Jump to content


Photo

Swedish Trackday


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#21 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 07 January 2005 - 09:46 AM

Tidtagning är ju uteslutet. DÃ¥ gäller ju inte bilförsäkringen.  :o

Ska det kosta ett par 3 tusen per skalle för en bandag så tror jag det bara kommer bli engelsmännen som kommer köra.

vad tycker du är en rimlig kostnad för en banträff under lagliga förhållanden och vad vill du att det ska ingå i den.
nu ska du inte jämföra med vad osc och andra klubbar tar iom att dom tar en förlust gför att medlemsavgifterna jämnar ut detta samt att dom väljer sveriges billigaste bana(och farligaste) för 17000:- + ambulans.

bilförsäkringen gäller inte bankörning hos 90% av F-B, när det kommer till kritan.
se till att få det skriftligt av firmatecknande person på ditt F-B samt att det framgår vilket datum och bana det gäller.

minimipriset för knutstorp(banhyra + ambulans) är 50000:- till detta måste man lägga lite oförutsedda saker som att folk som bokat inte kommer eller betalar.

så säg runt 55-60000:- och dela det sedan med fritt valt antal bilar.
sen måste man vara medlem i sbf(försäkringsfråga) för att öht få anordna detta och då måste alla lösa PR-licens och det får man bara göra en gång per år.
deltagare utom sverige kan inte lösa en sådan AFAIK.

låter man slc anordna hela paketet, så är inget av detta ett problem.

ang tidtagning så är detta inget problem iom att det är fritt val om man vill använda den.
ang att försäkringen inte skulle gälla, så gör den inte det iaf om du inte skaffar det jag skrev tidigare.

Edited by dude, 07 January 2005 - 09:48 AM.


#22 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 07 January 2005 - 10:07 AM

Egentligen är det ju inte mitt problem, men vad gäller personförsäkringsmässigt för deltagare från utomnordiska länder? Jag hade gärna deltagit, men ser inte att jag har råd med allt jag vill göra.

#23 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 07 January 2005 - 11:01 AM

Egentligen är det ju inte mitt problem, men vad gäller personförsäkringsmässigt för deltagare från utomnordiska länder?
Jag hade gärna deltagit, men ser inte att jag har råd med allt jag vill göra.

enl vad jag förstått, så gäller engelsmännens försäkringar även på bana??

jag har skickast en fråga till fredrik om han vet vad som gäller.

#24 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 08 January 2005 - 04:53 PM

Oj, här är man borta 2,5 dag och då är karusellen i full gång, har inte tagit mig igenom diskussionen på rejsa än, men är på gång... Utan att försöka låta obehagligt likvid så kan jag dock säga att jag kan acceptera 2-3000:- Visst det är mycket pengar, men man får väl sova i tält på någon camping istället för att ta in på hotell...

#25 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 10 January 2005 - 03:30 PM

Det verkar vara lite segt med responsen i trackdayforumet... Kanske inte så många som kollar det regelbundet...? Är datumet bestämt till måndagen den 29:e nu? Har ni någon tanke på hur vi tar oss till Sthlm/Lunda på tisdagen... Är det "kortege" som gäller :P Det är ju några mil att åka men finns det någon rolig sevärdhet längs vägen som vi kan dra med alla engelsmän på? Ska vi bjuda in tyskarna? Någon här med bättre tyskakunskaper än jag kanske kan slänga in en trevare på deras forum isåfall... Tyskarna kan ju i många fall ha närmare till banan än flera av oss svenskar... Vad behöver annars ordnas nu den närmaste tiden?

#26 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 10 January 2005 - 03:38 PM

Det skulle ju kunna vara en bra idé för att fylla fältet. 60 Speedsters/VX, det vore läckert!!! Känner Don-Hasi lite halvt, han är ju moderator. Jag skulle ju kunna skriva en trevare.

#27 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 10 January 2005 - 05:59 PM

inget att ta tag i f.n. iom jag vill vänta ett tag för att få se på underlaget till träffen. i värsta fall(om jag inte får ihop >60st), så kan jag tänka mig att flytta träffen till kinnekulle och fråga fredrik om han har möjlighet att ta den vägen från knutstorp med lite funkisar och rescue. då skulle vi kanske kunna åka för mindre kostnad/bil med samma upplägg. runt 17-1800:- gissar jag på.

