligt byte med någon. Sista stället man dessutom måste ändra på emblemet om man ska göra det ordentligt är ju på larmknappen i nycklarna... :P

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users