R-däck Till Speedstern
#1
Posted 05 June 2005 - 08:12 AM
#2
Posted 05 June 2005 - 08:45 AM
Hur är de jämfört med Yokohama och Bridgestone original?Paket med Toyo RA-1
2st 205/40-17
2st 235/40-17
för 4960:-
#3
Posted 05 June 2005 - 03:57 PM
#4
Posted 05 June 2005 - 07:40 PM
RA-1 är lite mer gatorienterad i mönstret. mer mönster s.a.s och bättre i väta.Hur är de jämfört med Yokohama och Bridgestone original?Paket med Toyo RA-1
2st 205/40-17
2st 235/40-17
för 4960:-
treadwear 40 är samma som bs och yokohama.
ang snabbhet, så är listan ut ungefär såhär.
michelin = 0 (kort livslängd)
yokohama (kort livslängd)
bridgestone (lång livslängd)
kumho (kort livslängd)
dunlop (kort livslängd)
toyo = ca +1.5-2sek på långa mantorp (medium livslängd) 888 + 881 (bra livslängd)
ta inte detta som skrivet i berg utan som en fingervisning.
jag har själv beställt 5 olika märken för att testa skillnaden.
#5
Posted 04 July 2005 - 06:12 AM
Det ska bli kul att testa, var det samma som du hade på din, Meldert?
Edited by clipping_point, 04 July 2005 - 06:13 AM.
#6
Posted 04 July 2005 - 06:57 AM
Jag har ettt sett på min , kapa nästan 3 sec på kullen med dem , se tilll att skaffa myycket camber , det sliter ganska ordentligt på ytterkant fram annars, sedan har jag märkt att de vill ha ganska långt luft tryck (1.0 kallt) för att inte överhetta vänster fram på kullenHihi, nu har jag fått mina!
Det ska bli kul att testa, var det samma som du hade på din, Meldert?
(eller oxå kör jagf aggresivt som en bltjuv)
#7
Posted 05 July 2005 - 06:22 AM
Attached Files
#8
Posted 05 July 2005 - 07:38 AM
#9
Posted 05 July 2005 - 08:15 AM
tänk på att alla rekommendationer inte är helt överförbara på en mitt/bakmotorbil.Kör du utan spacers, utan problem?
Jag såg på deras hemsida att de rekommenderar -2-5° camber
2-5grader är förmodligen fram på en frontmotorbil.
mest camber i den tyngsta ändan.
#10
Posted 05 July 2005 - 09:34 AM
I brist på långa bultar kör jag med endast 5 mm spacers fram och det funkar hittils, tar i lite i krängaren om man svänger fullt men det är inga större problem vid vanlig körning, endast vid fick parkering.Kör du utan spacers, utan problem?
Jag såg på deras hemsida att de rekommenderar -2-5° camber
Har fått bultar nu i veckan så till helgen blir det mek med nya bromsbelägg + 10 mm spacer ( skall gå precis att få styrning ånavet med 10mm på om jag hört rätt).
Camber bör nu ligga på ca 2 grader fram (om det är 0.5 grader per schims som gäller) skall ta bort även broms slangs schimset och förhoppningsvis ta mig till 2.5 fram och 2 grader bak.
Däcken fungerar annars kanon förutom att kullen är elaka mot dem ( men det är den mot alla däck).
De går även enligt mig väldigt tyst, vad jag förstått finns det risk med ljud från r-däck men det kanske bara gäller "traktor" mönstrade däck.
#11
Posted 05 July 2005 - 02:31 PM
#12
Posted 06 July 2005 - 06:58 AM
Bultar tog den lokale däck krängaren hem ( 22 kr styck) ca 15 mm längre ( får kanske korta dem )Var köper du bultar o spacers?
Har sedan tidigare lösa 5 mm spacers brickor till vilken bil som helst liggande.
Hopps de skall funka ( lätta i allafall med alla hål).
#13
Posted 09 July 2005 - 08:43 AM
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users