Jump to content


Photo

Swedish Trackday


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 04 January 2005 - 11:21 PM

First of all, if any of you british people are visiting this thread. There is no official information about the Swedish Track Day here. Im just trying to sort out the planning details and see if I can be of some help in the planning and preparations...

Official Information will be posted in the Original Thread in the Track Day Forum

--------------------------------------------------

Tänkte bara ställa lite frågor till herr Bistling samt erbjuda min hjälp om den skulle behövas...

För det första, är Datumet spikat till den 25/8? Frågan finns även i ursprungstråden...
Om det nu är tänkt att vi ska till lunda under helgen därefter innebär det inte att detta krockar med SLC-loppet på Kinnekulle samma helg? Kommer team Raketservice missa denna tävling då? Det är kanske en uppoffring som du har tänkt göra? Imnotworthy
Slutligen, behöver du någon form av hjälp med att arrangera hela evenemanget? Ja det kanske inte är så besvärligt? Men jag ställer mig iaf till förfogande om du behöver hjälp. Har planerat att noga dokumentera det hela på film... Min bil kommer bli rena kamerabussen...

#2 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 05 January 2005 - 07:29 AM

Jag hjälper gärna till. Dock är jag lite ny på sådant här... Jag bor nära Knutstorp och några övernattande kan jag ha... Edit: Är SLC-kalendern spikad?

Edited by Nillet, 05 January 2005 - 07:54 AM.


#3 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 05 January 2005 - 01:39 PM

Edit: Är SLC-kalendern spikad?

Datumen finns iaf i kalendern på slc.se så jag antar det.

#4 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 05 January 2005 - 07:37 PM

slc:s datum är spikade och det är 99% att det blir den 25/8(väntar svar från fredrik på detta). det kanske är smartare att köra på måndagen den 29/8 för vidare färd mot sthlm den 30/8?. lunda hade jag tänkt ha på en vardag i under påföljande vecka. troligtvis på tisdagen-onsdag. flera av besökarna ville ju även besöka stockholm och ev gotland samtidigt. hjälp med organiseringen/utförande skulle jag bli överlycklig av. kan vi ha denna tråd som samordningsrum för dom som vill hjälpa till?. dom som kan/vill får gärna skriva det här. en av dom svåraste bitarna blir nog att lösa boendefrågan på knutstorp, men har för mig att dom hade hyggligt med rum på värdshuset(kommer inte ihåg namnet) en bit därifrån.

#5 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 05 January 2005 - 08:11 PM

www.gulasidorna.se med kartsökning är inte dumt. Kågeröd är en liten håla dock. Helsingborg eller Lund nås på ca 40 minuter. Malmö på ca 50 minuter. Vi har ett hotell i Eslöv (som är en stor håla ca 30 minuter bort). :D Krävs boende med garage? Vet att det går att ordna i Malmö.

Edited by Nillet, 05 January 2005 - 08:36 PM.


#6 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 05 January 2005 - 08:38 PM

Som jag ser det har vi två alternativ: 1. Vi kör på Knutstorp med hela gänget på Torsdagen, sedan är det fri Semester för samtliga tills vi träffas på lämplig plats utaför Stockholm på tisdag fm efter helgen för gemensam färd till Lunda sedan BBQ hos Dude(?) på kvällen. Dom som vill kan stanna i Knutstorp och titta på racen under helgen, är det många som vill göra detta så kan jag ta på mig att anordna gemensam färd genom Sverige på söndag em/kväll till Lämplig övernattning och lite Sightseeing, sedan samma sak på måndagen så att vi sover nära Stockholm inför Tisdagen. På detta sätt får Anders lite lugn och ro för återhämtning. 2. Vi försöker hyra Knutstorp på måndagen, kör sedan gemensamt med lämliga Sightseeingraster upp genom sverige på en eller ett par dagar för att spendera sista natten innan Lunda i närheten av Stockholm/Lunda. Båda alternativen funkar väl, om inte Knutstorp är det stora problemet. Om det kvittar för er (framförallt Anders) så kan vi ju fråga de berörda engelmännen vad dom skulle föredra. Jag kan ordna en webbsida för hela eventet när vi bestämt schemat, då kan vi där samla ihop all information om gemensamma aktiviteter och tipsa om turistande i sverige.

