Jump to content

Photo

Graveltrappen

• Please log in to reply
873 replies to this topic

#121 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 15 December 2004 - 05:45 AM

Jag är i princip motståndare till dekaltrimning. Och att Opel är en underdog, är bara coolt. ..men när de bytta clammen bak o man såg hur rena linjerna blev kunde jag inte förmå mig att klabba tebax märket! :o

#122 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 15 December 2004 - 07:32 AM

jag funderar på att sätta dit större skurna opeldekaler (i speedster-typsnitt) iom att jag hatar folk som inte kan ta att det är en opel ;)

#123 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 15 December 2004 - 07:47 AM

Jo, men ÄR det verkligen en Opel?? En Daewoo Speedster är det en Opel eller Vauxhall, eller är det en Daewoo?? Speedstern är väll bygd av Vauxhall i sammarbete med Lotus :unsure:

#124 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 15 December 2004 - 07:54 AM

Jo, men ÄR det verkligen en Opel?? En Daewoo Speedster är det en Opel eller Vauxhall, eller är det en Daewoo??
Speedstern är väll bygd av Vauxhall i sammarbete med Lotus :unsure:

en daewoo är väl en daewoo oavsett vem som tillverkat den, iom att den är såld under det märket.

annars är det samma sak att sätta fordmärke på en volvo eller audimärke på en lambo eller kanske ett valmetmärke på en saabcab :D :D

hade jag velat ha en vx220 eller elise, så hade jag köpt en sån :D

det finns iofs ett tillfälle att ha falska dekaler och det är väl när lapplisorna är på hugget :groupjump:

#125 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 15 December 2004 - 08:04 AM

det finns iofs ett tillfälle att ha falska dekaler och det är väl när lapplisorna är på hugget :groupjump:

...och det är en av anledningarna till dekalbytet oxå thumbsup

En polare hade tagit bort alla sina emblem på en Daihatsu Charade (gammal rutten vinterbil) och satt på ett volvo emblem istället.
P-lisan kryssade i volvo på boten :lol: han slapp betala....

#126 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 15 December 2004 - 08:54 AM

En polare sade till sina arbetskamrater att han hade sett Tobbe i en flådig Merca-cab (o det var jag i min Opel). Det kanske vore nåt om man vill åka finare bil, och slippa P-bot. thumbsup Brorsan hade en Golf I som han till allas stora förvåning stylade o lackade tills den såg ut som en GTI, det kostade mkt mer än att köpa en riktig. :lol:

#127 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 15 December 2004 - 09:34 AM

Som ni vet tycker jag att min bil är tom (för svart) framför allt i fronten. Jag tror att det hamnar ett Opel- och Speedster-emblem i fronten under vintern...

#128 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 15 December 2004 - 09:39 AM

Ja, bildesign är något som bildesigners är bra på. De är konstnärer som jag har den största respekt för. Niels Roeb har t ex designat fälgarna till bilen för att de ska harmoniera med bilens kantiga stil, gissar jag. Han har lyckats få bilen att se större ut med de stora hjulen och den uppkäftiga formen, större än Elisen. Om man börjar byta hjuldiametrar och trixa tappar man en del av magiken.

#129 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 15 December 2004 - 11:32 AM

Jo, men ÄR det verkligen en Opel??  En Daewoo Speedster är det en Opel eller Vauxhall, eller är det en Daewoo??
Speedstern är väll bygd av Vauxhall i sammarbete med Lotus :unsure:

en daewoo är väl en daewoo oavsett vem som tillverkat den, iom att den är såld under det märket.

annars är det samma sak att sätta fordmärke på en volvo eller audimärke på en lambo eller kanske ett valmetmärke på en saabcab :D :D

Håller inte riktigt med dig där... Om det hade funnits en Audi Gallardo, samtidigt som det fanns en Labo gallardo, då hade vi hamnat i samma sits som för Vauxhall, Opel, Daewo Vx220/Speedster...

Jag menar exakt samma modell finns ju för tre olika märken, klart att det står fritt fram att byta märke utan att jag skulle döma någon det minsta för det... Däremot om man trycker dit ett lotusmärke, eller för den skull ett SAAB-märke, det är en helt annan sak.

