Jump to content

Photo

Bankörning Anderstorp 25/5

• Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 29 April 2005 - 09:13 AM

Kolla den här tråden om ni vill köra på Anderstorp 25/5
Anmälan går ut idag, fredag.
Jag har anmält mej.
http://www.402m.com/...ead.php?t=20042
David kör själv en röd turbo speedster thumbsup

Anderstorpskörningar vid fler tillfällen:
http://www.402m.com/...ead.php?t=20069

Jag tror man måste regga sej på www.402m.com för att kunna läsa länkarna

#2 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 29 April 2005 - 10:20 AM

--- tänker högt mode on --- Eslöv - Anderstorp = 21mil => ca 2 timmar 17:00-20:00+lite före => 14:30-22:00 1,5 timmar bankörning och 1 timme flaggvakt 40 mil till OSC-Björkvik på lördagen. --- tänker högt mode off --- Jag är mycket sugen. Bestämmer mig i kväll.

Edited by Nillet, 29 April 2005 - 10:33 AM.

#3 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 29 April 2005 - 12:55 PM

Kostnad för Anderstorp?

#4 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 29 April 2005 - 02:24 PM

Beror på antalet deltagare, men vad jag förstått det som så vid under 20 anmälda så ställs det in. bankostnaden splittas rakt av på antalet deltagare

#5 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 01 May 2005 - 04:09 PM

Hoppar över denna gång. :(

#6 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 02 May 2005 - 09:33 AM

Går att anmäla sej till 8:e maj thumbsup Vi är 26 anmälda i dagsläget, varav 2 speedstrar (min+ Davids turbo) Priset ligger på ca 300:- och det kommer ev att gå att bara komma dit o köra, men då mot ett högre pris. (pengar som blir över används för att finansiera nästa anderstorpskörning)

#7 TeamTorskRöd

TeamTorskRöd

Member

• Pip
  • 50 posts

Posted 02 May 2005 - 06:31 PM

Yepp stämmer skogshuggarn! Jag har slagit mig ihop med en Ferrariägare(en del har ju inte upptäckt speedstern!!) och vi kommer nu att försöka pruta ned priset något och boka Anderstorp 1-2 ggr i månaden framöver. Tanken är att skapa en webbsida där man kan anmäla sig! Race on!

#8 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 02 May 2005 - 06:57 PM

Kul att du visade dej här till slut :P 1-2 bankörningar ggr/månad på anderstorp låter ju nice thumbsup Ska bli skoj :beat: o se hur mycke snabbare turbon är :P

#9 TeamTorskRöd

TeamTorskRöd

Member

• Pip
  • 50 posts

Posted 03 May 2005 - 07:51 PM

Jo, det skall bli spännande...Hade du kört på bana med din? Hur klarade sig org.däcken? Vet du hur det ligger till med dämpare och kränghämarna, är de styvare på Turbon? Jag upplevde det när jag var och provkörde ett par stycken att turbon är något stötigare och kränger mindre....men det kanske bara är inbillning. Tja vi får väll testa det me på Anderstorp Du får hänga me ut å köra ngn torsdag....vi brukar beta av en rejäl runda då! //TTR

#10 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 03 May 2005 - 08:21 PM

Jag tror att turbon har andra dämpare men att den känns mjukare genom sin högre vikt. 2.2:an skall vara råare, hårdare enligt folket här.

#11 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 04 May 2005 - 07:10 PM

Jo, det skall bli spännande...Hade du kört på bana med din? Hur klarade sig org.däcken?

Vet du hur det ligger till med dämpare och kränghämarna, är de styvare på Turbon?
Jag upplevde det när jag var och provkörde ett par stycken att turbon är något stötigare och kränger mindre....men det kanske bara är inbillning.

Tja vi får väll testa det me på Anderstorp

Du får hänga me ut å köra ngn torsdag....vi brukar beta av en rejäl runda då!

//TTR

Däcken va en hemsk historia i inbromsningarna. Speedstern är i kraftigt behov av bredare framdäck :beat: ABS´n gick in hela tiden, och det är rätt obehagligt.

För att råda bot på detta har jag beställt Kumho Ecsta MX 215/40 fram och 245/40 bak som ska sitta på dom nya fälgarna, som forfarande inte dykt upp än :angry: :beat:

Jag provade att ställa Öhlinarna på det hårdaste läget idag, blev inte så stötigt som jag räknade med. thumbsup men ändå inget man ska köra med på gatan (ej heller på bana tillsammans med orginaldäck)

Vad är det för torsdagsturer ni brukar köra då?

Fler datum för Anderstorpskörningar:
http://www.402m.com/...00&page=1&pp=15

typiskt nog jobbar man ju vid 2 av dom körtillfällena :beat:

Edited by skogshuggarn, 04 May 2005 - 07:12 PM.