#28 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 10 January 2005 - 06:07 PM

Nä jag ligger lågt. Knutstorp vore verkligen ju kul att få köra på. Falkenberg eller Sturup då, hur e dom? Det kunde ju vara kul med folk på samma nivå, jag antar att Speedster/VX-folket är det.

#29 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 12 January 2005 - 03:55 PM

Jag tycker vi försöker få till Knutstorp. Vilka har du tänkt försöka bjuda in Anders? Ska vi göra ett försök att bjuda in tyskarna? Ska vi även höra med Lotusklubben?

#30 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 16 January 2005 - 09:38 PM

De frågar efter datum i originaltråden...

#31 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 19 January 2005 - 06:03 PM

slimvince har kollat läget hos öhlins ang ett ev. studiebesök tillsammans med anglofilerna :D det verkar kunna gå att få till. jag kommer göra ett inlägg i den engelska tråden med en fråga om intresse.

#32 Saabster

Saabster

    Member

  • Pip
  • 177 posts

Posted 20 January 2005 - 07:31 AM

Om det blir Kinekulle är jag gärna med och hjälper till om det behövs, det är lagom avstånd dit (2 mil thumbsup ) Och jag kommer självklart och kör om det blir någon annan bana!

#33 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 20 January 2005 - 10:01 PM

Nån feedback på att ev. hälsa på hos Öhlins? De kanske är mer intresserade av Swedish Beer :) and Swedish Women :) och det kan man ju inte klandra dem för isåfall. En del i min omgivning skulle nog tycka att "sitta inomhus och prata stötdämpare en fin sommarkväll" är lätt nördigt.

#34 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 20 January 2005 - 10:07 PM

Engelsk feedback? Jag kommer gärna annars, jag är ju redan dämparnörd, fast Nitrons då

#35 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 20 January 2005 - 10:24 PM

Engelsk feedback? Jag kommer gärna annars, jag är ju redan dämparnörd, fast Nitrons då

Jo, både engelsk och svensk feedback. Själv tycker jag att det vore intressant att höra hur de arbetat när de tog fram kiten till Elise/Speedster och kanske få lite feedback från andra som bytt till t.ex. Nitrons - är man inte dämparnörd kan man ju bli!

#36 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 05 February 2005 - 12:28 PM

Bump:ar upp den här med att fundera på om inte utställningen på Rosersberg brukar vara i slutet av augusti? Kan ju också vara ett utflyktsmål om det ligger rätt till tidsmässigt.

#37 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 17 February 2005 - 07:36 PM

Bump:ar upp den här med att fundera på om inte utställningen på Rosersberg brukar vara i slutet av augusti? Kan ju också vara ett utflyktsmål om det ligger rätt till tidsmässigt.

Verkar som om Classic Cars på Rosersberg är den 27:e, dvs krockar med SLC på Knutstorp :(

#38 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 22 February 2005 - 12:29 PM

Bump! Sorry tjatet Anders, men har du bestämd dig för vilken bana + datum det blir? Eftersom en del av engelsmännen är oroligt otåliga tänkte jag kolla upp med vandrarhem etc. (har kontakter om det blir kinnekulle). Det vore skysst om vi kunde spika en del av träffen.

#39 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 24 March 2005 - 10:57 AM

Bump! Frågor om det blir av i engelska tråden. Jag kan passa på att fråga samma sak. :P

#40 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 18 April 2005 - 03:03 PM

som ni läste i den engelska tråden, så kommer jag inte ha möjlighet att ordna sweden trackday pga div skäl. hoppas att ni inte tycker att jag är en svikare :( däremot ringde fredrik-slc till mig idag och undrade om det fanns intresse för banåkning på knutstorp i samband med slc-racet i augusti. han kan anordna (samt ta hela den ekonomiska risken och alla förberedelser etc) 8x30min pass under fredagen med full bemanning för 1500:- per bil. han ville dock känna på intresset iom att det behövs 20 betalande för att det ska gå ihop. vill ngn ta tag i detta med engelsmännen samt andra som kan vara intresserade, så kan jag förmedla kontakten med fredrik.




4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users