Jump to content


How To Take Away The Grill?


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Guest_Nille (Guest)

Guest_Nille (Guest)

Posted 14 May 2005 - 02:53 PM

Hello ! My name is Dan from Sweden¨, I wonder if somone of you knows how to take away the opel brand in the front of the car. do I have to move the radiator to reach the screws to the grill ? / Nille

#2 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 14 May 2005 - 06:04 PM

Jag undrar om inte både JaWS OCH sKOGSHUGGARN LYCKATS UTAN ATT TA BORT FRONT CLaM ...sh*t caps lock :lol: ....Om man skäms för att åka Opel, varför då åka Opel............ :poke:

#3 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 14 May 2005 - 06:38 PM

Tvärslån (om du har NA) med emblemet sitter skruvat bakifrån genom grillen. Om du inte gör clam-off på hela främre karosshalvan så når du inte att skruva av dem. Då återstår att kapa av skruvarna med en dremel eller liknande från framsidan, men då kommer du att behöva riskera att förstöra emblement/tvärslån. Om du inte är rädd om emblemet eller tvärslån så är det bara att offra dem :( . Skruvskallarna som trillar av på insidan kan man med tur få bort om man lossar karossfronten på bilens undersida -man kan få dem att trilla ur då. Själv har jag kvar alltihop. Viktminskningen är inte värd jobbet förrän jag någon gång ändå gör clam-off ;) isåfall tar jag bara bort tvärslån, inte emblemet.

#4 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 14 May 2005 - 07:53 PM

Förtydligande: Clam off = ta bort främre karossdelen

#5 Guest_nille (Guest)

Guest_nille (Guest)

Posted 15 May 2005 - 10:24 AM

Tack för svaren! misstänkte att man var tvungen att göra en "clam off" det ser ju så ut.. är det mycket jobb med det eller,, har inte kollat på det så noga ennu.. finns det nån beskrivning kanske? Men det kanske inte är värt jobbet.. Mvh / Nille

#6 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 15 May 2005 - 10:45 AM

Använd sökfunktionen ;) så finner du t.ex. <detta>!

#7 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 15 May 2005 - 08:01 PM

Det ligger bilder här i valhalla på hur jag gjorde för att ta bort emblemet utan att ta av front clam :P Sök lite här så kommer du hitta hur man gör om man är lat o har en lödpistol... :drink:




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users