Jump to content


Photo

Kinnekulle 30-31 Juli


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#21 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 01 August 2005 - 09:18 AM

Trevligt att se så många Speedstrar, 6 st båda dagarna. Som vanligt hinner man inte prata med alla. :beat: Jag klarade mig hela vägen hem utan att ECU:n tändes. Var nere på Opel idag och de som kunde något hade semester. Fick boka tid... Jag laddar upp mina bilder under dagen, det var många som inte blev bra. Exprimenterade lite för mycket... Det var lite dåligt ljus på lördagen för det var nästan inget kort som blev bra... Tack för sällskapet SlimVince chinky chinky och sorry för väntetiden på morgonen.

#22 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 01 August 2005 - 09:35 AM

Ja det var kul! Tror jag snackade med alla. Arn var ute på årets svängom! :lol: Kul att se Supersonetts lyckade "renovering" thumbsup Och kul att hänga efter Saabster och kolla spårval. Imnotworthy Tack oxå Slimvince för min tid 1:07 ;) Tack för att jag fick låna dina handskar denna varma dag, Nillet! B) Summa summarum: Hopplöst regnande hela vägen dit, skyfall på vägen hem, men perfekt väder hela banmötet!! :groupjump: :groupjump: :groupjump: :groupjump:

#23 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 01 August 2005 - 11:23 AM

Nu har jag fixat ---> Bilderna (44 st) <---

Posted Image
Supersonett i full karriär.

Posted Image
Arn:s son är ute och pressar.

Posted Image
Clipping_Point låg väldigt långt från apex i denna kurva (före Molins knäpp).

Posted Image
SlimVince blev inte bra på något foto (körde för fort?).

Posted Image
Turbon var ännu snabbare?

Badster var också snabb för alla foto var suddiga.
Saabster var nog ännu snabbare för han fastnade inte ens på ett enda foto.

#24 Saabster

Saabster

    Member

  • Pip
  • 177 posts

Posted 01 August 2005 - 08:07 PM

Saabster var nog ännu snabbare för han fastnade inte ens på ett enda foto.

Ja... självklart var det så :rolleyes: :D :lol:
Med hårdare ställda dämpare bak kändes det som att tiderna går att pressa mer.... och mina mer än 50 mil på kullen i år har säkert gjort sitt oxå! Funderar på att testa andra spårval nu när man börjar få ordning på balansen i chassiet, men det är just TV-Kurvan som skrämmer mig, räcket är så dj*** nära :( Så som det är nu är kortase vägen=snabbaste vägen för mig! men det finns dom som åker fort längst till höger med fin radie oxå... Men då kommer det en lastväxling och bromsning, och sladd... Det är för mycke kvar på säsongen för mekning!

Fick förresten tipset att sätta en hårdare ställbar krängare fram och en liten, mjuk bak, är det nån av er andra som testat det ännu på en gat-speedster?

Och idag har jag investerat i ny bromsvätska och oljor till motor och låda, och om priset på Castrol SRF kan jag bara säga :blink: :angry:
Men det är det nog värt inför Gotland ring!!

#25 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 01 August 2005 - 09:57 PM

Kinnekulle foto har vaknat ur sitt vinter-ide. Se till att håll koll på hans sidor i rejsas forum för det är bra foto. Supersonett finns med på en av hans skarpa foton från torsdagen.

#26 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 02 August 2005 - 06:48 AM

Fick förresten tipset att sätta en hårdare ställbar krängare fram och en liten, mjuk bak, är det nån av er andra som testat det ännu på en gat-speedster?

Det finns ingen bakkrängare på marknaden. Dude har gjort egna ställbara på racebilen, både fram och bak.

Jag tänkte göra en ställbar framkrängare till min i vinter: 50 N/mm jämfört med originalets 5 N/mm. :o

#27 Arn

Arn

    Member

  • Pip
  • 63 posts

Posted 06 August 2005 - 11:15 AM

Tack alla för en trevlig dag! Var ju orolig för vädret men det blev ju jättebra!
Fick en liten nytändning och kommer troligtvis till Gelleråsen med OSC också men tills dess ska jag ha ställt in cambervinkelt och gjort abs-modden. Tyckte att bromsen uppförde sig märkligt vid kraftiga inbromsningar...

Nillet, min grabb skulle vilja ha originalet (större variant) av bilden under bron, om möjligt...


Posted Image

Edited by Arn, 06 August 2005 - 11:18 AM.


#28 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 06 August 2005 - 02:22 PM

Nillet, min grabb skulle vilja ha originalet (större variant) av bilden under bron, om möjligt...

Jag har klippt lite i dem så på originalet fyller bilen inte ut hela bilden.
Du har PM! ;)




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users