#7 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 05 January 2005 - 08:43 PM

Apropå boendet så måste det ju finnas en del vandrarhem i området oxå, Semestrarna är ju nästa slut då så det borde ju gå att hitta sovplatser. Som det ser ut nu så är det ju ca 20 bilar, är detta tillräckligt för rimlig kostnad av banhyran? Vi måste ju räkna med en del frånfällen. Iofs är det väl enkelt at bjuda in lite folk från rejsa.nu.

#8 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 05 January 2005 - 10:02 PM

Skall engländarna åka från Göteborg till Knutstorp själva eller behövs en vägvisare? Motsvarande gäller Stockholm till Göteborg? Hur betalas det hela? Skall boende ingå? Om det är för lite bilar, kan en idé vara att fråga Tyskarna? Det som skall fixas här nere (Knutstorp) kan jag hjälpa till med. P.S. Jag är bra på att ställa (ibland korkade) frågor. :P

#9 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 05 January 2005 - 10:04 PM

här finns det massor av ställen och där hittade jag var vi bott.
röstånga gästgiveregård thumbsup
http://www.hyllingem.../index.asp?M=10

#10 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 05 January 2005 - 10:15 PM

Apropå boendet så måste det ju finnas en del vandrarhem i området oxå, Semestrarna är ju nästa slut då så det borde ju gå att hitta sovplatser.

Som det ser ut nu så är det ju ca 20 bilar, är detta tillräckligt för rimlig kostnad av banhyran? Vi måste ju räkna med en del frånfällen. Iofs är det väl enkelt at bjuda in lite folk från rejsa.nu.

20st är för få och det är inte kul att låta banan stå tom en massa timmar.

vi måste nog sikta på minst 40st betalande(~1750:-/pers) för att det inte ska bli för dyrt.

jag fick en gissning av fredrik ang kostnad inkl hela slc-staben 9-17 på ca 70000:-

det kan nog bli billigare om vi struntar i att utnyttja hela hans organisation.
men då kan det bli problem med försäkringar, olyckor etc

#11 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 05 January 2005 - 10:26 PM

Jag vet inte hur de gör på andra events. Vi var ju på OSC:s möte och det stod 4 ambulanser där och kostade ca 400:- . Det var noga med tillfälliga licenser o så så jag gissar att försäkringsfrågan var löst.

#12 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 05 January 2005 - 10:27 PM

Just biten med bokning av själva banan får du gärna sköta... Vi snackar ju rätt mycket pengar nu... Betydligt mer en en "vanlig" klubb trackday i sverige. Men å andra sidan med en helt annan support. Lotus on track tar 200£ för evenemanget på Gotland Ring men det verkar vara två dagar. Men även deras trackdays i Stobrittanien verkar ligga mellan 100-200£ så engelsmännen är nog vana. Frågan är väl bara hur många svenskar vi kan locka med det priset. Du kan väl höra med Fredrik om ett budgetalternativ.

#13 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 05 January 2005 - 10:29 PM

Med Slc-staben snackar vi om tidtagning och hela rubbet antar jag, svårt att ordna försäkringsmässigt på något annat sätt...

#14 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 05 January 2005 - 10:42 PM

Skall engländarna åka från Göteborg till Knutstorp själva eller behövs en vägvisare?
Motsvarande gäller Stockholm till Göteborg?
Hur betalas det hela? Skall boende ingå?
Om det är för lite bilar, kan en idé vara att fråga Tyskarna?

Det som skall fixas här nere (Knutstorp) kan jag hjälpa till med.

