Jump to content


Photo

Strömlös...


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 28 March 2005 - 05:04 PM

Skulle starta upp bilen idag, men trots att batteriet är laddat så går det inte fram någon ström... Bilen är helt död... Bilen har stått utan batteri i tre månader så jag antar att det lilla extrabatteriet i larmet oxå har laddat ur... Kan någonting ha tagit skada? Måste batteriet sitta i en tid innan bilen "vaknar"? Har någon något tips? Även om batteriet inte är helt OK så skulle det ju åtminstone gå att få på tändningen... Ja, jag har kopplat polerna rätt...

#2 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 28 March 2005 - 06:56 PM

Helt död? Inte ens en lampa som lyser?

#3 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 28 March 2005 - 07:16 PM

Helt död?
Inte ens en lampa som lyser?

Japp, stendöd.

Skitskumt, är det...

Jag har borstat och haft mig på polerna såat det ska bli bra kontakt, men inget verkar hjälpa... Ska testa med ett annat batteri imorgon, det är bara på 7ah, men fulladat så ska det ju iaf få igång tändningen etc... Om inte det hjälper blir jag riktigt orolig... Elfel är inte kul...

Funderar på om larmet och imobilisern ställer till strulet... Går det att resetta på något vis? Ni kan ju PM:a isåfall

#4 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 29 March 2005 - 07:00 PM

sh*t en sån klant man é... Missade att jag hade lossat en sladd till... Nu lever den! Men den ställs inte på förrän på fredag, då ska jag ut och köra!

#5 Makinen

Makinen

    Super Member

  • PipPip
  • 288 posts

Posted 29 March 2005 - 07:37 PM

Ditt inlägg gjorde mig orolig så jag kopplade på batteriet och startade min bil nu ikväll. Trots att den låter som en traktor var det skönt att höra motorn. Sen tog det ett par timmar att få stereon att förstå att den skulle låta också, men SMS-instruktioner från flickvännen redde ut det hela till slut.

#6 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 30 March 2005 - 07:37 AM

Sorry, var inte meningen att skrämma upp er. Men jag var jävligt orolig själv... Jag hade ju lyft ur batteriet helt och för att kunna göra det i höstas var jag tvungen att lossa två sladdar från hansken till pluspolen för att få kablarna ur vägen så att jag kunde få upp batteriet. Jag hade nu vikt undan kablarna så nogrant att jag inte såg att dom var lossade...

#7 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,350 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 30 March 2005 - 08:05 AM

Ja, du fick i alla fall mig att lova mig själv att aldrig ta bort batteriet. :unsure: Nu kanske jag kan våga göra det någon gång i framtiden. :lol:

#8 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 30 March 2005 - 02:03 PM

Ja, du fick i alla fall mig att lova mig själv att aldrig ta bort batteriet. :unsure:


Nu kanske jag kan våga göra det någon gång i framtiden. :lol:

Ja, jag är en klant tydligen... först hjullåsbulten och nu detta...
Fattar inte hur det går ihop med att jag egentligen är händig som få... händigheten kanske kommer ur min vansinniga envishet...

I vilket fall som helst är det knappast värt besväret att plocka ur batteriet om du kommer åt att ladda det på plats, jag har inget elutag tillgängligt för detta vid min garageplats.

#9 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 30 March 2005 - 02:17 PM

Som jag sagt tidigare så är underhållsladdare en bra lösning (om man har möjlighet). Den jag fick i julklapp har sladd för fast montering och snabbkoppling. Det går att använda med stängd huv och larm på. Min står på laddning så fort den står i garaget. thumbsup

#10 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 03 April 2005 - 11:34 AM

Kan meddela att mitt batteri dessutom hade tappat orken under vintern, trots mina försök att hålla liv i det... Köpte ett nytt från mekonomen, tack för tipset Nillet... (läste det i någon annan tråd) Kan dessutom meddela att mekonomen har orginalbromsbeläggen fram för ca 170:- och bakbeläggen för ca 400:- Har varit ute i det underbara vädret ock kört i helgen, var i stockholm igår och i förmiddags... Mötte en Svart lotus elise S2 i älvsjö som vinkade trevligt. thumbsup Körde vägen gamla vägen mellan järna och södertälje en bit också, fin väg faktiskt, men när jag närmade mig s-tälje blev jag hindrad av en nyare corvette som riktigt feskörde, tyvärr fick jag ingen möjlighet att köra om... Nitronsdämparna har gjort bilen betydligt stötigare förresten... Nu känns det som att köra sportbil... Men jag måste nog justera dörrarna, för det klonkar lite när ojämnheterna blir för stora på vägen...

#11 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 03 April 2005 - 07:32 PM

jag funderade på om jag skulle köra in i sidan på dig, när du körde ut på huddingevägen från flempan :D

#12 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 03 April 2005 - 08:09 PM

jag funderade på om jag skulle köra in i sidan på dig, när du körde ut på huddingevägen från flempan :D

Jaha du...

Jo, jag trodde faktiskt att någon här skulle se mig, jag sade till en kompis att det är bäst att köra utan tak hela tiden, för om någon ser mig körandes runt med taket på i det här vädret så kommer jag bli mobbad för all framtid... Men vädret var ju fantastiskt, det drog knappt kallt överhuvudtaget, men nacken är lite stel idag... :P

Edited by meldert, 03 April 2005 - 08:32 PM.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users