Jump to content

Photo

Lotus På Gelleråsen Söndag 10 Juli

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Saabster

Saabster

Member

• Pip
  • 177 posts

Posted 04 July 2005 - 12:09 PM

På söndag den 10 juli är det banträff :D :D med Lotus klubben på GELLERÅSBANAN I KARLSKOGA tillsammans med Ferrari- Maserati - och Miataklubbarna. Denna gång håller Ferrariklubben i arrangemanget. Det står inget om träffen på Miata klubbens sajt, men på Ferrari och Lotus, så jag antar att den fortfarande är aktuell... Jag ska dit, och Nillet såg jag i en annan tråd! Är det några mer som kommer? Och är det någon som vet hur dax det börjar?

#2 Saabster

Saabster

Member

• Pip
  • 177 posts

Posted 04 July 2005 - 12:14 PM

Såg även att Ferrari klubben ordnade Licens-kurs: OBS! Tony Ring anordnar under dagen en förarkurs med licensagning, kostnad 1000 kr/licenstagare Vet inte om vem som helst får vara med, men det borde man få vara, Jag kollar detta.

#3 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 04 July 2005 - 12:44 PM

Samma info som för Kullen, det finns att läsa under evenemang-forumet på LCCS. Har inte sett något om licenskurs i den infon. Vi är 4 från LCCS som skall äta middag tillsammans kvällen innan (vid 18:00) så de som skall övernatta kanska vill vara med? Mer info på LCCS-forumet.

#4 Supersonett

Supersonett

Member

• Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 07 July 2005 - 06:40 AM

anmäld :D hoppas nu bara det finns platser kvar

#5 Saabster

Saabster

Member

• Pip
  • 177 posts

Posted 11 July 2005 - 04:56 AM

För er som inte var där kan jag säga att det var riktigt skôj!! Och varmt...! Framdäcken hade ett tuft jobb... Speedstrarna visade verkligen vad dom kan! Och jag är riktigt nöjd med mina Spax dämpare som kom på bilen i lördags! Men som vanligt är det den där gula Elisen som är riktigt snabb! Även EBC bromsarna hängde med bra trots mycke negativ kritik från många som provat dom tidigare, och en hel del tjut från höger fram... men det är väl bara att meka lite till så ska det nog bli tystare... Bilder kommer senare...

#6 clipping_point

clipping_point

Scary Internerd

• PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts

Posted 11 July 2005 - 06:21 AM

Kul att du använder Spax o EBC, riktiga underdogs!! Posted Image

Självklart blir bilen bättre med ett ställbart chassi, oavsett märke thumbsup

Kotten i Elisen.... :o ...nåja, han sporrar oss att gasa hårdare ;)

#7 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 11 July 2005 - 06:45 PM

Ännu en kanonfin dag. Denna gång fick jag ressällskap så min långa resa tilbanan var inte lika tråkig. Jag hade oturen att stå flaggvakt när Ferrarin åkte av och blev inte utbytt, 2 timmar under ett hett plåttak... Jag är mycket nöjd med min dag förutom varningslamps-problemen jag kört i en egen tråd. 5 st Spedstrar måste vara nytt rekord. Alltid kul att träffa er (och några nya).
---> Mina 75 bilder <---
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image
Posted Image

#8 Supersonett

Supersonett

Member

• Pip
  • 201 posts
  • Interests:Petrol head

Posted 12 July 2005 - 06:53 AM

de var så illa som jag trode på bilden ovan , det ser ju ut som om min lilla röda skall tippa jämfört med saabsters med nya dämpare på. det vore nog inte illa med en lägre bil.......och lite mera krängare Snygga Bilder !

#9 Nillet

Nillet

Billy No Mates

• PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts

Posted 12 July 2005 - 07:53 AM

de var så illa som jag trode på bilden ovan , det ser ju ut som om min lilla röda skall tippa jämfört med saabsters med nya dämpare på.

Fotona är inte på exakt samma ställe...
Hastigheten kan vara olika...
Men bättre fjädrar och dämpare är aldrig fel...

#10 Reine

Reine

Member

• Pip
  • 166 posts

Posted 18 July 2005 - 05:27 PM

Hepp,

En liten film från Gelleråsen (här). Beklagar det taskiga formatet och kvailtén men min hemsida på Telia får inte innehålla mer än 10MB. Filmbeskrivning: Jag jagar ikapp Supersonett och en svart Elise. Dock har jag väldigt svårt att följa i kurvorna då jag har bilen helt original och därmed inga R däck, körde väldigt konservativt då det var första gången med Speedstern på bana, runt 1.25 - 1.26 rundor.

När Supersonett tills sist kommer förbi den svarta Elisen (som var lite halvsvår med uppsikt bakåt?) så kommer inte jag förbi utan väljer att ta nedkylningsvarv bakom denna in till depå. Supersonett har tror jag fick problem med soppan sista varvet, därav omkörning. Annars var det det väldigt lärorikt och jag har lite idéer om vad som behöver göras för att bättra tider.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users