P.S. Jag är bra på att ställa (ibland korkade) frågor. :P

Det verkar vara lite blandade bud på hur dom tar sig hit, några tänkte visst ta tunneln under kanalen och sedan köra genom Belgien Holland osv så dom kommer väl över bron.

Dom som tar båten till Gbg hittar säkert ner om vi ger dem bra kartor. Kan tänkas att jag befinner mig på västkusten vid det aktuella tillfället. då kan jag möta upp i göteborg om det skulle behövas, annars har vi ju flera stycken här från det området...

Jag tycker att dom borde kunna klara sig själva efter sista engagemanget i Sthlm, vi pratar ju om folk som är vana vid bilsemestrar antar jag... Dessutom är det säkert blandade bud på vad dom tänker göra sedan... Det är ju förövrigt inte svårt att följa enklaste vägen mellan Sthlm och Gbg...

Jag tycker att vi håller isär priset på själva banangagemanget och priset på boende, då an vi tipsa om ett par varianter på boende och göra en gruppbokning för dom som är intresserade.

#15 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 05 January 2005 - 11:01 PM

Tror att ett sätt är att ta färja till Danmark och sedan köra hela vägen. Jag vill minnas att det är vit-skyltat till Knutstorp från E6:an, skall kolla upp det. Röstånga gästis är rätt så stort om jag minns rätt. Jag gissar på att vi måste se till att fixa boendet tidigt då alla SLC-räsers också är i krokarna... Vi kan även fråga Lotusklubben.

#16 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 06 January 2005 - 06:36 AM

70.000:- för att hyra banan låter ju sjukt mycke :o Har ju ingen erfarenhet av att arangera nått, men Hondaklubbens bankörningar är alltid gratis för medlemar. Vet inte hur mycke dom brukar betala i banhyra, men flaggvakter ordnas genom schema, alla som vill köra måste ta ett pass. Om man ändå ska upp mot Sthlm sedan och dom flesta kommer från Gbg-hållet, hade inte Mantorp, Anderstorp eller Gotland ring varit ett bättre alternativ än knutstorp??

#17 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 06 January 2005 - 07:49 AM

Knutstorp vore kul att köra på, absolut. thumbsup Men frågan är om det finns en light-version som innebär lägre kostnader. Tidtagning är väl uteslutet, förresten, ur försäkringssynpunkt.

#18 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 06 January 2005 - 12:00 PM

Kan man ordna sponsorer som hjälper till att betala banan? Opel, biltillbehör etc...

#19 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 06 January 2005 - 01:33 PM

70.000:- för att hyra banan låter ju sjukt mycke :o

Har ju ingen erfarenhet av att arangera nått, men Hondaklubbens bankörningar är alltid gratis för medlemar. Vet inte hur mycke dom brukar betala i banhyra, men flaggvakter ordnas genom schema, alla som vill köra måste ta ett pass.

Om man ändå ska upp mot Sthlm sedan och dom flesta kommer från Gbg-hållet, hade inte Mantorp, Anderstorp eller Gotland ring varit ett bättre alternativ än knutstorp??

du har helt missat upplägget tror jag.
att bara hyra banan(knutstorp=motorevents=dyyyrt) kostar nog runt 30-35000:-på en vardag(kinnekulle kan man nog få för 15-20000:- en vardag)

resterande pengar är 40-50st funktionärer.
tidtagning med transponder.
wlan med möjlighet att övervaka allt som sker på banan.
rescue-team med bärgare, pacecar, ambulanser, försäkringar etc

självklart är det billigare att en ideell förening hyr banan och sköter allt runt omkring, men jag är inte helt övertygad att ngn är villig att göra allt jobb och dessutom stå som ansvarig vid en olycka.

#20 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 07 January 2005 - 09:27 AM

Tidtagning är ju uteslutet. Då gäller ju inte bilförsäkringen. :o Ska det kosta ett par 3 tusen per skalle för en bandag så tror jag det bara kommer bli engelsmännen som kommer köra.




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users