Jump to content

Photo

Dffusor...eller Vad Det Nu Heter

• Please log in to reply
147 replies to this topic

#61 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 09 August 2005 - 02:29 PM

Jag behöver mest veta ifall du köper plåt nu, när levereras dom då så man vet när man ska ha pengar över? :P

#62 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts
  • Interests:Blöjbyte, barnvagnar, mjölkersättning, kolik och sömnlösa nätter.

Posted 09 August 2005 - 02:44 PM

Tidigast om 2 veckor ser det ut som så det är 142kr om dagen som ska sparas in :o Knäckebrö o vatten ;) :P Är ju anoden som stoppar upp det men det vore bra om vi kunde komma överens om storleken på dem så att jag kunde köpa plåt. Då bygger vi dem så att de är klara att anodiseras så fort de kommer igång. /Jim

#63 slimvince

slimvince

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 649 posts

Posted 09 August 2005 - 02:53 PM

Tittade lite på bilder av de man kan köpa och där såg de närapå vertikala ut utan några hål för plastpluggarna.

Plastpluggarna håller fast de två svarta bakre hjulhuskanterna. För mig spelar det ingen roll om de är vertikala eller ej, är de vertikala får man ordna fastsättningen av hjulhuskanterna på något annat sätt eller kanske med distansrör och längre plastpluggar/skruvar.

#64 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 09 August 2005 - 03:02 PM

Är den du tittat på en där man byter ut plåten eller en där man sätter den under originalplåten? Jag kan leva med ickevertikala sidovertikaler (lät konstigt). :D

#65 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 09 August 2005 - 07:18 PM

Dom plastskruvarna är fruktansvärt dålig kvalité 1 gick iaf sönder när ja monterade milteket så hoppade över o skaffa nån ny :borg:

#66 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 09 August 2005 - 07:48 PM

Kollade in rejsa.nu:s tråd om diffusers. Jisses vilken vetenskap. Klokare blev man inte. Det är bara till att prova och se om det blir bättre. Blir det inte bättre är det bara att byta tillbaka till original. Jimsan: Om du frågar två personer (eller fler) om hur det skall se ut så får minst två olika svar. Nästa gång så gör din grej utan att fråga... ;)

#67 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts

Posted 14 August 2005 - 06:34 PM

Oki, ska beställa plåt. Blir det 3st som ska bockas? Nillet, SlimVince och JawZ? StephanD, vill du med ha en? Snälla, bekräfta ytterligare en gång :) Vi gör dem ca: 30mm "lägre" i kanterna och att den sticker ut ca 30-40mm längre ut. Kanterna längst ut kommer inte vara vertikala om ni inte vill det utan följa karossen. Pris: 2000kr + frakt Färg: svart Leveranstid: Vågar inte lova något men det ser ut som om det tar minst ett par veckor till nya anoden är klar :( När plåtarna är klara och pengar är insatta på mitt konto så skickas plåtarna väl emballerat. Mvh: Jim

#68 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 14 August 2005 - 07:30 PM

Jag kan inte garantera när jag kan köpa, vet att det blir till vinter men kan inte ange exakt när så därför är det kanske bäst att jag väntar med att beställa så du inte behöver ha en diffusor liggandes 1 elelr 2 månader innan jag kan köpa den, så bättre att bocka av mig tills vidare isåfall, men kommer köpa senare B)

#69 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts

Posted 08 September 2005 - 06:00 PM

Hej! Tusan, känns inget vidare men jag tror det är bäst att skjuta upp tillverkningen till vinter eller början av nästa år. Byggdes ju ny anodline och den har inte kommit igång riktigt än :blink: . Har jobbat en hel del övertid nu och linen körs dygnet runt, det lilla den klarar. Leveransdatum på nya ordrar är v.39 så det känns lite dumt att komma med egna saker nu :( Jag kollar intresse igen när jag kan lova ett datum då de ska vara klara. Mvh: Jim

#70 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 24 October 2005 - 02:15 AM

En fråga angående svarta diffusors, är det lackad alluminium eller hur funkar det? :P Är plåten svart från början så man inte får stenskott i den som nöter av färgen? (den sitter ju på ett utsatt ställe) :P //Informationshungrig & uttråkad Jawz @ work 04:19 söndag natt :drink: Inga andra inne på forumet den här tiden ju :beat: Det finns ingenting att göra på jobbet inatt :o

Edited by JawZ, 24 October 2005 - 02:16 AM.

#71 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 24 October 2005 - 07:42 AM

Måste väl vara en svart eloxering, en infärgning av aluminiumoxiden. Den tåligaste eloxeringen, som jag minns det är, silver och bronsfärgade. Kastrullock t ex brukade vara röda och blå med en typ av infärgad eloxering, som inte var jättetålig. Men det håller ju mkt bättre än en lackering. Men jag kan vara ute o cyklar................. :unsure:

#72 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts

Posted 24 October 2005 - 02:28 PM

Hepp!

Jag är inte helt hundra på hur det hela går till, är bara en simpel truckförare.
Men man kan "lägga" på ett tjockt lager på kanske 20-25my och skulle det sen bli repor så går det att bara dutta i lite med en tuschpenna.

En Hollandare som Jens kände ville ha sin ...tankpåfyllningsgrej!? svartanodiserad. Vet inte om det är nån mer som är sugen men det kan vi ta när det börjar närma sig.

//Informationshungrig & uttråkad Jawz @ work 04:19 söndag natt

Uhh, fina pengar en söndagsnatt :D :D

#73 Jimsan

Jimsan

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 553 posts

Posted 21 March 2006 - 10:09 PM

Ni som är intresserade. Går det bra om de blir i 2mm alu plåt istället? Plåt beställs på Torsdag så svara gärna innan dess. Kommer göra 4-5st så det är bara att säga till om ni vall ha en av dem och i vilken färg, svart eller natur. /Jim

#74 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 21 March 2006 - 11:44 PM

Nillet - 1 st svart! 2 mm plåt är lättare! thumbsup

#75 slimvince

slimvince

Super Duper Member

• PipPipPip
  • 649 posts

Posted 22 March 2006 - 06:33 AM

thumbsup ok med mig - svart!

#76 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 22 March 2006 - 07:41 AM

Jag tar en oxå...svart thumbsup

#77 Guest_Guest (Guest)

Guest_Guest (Guest)

Posted 22 March 2006 - 10:46 AM

Var inte med på "bokningslistan" från början men är intresserad av en svart om du kan tillverka ytterligare en. :)

#78 PelleM

PelleM

Member

• Pip
  • 96 posts

Posted 22 March 2006 - 10:49 AM

Var inte med på "bokningslistan" från början men är intresserad av en svart om du kan tillverka ytterligare en.

Logga in kan vara bra. :beat:

#79 JawZ

JawZ

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts

Posted 22 March 2006 - 12:44 PM

Jag vill gärna ha en svart fortfarande ;) thumbsup

#80 Sliparn

Sliparn

Need to get Out More

• PipPipPipPip
  • 750 posts

Posted 22 March 2006 - 01:52 PM

Jag faller för trycket, och beställer 1st svart om det är OK. /Sliparn

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users