Jump to content


Photo

Tjena


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Reine

Reine

    Member

  • Pip
  • 166 posts

Posted 01 April 2005 - 04:18 PM

Tjenare, Registrerade mig precis och har just skummat igenom forumet lite lätt. Är tidigare frekvent läsare (reggad) på Lotus Performance och var väl från början ute efter en Elise 111r. Nu när jag även hittat Speedstern så börjar jag fundera om inte detta kan vara ett alternativ och jag har några frågor som jag hoppas att någon kan svara på eller ge lite information om. - Funderar på plocka hem en Turbo från Tyskland, är det några kända problem som jag bör kontrollera innan köp? - Ungefärlig försäkringspremie? - Ang Turbon, var trimmar jag denna i sverige (går det?)? Har hittat komo-tec i Tyskland som enligt hemsidan verkar kompetenta till att lösa uppgiften, men det skulle ju underlätta om man skulle kunna genomföra detta i Sverige. - Banträffar? Vill ju gärna köra lite bana, har ni något planerat eller gästar ni andra klubbars träffar? Letat speedster information ett tag men endast hittat Tyska eller Engelska forum, detta var en mycket trevlig överrraskning. Trevlig helg! Mvh Reine

#2 Jimsan

Jimsan

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 553 posts
  • Gender:Male
  • Location:Schweden
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 02 April 2005 - 06:24 AM

Hej Reine!

Själva motorn är väl en vanlig Astra motor och då kan BSR skrämma upp den lite. Länk BSR

Jag ska gå med i Växjö Sportvagnsklubb för att få köra lite konbanekörning och SmålandsCupen(vad nu det är?:). De är iväg och kör på riktiga banor också så man behöver inte vara ansluten till en märkesklubb för att få köra bana.

Lycka till!

/Jim

#3 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 03 April 2005 - 11:23 AM

försäkringskostnaden för 2.2:an börjar på ca 7000:- gissar att turbon är ett antal tusenlappar dyrare... Opelsportclub har en hel del bankörningar under året... Annars är Rejsa.nu ett bra tips, där släpper många klubbar de sista platserna på sina banmöten för rejsamedlemmar.

#4 Reine

Reine

    Member

  • Pip
  • 166 posts

Posted 04 April 2005 - 04:39 AM

Tackar för svaren.

Vems turbo är det som är till salu på blocket, http://www.blocket.s...&l=0&c=1&city=0 ?

Mvh

#5 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 04 April 2005 - 08:04 AM

Om du inte kan hitta någon info i svenska speedsterregistret-tråden så vet vi inte vem som äger turbon. Ingen av oss svenskar som är aktiva här på forumet har turbo modellen. Därav osäkerheten inför försäkringskostnaden... B.A.D. har visserligen turbokonverterat sin men det är ju inte samma sak...

Edited by meldert, 04 April 2005 - 08:04 AM.


#6 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 04 April 2005 - 08:36 AM

Skall eventuellt träffa tidigare ägaren till min i helgen. Han har nyligen köpt en turbo, skall höra med honom.

#7 Guest_stephan (Guest) (Guest)

Guest_stephan (Guest) (Guest)

Posted 17 April 2005 - 11:50 PM

Jag har en Turbo -04 Betalar 7300:- och bor i en mindre stad med ca 20k invånare

#8 Guest_stephan (Guest) (Guest)

Guest_stephan (Guest) (Guest)

Posted 17 April 2005 - 11:51 PM

Glömde skriva bolag LF.

#9 Reine

Reine

    Member

  • Pip
  • 166 posts

Posted 18 April 2005 - 05:22 AM

Jag har en Turbo -04

Betalar 7300:- och bor i en mindre stad med ca 20k invånare


Är det helförsäkring och helår? I sådana fall mycket billigt!

Jag lyckades komma ned i 1190 kr/månad, dvs ungefär dubbla priset. Kan jag använda dig som ref om/när det blir aktuellt?

Mvh Reine

#10 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 18 April 2005 - 09:33 PM

Priserna på försäkringen varierar nått fruktansvärt :o Bor i lägenhet i Borås och har en vanlig "slöis", prisspannet va från 7800:-/år upp till ca 25000:-/år Vilken försäkringsklass har turbon??

#11 Guest_stephan (Guest) (Guest)

Guest_stephan (Guest) (Guest)

Posted 19 April 2005 - 07:44 AM

"Reine" Visst kan du använda mig som ref. Åker du okså turbo? De sa att premien på en turbo inte gick att jämföra med NA pga det finns ingen skaddestatistik på dessa bilar i sverige, där av så låg. Dock ville Saluansvar ha över 30k, folksam 17k, billigast LF och där efter IF på ca 8k. Vet inte om det har med min aktningsvärda ålder att göra på 35+ :rolleyes: OT-Försöker regga mig här i forumet men det vill inte funka

#12 Reine

Reine

    Member

  • Pip
  • 166 posts

Posted 19 April 2005 - 09:29 AM

"Reine" Visst kan du använda mig som ref. Åker du okså turbo?

De sa att premien på en turbo inte gick att jämföra med NA pga det finns ingen skaddestatistik på dessa bilar i sverige, där av så låg.
Dock ville Saluansvar ha över 30k, folksam 17k, billigast LF och där efter IF på ca 8k.
Vet inte om det har med min aktningsvärda ålder att göra på 35+ :rolleyes:


Jag är dock äldre ;). Nej, åker inte turbo ännu, men det kommer troligtvis till hösten eller nästa vår. Saluansvar ville ha 1190 kr/månad, billigaste jag hittade.

Mvh

#13 Guest_Stephan (Guest) (Guest)

Guest_Stephan (Guest) (Guest)

Posted 19 April 2005 - 09:51 AM

Skumt. Pratade med Salu-ansvar förra onsdagen och fick upg om Styvt 30k /S

#14 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,350 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 19 April 2005 - 10:24 AM

Försäkringsbolag + Speedster = :blink: :blink: :blink: Vadvardetförbilnuigensadu var standardsvaret hela tiden när jag trädde in i den här djungeln. Det landade på 7300/år för mig. 40+, Huskvarna, eget garage och NA Mandarin

Edited by OneYet, 19 April 2005 - 10:24 AM.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users