Edited by B.A.D, 17 May 2005 - 12:45 PM.
Bromsad
#1
Posted 17 May 2005 - 12:43 PM
#2
Posted 17 May 2005 - 01:17 PM
#3
Posted 17 May 2005 - 01:44 PM
#4
Posted 17 May 2005 - 02:12 PM
Edited by Supersonett, 17 May 2005 - 02:32 PM.
#5
Posted 17 May 2005 - 09:37 PM
#6
Posted 18 May 2005 - 10:29 AM
#7
Posted 18 May 2005 - 10:32 AM
#8 Guest_Guest (Guest)
Posted 18 May 2005 - 11:22 AM
#9
Posted 19 May 2005 - 07:26 AM
Det var jag som skrev förra inlägget, men jag hade blivit utloggad.... därför blev det som guest så jag kan inte fixa felstavningen av SBP...SBP... Vi är inte alltid helt överrens.
För att citera SBP:
"Den låter ju gött, men den låter fortfarande för mycke"
och "även om du har haft dom lamporna sedan 1968 så får du inte ha dom"
Så vi får väl gasa till det rasar! Och så är det ju "snabbt gjort" att byta motor i våra små bilar.
Bilen finns ju som turbo, men ska man regga om den lär man vara tvungen att ha orginal styrsystem till den nya motorn, och alla emmisionspåverkande system i drift, och det känns lite trist. Det är lösbart, men frågan är om det är värt jobbet.
Jag lägger hellre tiden på att byta till F40 , som just nu inte ser ut att få plats , men det är ju bara lite plåt ivägen Man behöver ca 340 mm frigång från 1:a bulten på motorn bakåt sett från de 2 översta bultarna.
#10
Posted 19 May 2005 - 07:39 AM
#11
Posted 19 May 2005 - 08:41 AM
men då har man istället begränsningen 2hk/kg...Det enklaste är nog att regga den som amatörbyggd. Kostar lite men ger frihet att använda olika motorer egna sprut etc.
Då gäller det att skruva ner turbotrycket och väga upp bilen...
#12
Posted 19 May 2005 - 09:50 AM
Det blir nog att skruva upp om du ska nå 2hk/kg... typ 1600 hk i en Speedster!!men då har man istället begränsningen 2hk/kg...Det enklaste är nog att regga den som amatörbyggd. Kostar lite men ger frihet att använda olika motorer egna sprut etc.
Skämt åsido, är det 5 kg/hk som är begränsningen? Då går det ju som sagt att ha en besiktings-setting
#13
Posted 19 May 2005 - 10:57 AM
#14
Posted 19 May 2005 - 11:32 AM
#15
Posted 19 May 2005 - 01:48 PM
det går inte att regga den som ombyggt fordon(motorändringar) iom avgascertifiering efter 1989.Går det att regga den som ombyggt fordon? Vad krävs?
däremot kan man ändra det mesta som inte berör naturvårdsverkets regler och nyttja "ombyggt fordon"-reglementet.
#16
Posted 19 May 2005 - 01:50 PM
#17
Posted 19 May 2005 - 02:05 PM
va lite mosig i hjärnan... Dude redde ju ut det hela...Det blir nog att skruva upp om du ska nå 2hk/kg... typ 1600 hk i en Speedster!!
men då har man istället begränsningen 2hk/kg...Det enklaste är nog att regga den som amatörbyggd. Kostar lite men ger frihet att använda olika motorer egna sprut etc.
Skämt åsido, är det 5 kg/hk som är begränsningen? Då går det ju som sagt att ha en besiktings-setting
#18
Posted 19 May 2005 - 02:16 PM
Det låter ju som B.A.D.:s bil!för att regga som amatörbyggt fordon krävs att stora ombyggnationer görs.
hela drivlinan byts ut och gärna bromssystemet också.
Åsså behöver man inte ha nån kat!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users