Trim Chipp
#1
Posted 07 June 2005 - 08:26 PM
#2
Posted 07 June 2005 - 08:54 PM
#3
Posted 07 June 2005 - 09:05 PM
#4
Posted 07 June 2005 - 09:09 PM
#5
Posted 08 June 2005 - 04:03 PM
#6
Posted 08 June 2005 - 05:39 PM
Det var min du provkörde!När jag var och provkörde ett par olika speedstrar, 2.2:or innan jag bestämde mig, så körde jag en svart 2.2 i helsingborg som var chippad och med luftfilter. Jämfört med en "vanlig" kändes den definitivt vassare, framför allt på högre varv. Dock...det är svårt att säga hur mycket farten skall tillskrivas ljudupplevelsen som det öppna luftfiltret "orsakade"....
Denna hade ett chip"box" som kunde bytas ganska enkelt, org- medföljde. Vet inte vem som köpte den? Jag testade den vid V28 2004, tror jag det var. bilen hade han köpt från stkhlm//
#7
Posted 08 June 2005 - 08:31 PM
Edited by StephanD, 08 June 2005 - 09:07 PM.
#8
Posted 08 June 2005 - 08:41 PM
Kan man få den optimerad på rullande landsväg oxå då??? (färdiga chip ger jag inte mycke för)Tunningchip i Stockholm säljer uppgraderingar i alla fall till turbon skulle tro att de även kan få fram programvara till NA.
/S
#9
Posted 08 June 2005 - 09:05 PM
http://www.tuningchi..._lista_alla.php
Annars är ett tips att höra med Trollspeed, säljer unichip och har rullande landsväg.
http://www.trollspeed.com/
/S
Edited by StephanD, 08 June 2005 - 09:16 PM.
#10 Guest_sliparn (Guest)
Posted 09 June 2005 - 04:25 AM
http://www.mobile.de...72956&sprache=1
Jag återkommen med rapport då, men nu ska jag till sweden-rock så det är bäst att jag börjar packa.
#11
Posted 09 June 2005 - 05:34 AM
#12 Guest_sliparn (Guest)
Posted 09 June 2005 - 05:53 AM
Handlaren garanterade att uppgifterna på f-brevet var rätt (147kw). dessutom var den avgasprovad efter uppgraderingen, och höll sej inom gränsvärdena.Grattis till ett bra val.
Kolla bara så det inte står i brifet att bilen är vässad.
Om det gör det (Mkt vanligt), köp en annan för du kommer inte kunna regga den i svergie i detta skick utan måste återställa den till orginal.
/S
Orginal avgassystemet sitter monterat vid leverans, så bilprovningen ska nog inte ha något att anmärka (mjukvara är inte lätt se).
nähe NU MÅSTE jag sticka till sweden-rock.
Mvh/Sliparn
#13
Posted 09 June 2005 - 05:58 AM
#14
Posted 09 June 2005 - 07:30 AM
Unichip finns inte till Ecotec än (under utveckling), jag har mailat tillverkaren av dom o frågat.Det kan jag inte svara på, såg att Speedstern var med bland deras modeller som de uppgraderade på deras hemsida.
http://www.tuningchi..._lista_alla.php
Annars är ett tips att höra med Trollspeed, säljer unichip och har rullande landsväg.
http://www.trollspeed.com/
/S
Dessförinnan mailade jag alla återförsäljare här i södra sverige o frågade om det fanns o gick att använda, ingen svarade!!
Grattis sliparn till en trevlig bil
#15 Guest_stefan (Guest) (Guest)
Posted 09 June 2005 - 07:36 PM
Jag ringde och pratade med ENEM
http://www.enem.se/default.asp
Dom sa att jag skule kolla numrena på sytrboxen för den går nog i gen i en annan model
Någon som vet var boxen siter på bilen
#16
Posted 09 June 2005 - 08:17 PM
#17
Posted 13 June 2005 - 05:45 AM
Problemet med det är att det är en helt annan elarkitektur i Speedstern än i de andra bilar som motorn sitter i. Speedstern har inget buss-nät, utan allt går via hårdtrådat (en kabel för varje sak...) I tex Opel Vectra/Zafira mm är all kommunikation bussbaserad, vilket gör att mjukvarorna från de bilarna inte kommer att fungera...Dom sa att jag skule kolla numrena på sytrboxen för den går nog i gen i en annan model
Någon som vet var boxen siter på bilen
Men det finns en stor fördel med att inte köra bussad kommunikation, och det är när man vill byta morotstyr till tex NIRA i3, då kan man koppla på sig på bilens nät och få tex instrumenten att funka
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users