Jump to content

Köpa Opel

• Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 Guest_Jim (Guest) (Guest)

Guest_Jim (Guest) (Guest)

Posted 21 January 2005 - 05:37 PM

Hej! Har blivit rikitgt sugen på en Opel nu efter att ha läst om dem, verkar vara bilen för mig. Så tankarna har gått att åka ner till Tyskland och köpa en, själva resan och allt känns inte som ett problem utan det är det att jag inte kört någon Speedster. Skulle ju helst göra det innan man åker ner dit. Var spekulant på en SLK innan men märkte efter nån minuts provkörning att det inte var min typ av bil. Det jag är mest fundersam över är motorns karaktär och känslan i lådan, båda dessa saker skulle man ju fått svar på efter några minuter i bilen. Det verkar dock väldigt mörk att kunna provköra en Speedster nu innan april och jag skulle så gärna haft klart allt med bilköp innnan det blir säsong. Det är ingen av er i södra Sverige(bor i Småland) som kör nu i vinter och som man skulle få åka en liten liten sväng med? eller någon som har ett annat tips om hur man ska få sig en liten tur. Är rädd för att om man väntar till april så kanske både april och maj hinner passera innan man köpt bil och det är ju en stor del av den säsongen. Mvh: Jim (hatar att leta bil) fd Miata

#2 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 21 January 2005 - 06:21 PM

Finns väll ett flertal i Södra Sverige, dock är det väll bara Nillet (skåne) här på forumet iaf som har sin påställd och kör med den. Skicka PM till han.

#3 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 21 January 2005 - 10:23 PM

Japp, jag har min påställd! Jag bor i Eslöv (mitt i skåne). Du måste nog registrera dig i forumet för att skicka ett PM till mig? Annars kan du prova att maila till boom_nillet@spray.se om du är sugen på en tur till Skåne. Kan dock inte påstå att jag vill låta någon annan köra den... Men minst en åktur kan du få. Provkörning får jag fundera på... Jag editerar bort min e-postadress om några dagar (man vill ju inte skylta med den för mycket)...

#4 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 24 January 2005 - 04:31 AM

Du är även välkommen till Huskvarna för en provsittning. Provkörning blir nog inte aktuellt förrän i mars är jag rädd.

#5 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 24 January 2005 - 07:54 AM

Annars finns alternativet att leta upp en bilhandlare. Rekommenderar bytbil.com i så fall.

#6 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 24 January 2005 - 04:11 PM

Var är edit-knappen??? Edit: OK, den finns bara där när man är kvar i forumet... Försvinner när man hoppar ur? Får väl leva med att e-mail-adressen syns...

Edited by Nillet, 24 January 2005 - 04:13 PM.

#7 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 24 January 2005 - 04:15 PM

Ja, jag undrade hur du skulle lyckas med det? ...tänkte du blivit moderator eller så. :lol: :lol: Den finns bara kvar så länge du inte har loggat ut eller någon annan inte har skrivit något... Forum-proffs :tt:

#8 Guest_Jim (Guest) (Guest)

Posted 24 January 2005 - 04:36 PM

Hej och tack alla för ni är så trevliga och hjälpsamma! Fick du mitt mail Nillet? Fick ett "mail delivery failure" i min inbox men visste inte om det var från ditt brev eller om det var nått "spam". Får göra ett nytt försök om det inte gick fram. "OneYet" Huskvarna hade ju varit närmare men jag vill så gärna ha klart bilaffären innan mars, senast april. Men det hade varit kul att ta en tur i sommar...i varsin bil :) Mvh: Jim

#9 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 24 January 2005 - 07:33 PM

clipping_point: Det går i alla andra forum... :angry: Jim: Har skickat svar till dig, vi hörs (och syns)... rallly

#10 Guest_Jim (Guest) (Guest)

Posted 31 January 2005 - 06:55 PM

..vad händer? :)

Jo, en arbetskamrat som är från Tyskland som ska ringa på denna bil åt mig idag. Hoppas den verkar ok.
Håller tummarna nu att vädret blir bra i helgen och att Nillet har tid så jag fick åka en sväng i bilen.
När det är gjort och allt verkar ok så kunde man ju köpa bil närapå vilken dag som helst :P

Mvh: Jim

#11 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 03 February 2005 - 08:19 PM

Opelemblemen är kvar, det är nästan ovanligt. :D

#12 Guest_Jim (Guest) (Guest)

