Jump to content


Photo

Abs Uppgadering


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 16 June 2005 - 07:48 AM

Va inne hos SAAB/Opelhandlarn o då passade jag på o fråga om ABS uppgraderingen. Den hade serviceansvarige aldrig hört talas om och hade jag ingen nybilsgaranti så skulle jag få betala för att dels kolla om det va gjort mjukvarumässig redan och även få betala för att få det gjort. :angry: Han va ju inte ens intresserad av att kolla upp vad som va sagt från Opel om det. O historiken på bilen kunde han bara få reda på det som va gjort i deras verkstad = ingenting, inte vad som va gjort hos övriga opelverkstäder. Att dom har det som ett frivilligt recall i england verkade han skita fullständigt i. :beat: Har ju en sv-såld 01:a så garantin har ju gått ut, men lite jävla goodwill kan dom ju ha när dom sålt en dålig produkt!! :angry: Så efter det mottagandet så tror jag inte jag vill ha med den handlarn att göra nått mer. Nån som kan rekomendera en hadlare som är lite mer kundorienterad där dom har kunskap och vilja att utföra en uppgaradering?? Det måste ju finnas nått dokument från Opel på ABS-uppgraderingen, nån som vet vad det heter eller har en kopia som han kan skicka över till mej så vore jag tacksam thumbsup

#2 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 16 June 2005 - 01:10 PM

ring till opel support och tala om hur du blivit behandlad och uppge namn på personen som var dryg. be dom ringa till vederbörande och tala om vad som gäller. ALLA berörda bilar skall uppgraderas utan kostnad och en auktoriserad sådan kan se detta i opels datasystem. iofs är det bara en handfull opelverkstäder som får skruva speedster. ring till svenska bil i akalla. dom hjälpte mig på ett ypperligt sätt thumbsup

#3 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 16 June 2005 - 08:20 PM

Tack för tipset thumbsup Har dock lite dåliga erfarenheter av telefonsamtal till Akalla, när jag skulle köpa bilen försökte jag ringa dom för att få reda på lite historik och även info om Nillets regalchip som dom hade sålt, jag blev runtkopplad en stund och sen va nån lustig o satte mej i kö, hade tålamod till 20 min väntande, sen fick jag nog :( Jag ska ringa dom så får dom skicka ner info om vad som gäller åt mej, får jag nått vettigt så postar jag det här.

#4 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 17 June 2005 - 07:53 AM

Tack för tipset  thumbsup

Har dock lite dÃ¥liga erfarenheter av telefonsamtal till Akalla, när jag skulle köpa bilen försökte jag ringa dom för att fÃ¥ reda pÃ¥ lite historik och även info om Nillets regalchip som dom hade sÃ¥lt, jag blev runtkopplad en stund och sen va nÃ¥n lustig o satte mej i kö, hade tÃ¥lamod till 20 min väntande, sen fick jag nog  :(

Jag ska ringa dom så får dom skicka ner info om vad som gäller åt mej, får jag nått vettigt så postar jag det här.

Så mitt chip är monterat i Sverige. Jag gissade på att det sattes på i Danmark eftersom min är beställd med snikutrustning (racevänlig ;) ).

#5 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 17 June 2005 - 09:05 AM

Jag ringde ju oxå på din bil när den va till salu, men han ville ju inte acceptera mitt bud, som sen visade sej bli ditt pris :D Så det va han som sa att den va chippad i Sthlm

#6 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 28 June 2005 - 11:20 AM

Lite ABS uppdatering: Mailade till Svenska bil i Akalla igårkväll o i morse ringde ansvarige för service på Speedstern thumbsup (har namn och nummer till han om nån behöver hjälp) Styrdonet som man ska bytas till har art.nr. 4800163 Kampanjkoden är 02-R-33 och det är goodwill som gäller för alla som har chassinummer innom vissa intervall thumbsup Ett nytt styrdon är nu beställt till min och kommer att bytas på goodwill när dom får hem det. Happy end... :unsure: BTW: Min bil fanns inte med i listan över chassinummer där kamkedjdekampanjen gällde

Edited by skogshuggarn, 28 June 2005 - 11:22 AM.


#7 Streetside-robban

Streetside-robban

    Member

  • Pip
  • 57 posts

Posted 29 June 2005 - 07:29 PM

Gäller goodwill även på importbilar?

#8 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 29 June 2005 - 10:18 PM

Apex och dude har väll fått det utfört på sina bilar så :unsure: Ring o kolla för säkerhetsskull, det är ju en säkerhetsdetalj på bilen så man tycker ju att goodwill borde gälla.

#9 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 18 July 2005 - 05:59 PM

Fick ju min ABS uppgraderad för några veckor sen. Jag tycker bromsarna tar sämre efter uppgraderingen :blink: :unsure: Dom känns inte alls lika bra som innan då dom bet rejält.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users