Ska man vara kinkig så är det kanske lite tveksamt att byta från opel/daewo till vauxhall och tvärtom. Trotsallt så är ju alla äkta Vauxhal VX220 högerstyrda...

Men ta en titt på xbox-spelet "project gotham racing 2" där finns både en Vauxhall VX220 och Vauxhall VX220 Turbo och båda två är VÄNSTERSTYRDA(!) rebadgade Speedstrar? :P Förövrigt finns ingen av banorna/städerna man kör i Storbrittanien...

#130 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 15 December 2004 - 11:48 AM

Brorsan hade en Golf I som han till allas stora förvåning stylade o lackade tills den såg ut som en GTI, det kostade mkt mer än att köpa en riktig. :lol:

Oj då! Brorsan hade polare som hade en Golf I , ska det vara!

#131 meldert

meldert

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts

Posted 15 December 2004 - 11:51 AM

Brorsan hade en Golf I som han till allas stora förvÃ¥ning stylade o lackade tills den sÃ¥g ut som en GTI, det kostade mkt mer än att köpa en riktig.  :lol:

Oj då! Brorsan hade polare som hade en Golf I , ska det vara!

Jaja så säger dom alltid... :D

#132 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 15 December 2004 - 12:13 PM

Mitt byte av emblem är väl mest av anledningen att det är kul med ett väldigt okänt emblem för dom flesta i Sverige men också för att det är snyggare än opelmärket i min åsikt. Däremot hade jag inte satt på nåt emblem av annat fabrikat som inte hör hemma på bilen vilket jag anser att ett Vauxhall emblem gör då bilarna tillverkas med det. ^_^

#133 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 15 December 2004 - 12:43 PM

Jag tycker att Opelmärket är snyggt designat, en rent genial form. Problemet är att man förknippar det med kexiga kadetter, och Omegor som är rostiga redan i affären! Men jag har bra självförtroende, jag kan le mot Porscheägarna i deras mockaloafers. Vem är mest seriös?

#134 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 15 December 2004 - 01:48 PM

SÃ¥g en tysk som hade klippt bort ringen omkring blixten i Opel-emblemet, det var tjusigt ;)

#135 Makinen

Makinen

Super Member

• PipPip
  • 288 posts

Posted 15 December 2004 - 06:34 PM

Min bil är delvis debadgad. Hela bakstammen är ren från dekaler och i grillen finns numera bara blixtringen och bröstvårtan. När jag köpte bilen stod det Speedster i grillen, men ståltråden de hade monterat märket med var inte rostfri...så det märket ligger nån annanstans...tror jag... Någon tidigare ägare har misshandlat knappen på ratten och jag antar att det var ett försök att avidentifiera ratten. För min del har jag funderat på att ta bort Opelmärkena, men enbart för att jävlas med de som fån-glor på bilen och går runt varv på varv för att försöka förstå vad det är. Har haft flera Oplar tidigare och tycker det är bra skitbilar, ungefär i nivå med Ford eller kanske Audi.

#136 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 15 December 2004 - 07:59 PM

Man kan endast spekulera i vilket emblem som är snyggast. :P

#137 Magda^^

Magda^^

Member

• Pip
  • 20 posts
  • Interests:Speedsters... (mina pärlor) O Min Jens sÃ¥klart !!! JawZ här pÃ¥ sidan

Posted 15 December 2004 - 08:05 PM

Tänkte bara skicka ett hjulkort från förr :lol: om nån bryr sig :P

Attached Files

#138 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 15 December 2004 - 08:53 PM

:lol: störd....

#139 Magda^^

Magda^^

Member

• Pip
  • 20 posts
  • Interests:Speedsters... (mina pärlor) O Min Jens sÃ¥klart !!! JawZ här pÃ¥ sidan

Posted 15 December 2004 - 08:55 PM

WHAT !? Här försöker man sprida lite hjulstämning men ikke ? :flame: :borg: jeje otacksamhet är världens lön :lol:

#140 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 15 December 2004 - 09:12 PM

kan du inte sätta ett "magdster" emblem bak på bilen :P

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users