Jump to content


Photo

Varningslampor


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 11 July 2005 - 08:36 AM

På Gälleråsen tändes (!) i kurvorna och jag läste att det var bromsvätskenivån. Den var inte låg, så jag måste ha svängt för mycket... Blir bromsvätskan mer lättflyktig och skvalpar runt mer vid hög värme? När vi körde hem så tändes en orange lampan längst ner till höger (motor med blixt i). Läste att man skulle stanna och ta ut nyckeln i 2 sec och sedan starta igen. Låter som ett mjukvaruproblem... Någon som vet vad lampan betyder och om jag skall vara orolig?

#2 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 11 July 2005 - 08:48 AM

ECU-lampan???? Welcome to the club! Inge farligt men kolla upp koden om det händer fler ggr. Kan vara t ex givarfel

#3 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 11 July 2005 - 09:35 PM

På Gälleråsen tändes (!) i kurvorna och jag läste att det var bromsvätskenivån. Den var inte låg, så jag måste ha svängt för mycket... Blir bromsvätskan mer lättflyktig och skvalpar runt mer vid hög värme?

När vi körde hem så tändes en orange lampan längst ner till höger (motor med blixt i). Läste att man skulle stanna och ta ut nyckeln i 2 sec och sedan starta igen. Låter som ett mjukvaruproblem... Någon som vet vad lampan betyder och om jag skall vara orolig?

Bromsvarningslampan tänds varje gång jag håller högre hastighet än rekomenderad i en vänsterkurva :P
högerkurvorna klarar sej rätt så bra än så länge :rolleyes:

#4 Saabster

Saabster

    Member

  • Pip
  • 177 posts

Posted 12 July 2005 - 04:45 AM

Samma här, bromsvätskenivålampan tänds på gälleråsen! Det har inte hänt förut, men kom nu när jag bytte bromsar och luftade. Trors att jag fyllde på så lyser den iriterande :angry: lampan när man svänger! Jag fyllde nästan helt fullt, ca 1-2 mm under max, alltså antar jag att det måste vara helt fullt om inte lampan ska tända sig... Men man kan ju se det som en G-Krafts mätare eller nått... Då blir det fräckare! Och kolla upp check engine lampan, iallafall om det kommer tillbaka, Det är alltid bra att veta vad det var, men det var iallafall en speedster till som fick missfire pga låg bränsle nivå... så fick du check engine efter att kört med lite soppa på gälleråsen så kan det vara det! Då kommer den inte tillbaka efter en omstart.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users