Jump to content

Photo

Bredband Adsl

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 21 December 2004 - 05:50 PM

Fick det idag, funkar direkt. Men det sitter inte på huvudjacket. Åsså brusar det en del i början av samtalen i luren. Vad beror det på? Ska man börja koppla om så man får huvudjack i kontoret?? chinky chinky

#2 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 21 December 2004 - 06:10 PM

Jepp, du måste ha det i huvudjacket för att slippa brus o störningar. Eller så drar du alla dina andra telefoner från samma jack som ditt ADSL moden ä kopplat till, så va jag tvungen att göra.

#3 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 21 December 2004 - 06:57 PM

Ja, jag testade det nu å det fungerar. Är det nån som vet nåt program som loggar hur mycket data man för över (mitt abonnemang är baserat på överförd data) chinky chinky

#4 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 21 December 2004 - 08:36 PM

Vet tyvärr inget sådant program. Va är de för knepigt ADSL du skaffat då?

#5 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 21 December 2004 - 08:40 PM

De e Spray lågbudget 79 spänn i månaden och 25 öre/MB. Inget om man ska ladda hem film m.a.o.! :lol: Har kört med modem o det funkar bra men det blir ju upptaget, så det här är ju bättre. Ska man bara in o skriva på lite forum så borde det inte bli dyrare än modem, men man får se. Det blir mkt roligare o surfa när går snabbt så det kanske bli saftiga räkningar..............

#6 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 21 December 2004 - 08:46 PM

haha, det blir alltid dyrare än man tror.... :rolleyes: va ju kasst när de bara fanns modem, då kunde de ju råka springa upp i 1000:- på en månad :o

#7 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 21 December 2004 - 08:50 PM

Det finns nån övre gräns på 329:-/mån som får rädda mig om det blir för kul :) Sen kan man säkert uppgradera abonnemanget, om man vill men det löper på ett år

#8 dude

dude

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts

Posted 21 December 2004 - 09:06 PM

jag har 26Mbit för 399:-/mån thumbsup :D

#9 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 21 December 2004 - 10:03 PM

jag har 26Mbit för 399:-/mÃ¥n thumbsup  :D

:poke: orättvist.... kan inte få det i Borås.
Ska man anmäla bostream för diskriminering kanske :P

Edited by skogshuggarn, 21 December 2004 - 10:04 PM.

#10 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 09 January 2005 - 08:17 AM

H-e, mitt bredband funkar inte, så nu e det modemet som talar!!! Är det stormen som spökar, nån som vet???

#11 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 10 January 2005 - 01:46 PM

Du kan pröva att koppla in det utan filtret mellan ADSL och telefonjack. (om det funkar då så kan man dock inte prata i telefon samtidigt) Filtret kan skadas vid blixtnedslag osv, hände mig en gång. :borg:

#12 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 10 January 2005 - 02:06 PM

Det är lugnt! Fick igång det genom att stänga av ADSL-modemet och strömsätta det igen. Gissar att det var nån lagrad felkod eller nåt?

#13 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 20 January 2005 - 08:26 PM

Inte mycket på nätet som funkar ikväll, men VX220 gör det!! Är det nån mer som märkt nåt? Virusattack??? Spray mail har inte funkat på flera dar t ex :gayfight: Hoppsan, det var visst brandväggen U can´t live with them, and u can´t live without them

Edited by clipping_point, 20 January 2005 - 09:03 PM.

#14 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 21 February 2005 - 11:56 PM

Så jävla förbannad man kan bli :angry: poof :beat: :flame: :9mm: :sick: Kom hem från jobbet i morse, då funkade nätet som vanligt. När jag vaknade i eftermidags och skulle surfa lite medans man åt "frukost" så va det stendött. (Till saken hör att jag o tjejen ska flytta ihop 1 april så jag skickade in uppsägningspapper 050131 till Bostream och det är tre månaders uppsägningstid, och jag har även betalat fram till 050331) Jag ringde iaf Bostream för att felanmäla, då säger idioten att "den här tjänsten är bortkopplad från o me idag, du är ju uppsagd från 050131, jag kopplar dej till kundtjänst" :o Det visar sej att trotts att jag ska ha bredband i 2 månader och en vecka till, så har dom kopplat bort mej, och dom säger att dom kan inte koppla in mej igen. :beat: "Du får skriva en reklamation så får reklamationsavd granska din uppsägningsansökan, men vi kan inte koppla in dej igen. Det står i din uppsägningsansökan att du vill bli uppsagd från o me 050131" Så h-vete det gör! Det enda jag skrivit i min ansökan utöver att jag ska säga upp tjänsten är att jag tyckte det va dåligt av dom att det tog så lång tid att få hem uppsägningspapret att den inte skulle hinna in i tid till 050131. Det är ju fortfarande 3 månaders uppsägningstid. Dom har ju sen inte skickat nån bekräftelse på att dom mottagit nått från mej och att det blivit uppsagt. Vilken jäkla tur för dom att dom sitter i Sthlm säger jag bara, sicka jävla idioter :angry: Jag kommer aldrig vilja ha med Bostream/Bredbandsbolaget att göra igen!!! Skickar dom inte tillbaka mina pengar eller kopplar in mej igen så kommer det skickas mail till konsumentverket och Plus. Enda gångerna jag kan surfa nu är när jag ä hos tjejen, o då vill man ju inte va osocial o surfa :rolleyes:

#15 Scorpion

Scorpion

Member

• Pip
  • 179 posts

Posted 22 February 2005 - 05:35 AM

Vet vad du menar... Tele2 är inte bättre de heller, hade ett likanande fall när jag flyttade :angry:

#16 slimvince

slimvince

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 649 posts

Posted 22 February 2005 - 09:18 AM

Blev tvingad att "uppgradera" från Bostream till Bredbandsbolaget i och med uppköpet, varvid jag fick nytt ADSL-modem etc. De kopplade glatt bort det gamla innan det nya aktiverats, jag var utan uppkoppling i två veckor, deras telefonsupport hade i genomsnitt 45 minuters kö och de gjorde inget avdrag på faktureringen förrän jag höjde rösten. Ungefär samtidigt var rejsa.nu utan uppkoppling, undrar om inte det också var Bredbandsbolaget? Däremot funkar det ok när det väl är på plats, men alla ändringar (inkoppling/urkoppling/byte av teknologi) funkade uselt.

#17 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 22 February 2005 - 09:34 AM

Jag har Spray ADSL o deras telefonsupport finns inte verkar det som, det går fan aldrig att komma fram. :saw: Om man mailar tar det ett par dar. :beat: :beat: Det är uppenbart att de snålar, för att hålla det billigt. :angry: Vilken skillnad när jag ringde till Boxer för min digitala TV... "du är nu nummer 1 i kön" sa telefonen direkt. thumbsup

#18 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 22 February 2005 - 12:47 PM

Tycker du att ditt budgetbredband funkar bra C_P? Du har inte fått någon prischock än? Är mer än lite sugen på att köra detta. Modemet är så segt att det knappt funkar alls nu för tiden.

#19 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 22 February 2005 - 04:00 PM

Jo, det funkar kalas. Fick en räkning på 200 spänn för en månad, å det är OK. Men det finns ju andra 0,5 MBIT -bredband som kostar typ 169:-/mån med obegränsad datamängd o det är ju ÄNNU bättre!

#20 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 23 February 2005 - 06:06 AM

Gör det?? Även för en stackars radhusägare?

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users