Posted 03 February 2005 - 08:38 PM

Jaså, brukar de ta bort det :P bara de inte gör som jag har sett endel Miata...tar bort Mazda emblemen och sedan klistrar på nått märke som liknar Ferrari´s :beat: Hörde lite om denna bil men den hade varit krockad vänster fram vad jag förstod och var lagad för 4000euro. Jag är för okunnig för att våga köpa en föredetta krockad bil så den går bort, det finns ju så många i Tyskland så nån välskött borde man väl hitta. Mvh: Jim

#13 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 04 February 2005 - 07:05 AM

Jag tror iofs att den kan vara OK, men man vet ju aldrig. 4000 € är ju inte så mkt pengar i det här sammanhanget, gissar en glasfiberskada. Min är nog nästan lagad för 100 kSEK efter min aktersmäll, men den är inte sämre än nån annan Speedster. Det är dyrt men relativt enkelt att byta ut karossdelar på bilen. En stor kostnad är bl.a. lackeringen eftersom Lotus levererar delarna i ett halvfärdigt skick. Det har också framförts kritik mot finishen på originallacken, en proffslack kan m.a.o. vara bättre än origiallack. Så jag är inte orolig för att min bil skulle vara "sämre" än någon annan. Men ska jag sälja den så kan ju folk tveka, förstås.

Edited by clipping_point, 04 February 2005 - 07:06 AM.

#14 Guest_Jim (Guest) (Guest)

Posted 04 February 2005 - 01:51 PM

Hej! Jo, hade bilen stått i Sverige och varit lagad på en firma här med kvitto och allt så hade jag säkert kikat på bilen. Om jag skulle ta hem en bil från Tyskland och senare upptäcka att bilen var dåligt lagad så tror jag man får mer strul med avstånd och språk. Jakten går vidare :( /Jim

#15 Guest_Jim (Guest) (Guest)

Posted 08 February 2005 - 05:06 PM

I söndags körde jag de 20 milen enkel resa till Eslöv för en provtur med Nillet. Har varit lite orolig för att bilen inte skulle vara tillräckligt sportig men efter det jag såg så var den närapå för sportig :groupjump: Bilen var ju helt underbar Imnotworthy men jag förstår varför det finns bilar med några stycken ägare på och låga mil. Den passar nog inte alla :P Nu går mailen varm och jag utnyttjar en stackars tysk på jobbet till att ringa på bilar. Hoppas på att jag till nästa vecka är ägare till en Opel. Mina planer är att få kontakt med bilfirma som säljer en Speedster, försäkra mig om att bilen uppfyller mina krav, be dem fixa allt med skyltar och försäkring så att jag bara behöver betala och köra därifrån rätt hem till Sverige om bilen är fin. Låter det vettigt? Hur funkade det för dig OneYet när du tog hem din pärla? Hur betalade du? Får inte glömma att tacka igen för åkturen Nillet, du anar inte vad jag uppskattade det. Nu vet jag mycket mer vad det handlar om thumbsup Mvh: Jim

#16 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 08 February 2005 - 05:45 PM

Du såg ut som en blivande Speedsterägare efteråt. :D Lycka till i jakten! rallly Ett tips är att du registrerar dig på forumet för det blir lite lättare att posta här. Förra ägaren till min kontaktade mig igår, ser ut som om han vill ha Speedster igen.

#17 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 09 February 2005 - 03:39 PM

Jag tog med mig cash ned. Tittade pa bilen. Heltorsk. Betalade. Fick hjalp med skjuts till bilregistret och forsakringsgivare, ADAC. Akte hem 3,5 timmar efter att jag klev in i bilhallen. Helsmidigt. Ar pa Lanzarote just nu och hittar inga AAO.......

#18 OneYet

OneYet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,354 posts

Posted 09 February 2005 - 03:40 PM

Har ar kallt forresten :(

#19 Supersonett

Supersonett

Member

• Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 09 February 2005 - 03:52 PM

Har ar kallt forresten  :(

Kunde inte hålla mig i söndags.

Skruva dit den nya hjul upphägningen bak (tack DUDE) drog en repa utan clam shell eller tak eller stolar !
Camber....... typ -4 (hitta inte chimsen)
toe...............fin kallibrerat med ögonmåttet .

men vem bryr sig

En månad efter jag var och hämta bilen har jag till slut provkört en speedster för första gången. ( prata om att köpa gris i säcken)

rallly

Och du har rätt det var kallt......... då med.........men jag märkte inget .

Nu är det dax att beställa lack på den nyanlända bakdelen ( wellpapp paketet var 2x2x1meter högt)

#20 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 09 February 2005 - 04:51 PM

Får man fråga va du fick pynta för en rear clam? :rolleyes:

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users