Bilder: Anderstorp 050607
#1
Posted 07 June 2005 - 08:48 PM
http://istvan.ffcs.s...p?album=6&pos=0
Va bla en M5 E60 där Jävla snygg, men sjukt stor...
För er som är gassugna så är nästa körning 14/6 se tråd på rejsa.nu
#2
Posted 07 June 2005 - 08:53 PM
#3
Posted 07 June 2005 - 08:57 PM
#4
Posted 08 June 2005 - 05:16 AM
#5
Posted 08 June 2005 - 06:32 AM
#6
Posted 08 June 2005 - 07:57 AM
Hmmm, detta tar jag som en utmaning, handsken är kastad, nu måste jag ha högre utgångshastighet.Kom upp i 190-200 på rakan o man kunde bromsa bra mycke senare än man trodde
Att bromsa senare är givet men det ändå svårt att veta när jag skall trycka till. Förra körningen så kändes det varje gång som om det hade gått att bromsa liite senare fast jag har svårt att se när det där lilla är. Jag har inga bromspunkter vid sidan av banan utan ser med skräck i ögonen på grushögen i slutet av rakan och när jag inte vågar längre så bromsar jag. Ett lite mer vetenskapligt upplägg krävs tror jag.
#7
Posted 08 June 2005 - 08:08 AM
#8
Posted 08 June 2005 - 08:27 AM
ABS:n är riktigt äcklig men det är ändå inga problem att gå på bromsen bra mycke senare än dom flesta andra (o iom att jag är nybörjare så bromsar jag hellre för mycke än för lite )
För alla som vill anmäla sej till körningen 14/6 glöm inte att maila Martin
http://rejsa.nu/foru...=19152&start=84
Som det verkar nu så är vi tre Speedstrar 14/6:
Skogshuggarn
OneYet
TeamTorskRöd
#9
Posted 08 June 2005 - 08:36 AM
OK, då får jag alltså börja leta efter en 150m markering någonstans vid bankantenBöjade bromsa nån stans efter 200m markeringen, vill ju ha lite marginaler
#10
Posted 08 June 2005 - 10:11 AM
Har för mig att Opel bytte programvara för ABS:en vid något tillfälle (årsmodell), som skulle vara anpassad för Speedstern snarare än nån 1.5 tons bil som det var först. Nån som har koll på när man bytte eller om man på något annat sätt kan avgöra vilken version man har?ABS:n är riktigt äcklig men det är ändå inga problem att gå på bromsen bra mycke senare än dom flesta andra (o iom att jag är nybörjare så bromsar jag hellre för mycke än för lite )
Edited by slimvince, 08 June 2005 - 10:12 AM.
#11
Posted 08 June 2005 - 10:22 AM
#12
Posted 08 June 2005 - 10:23 AM
Lite off topic kanske men har ni någon länk till hur man kopllade ur ABS:en ?Har för mig att Opel bytte programvara för ABS:en vid något tillfälle (årsmodell), som skulle vara anpassad för Speedstern snarare än nån 1.5 tons bil som det var först. Nån som har koll på när man bytte eller om man på något annat sätt kan avgöra vilken version man har?ABS:n är riktigt äcklig  men det är ändå inga problem att gå på bromsen bra mycke senare än dom flesta andra (o iom att jag är nybörjare så bromsar jag hellre för mycke än för lite )
Jag leta en stund men hitta den inte
#13
Posted 08 June 2005 - 10:31 AM
Jag skall nog ha med mig min 10-åriga son som passagerare. Han är åksugen säger hanÄr sugen på att åka 14/6 men då har jag barn att passa..
Han hade halsfluss den 24/5.
#14
Posted 08 June 2005 - 10:43 AM
#15
Posted 08 June 2005 - 11:09 AM
#16
Posted 08 June 2005 - 12:01 PM
175:or är väll inte helt idealiskt när man ska bromsaMin har uppgraderad programvara. Gjordes gratis av Opel trots att det var en importbil. Vet inte om det blev nån skillnad. Problemet är nog att cykelhjulen släpper tidigt.
Ibland verkar det som om det är turboprogramvaran som är den nya?
Är sugen på att åka 14/6 men då har jag barn att passa..
Så som jag fattat det så är det turboprogramvaran som är den "nya"
Grabben kan du ju ta me dej, så det är väll inget problem
#17
Posted 08 June 2005 - 12:17 PM
det blir med största sannolikhet en till...Böjade bromsa nån stans efter 200m markeringen, vill ju ha lite marginaler
ABS:n är riktigt äcklig men det är ändå inga problem att gå på bromsen bra mycke senare än dom flesta andra (o iom att jag är nybörjare så bromsar jag hellre för mycke än för lite )
För alla som vill anmäla sej till körningen 14/6 glöm inte att maila Martin
http://rejsa.nu/foru...=19152&start=84
Som det verkar nu så är vi tre Speedstrar 14/6:
Skogshuggarn
OneYet
TeamTorskRöd
#18
Posted 08 June 2005 - 12:23 PM
Ja nog borde man komma upp mot 200 strecket...Det var annorlunda
Bilen låg ju gött på banan, men däcken suger ju fett...
Kul att 70% av alla som körde körde på R-däck så jag fick med mej några extra mm gummi hem, däcken ser förjävliga ut
Kom upp i 190-200 på rakan o man kunde bromsa bra mycke senare än man trodde
Man skulle nog behöva gå en förarkurs så man lär sej lite mer om spårval
Jag var uppe över 200 (med r-däck visar dock min mätare 5% för mycket) på sviestad rakan (utan chikan) på förarkursen i våras, men då hade man också lärt sig hur sent man kan bromsa... 205 R-däck fram har sina fördelar... Det känns för övrigt brutalt att växla upp till 5:a på bana...
I helgen testade jag dock nästan toppfarten på björkvik, med tak accellerar fortfarande bilen i 210 (på mätaren) iaf... Utan tak började den dock bli trött redan vid 200... Troligen blir väl luftmotståndet för stort då.
#19
Posted 08 June 2005 - 12:28 PM
Välkommen! Det här kan ju bli kuldet blir med största sannolikhet en till...
#20
Posted 08 June 2005 - 12:32 PM
Edited by skogshuggarn, 08 June 2005 - 12:34 PM.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users