#12 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 05 May 2005 - 09:25 AM

Originaldäcken är rätt bra med gummihårdhet TW 140. R-däck brukar ligga på TW 60 och "sportiga" däck TW 220. Nitrons ställer man in med 25 klick; jag körde med 6 klick från full fram och 9 bak på Sviestad. På gata kör jag 10 klick från full fram och 13 bak. Det blir nog väldigt hårt om man ställer dem på full hårdhet.... :blink: Just nu kör jag 125/135 fram/bak i markfrigång. Funderar på att ratta ner till 120/130.

#13 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 05 May 2005 - 09:36 AM

Kolla här:

Tirerack

Tydligen ligger även MX-däcken på TW 220. Jag körde på Potenza S-03 med TW 220 förra året o de var helt OK på bana.

Men Original Potenza RE040 är jättebra däck, mkt mjuka, så man måste gå upp på riktiga R-däck för att uppnå en förbättring.

#14 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 05 May 2005 - 09:56 AM

MX är ju en hel del lättare än Bridgestone oxå thumbsup Även om MX har högre TW än RE040 så är det nog en förbättring med mer gummi i marken. Sen så ligger ju MX grymt bra till prismässigt jämfört med många andra däck (typ RE040, RE050 etc...) o inte minst R-däck thumbsup Bilen körs ju dessutom dom flesta milen på gatan. Pris MX: 2 st 215/40 17 och 2 st 245/40 17 för 5800:- inkl frakt tycker jag är överkommligt :rolleyes:

#15 TeamTorskRöd

TeamTorskRöd

Member

• Pip
  • 50 posts

Posted 05 May 2005 - 10:07 AM

"typiskt nog jobbar man ju vid 2 av dom körtillfällena " ta ledigt skogshuggarn!!! Jag skall nog inte köra alla tillfällena, det får bli 25/5 som första så får jag väll se om jag blir biten racare! //TTR

#16 skogshuggarn

skogshuggarn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 1,088 posts

Posted 05 May 2005 - 10:12 AM

har anmält mej till körningen 7/6 oxå, jobbar kväll vid dom andra två tillfällena :( Får se om jag tar ut semester för att ev kunna köra dom oxå :P

#17 slimvince

slimvince

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 649 posts

Posted 07 May 2005 - 01:36 PM

Sviestad måndag 9:e Maj någon? Har inte hunnit fixa hjälmdetaljen än, så jag får väl hålla mig bredvid banan...men om någon annan Speedster åker dit kan jag tänka mig dra dit för att träffas och ljuga lite... :P

#18 Guest_stefan (Guest)

Guest_stefan (Guest)

Posted 13 May 2005 - 12:11 PM

Hejsan jag kommer till anderstorp med :D moste provåka speedstern rallly hörde att datumet var ändrat till 24/5 någon som vet när det börjar?

#19 TeamTorskRöd

TeamTorskRöd

Member

• Pip
  • 50 posts

Posted 13 May 2005 - 03:07 PM

se hela inbjudan::: Hej och välkommen till Banåkningen på Anderstorp den 24/5 Vi hoppas att ni alla kommer att ha en riktigt trevlig och rolig em/kväll nedan följer lite praktiska saker och upplägg på dagen. Mvh David&Martin Regler Hjälm Godkänd(moppe eller mc) Integral till öppna bilar. Heltäckande bomullskläder Dessa krav gäller även ev. passagerare Bullerkrav max95dB mätt vid förbipassering raksträcka vid acceleration. Bilar som ej klarar detta måste tyvärr tas av banan. Regler på banan under körning. Lugna passet är lika med visa STOR hänsyn till varandra. Inte byta spår Ingen ”drifting” Vänta med att köra om tills framförvarande visar vilket håll han kommer att gå ut till, Tex. genom att den som skall bli omkörd blinkar höger. Omkörande kör då om till vänster. Rutinerad förare eller nybörjare? Vi behöver dela in oss ca:50/50. SCHEMA 16:30-16:50 Inskrivning och besiktning 16:50-17:00 Förarsammanträde 17:00-17:20 Rutinerade förare (snabba passet) 17:20-17:40 Nybörjare, ej passagerare (lugna passet) vid behov förarsammanträde……..…tid efter behov……. 17:40-18:00 Rutinerade förare (snabba passet) 18:00-18:20 Nybörjare, ej passagerare (lugna passet) 18:20-19:00 Fri körning med passagerare, någon som visar spårval etc. Passet är som ett ”lugna passet” 19:00-20:00 1 timme fri körning i högre tempo Allt deltagande sker på egen risk. Arrangörerna frånsäger sig allt ansvar under träning inträffade skador, olycksfall och dylikt. Detta är EJ, träning tävling eller utbildning i någon form.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users