Vänta nu här... Sitter det inte reläer och skit i originalbrytarna?
Min Stack är Svart :(
Started by
clipping_point
, Aug 05 2005 05:55 AM
26 replies to this topic
#21
Posted 08 August 2005 - 03:09 PM
#22
Posted 08 August 2005 - 05:45 PM
Brytaren består av dessa delar.
Fjädrarna lyfter tillbaka knappen och sitter utvändigt.
Stift 1 är till lampan som tänds när ljuset är på (märkligt att den kommer utifrån)
Stift 2 är till jord
Stift 3 är till rälet (lamporna fram)
Stift 4 är till lampan som belyser symbolen (tänds via tändningen)
Edited by Nillet, 08 August 2005 - 05:54 PM.
#23
Posted 08 August 2005 - 05:48 PM
Det är den vita plastgrejen som är fjäder för själva mekanismen. (mitten till höger i föregående bild)
Såhär såg det ut innan jag bände isär.
#24
Posted 09 August 2005 - 06:02 AM
Inget spm går till STACKEN alltså?
#25
Posted 09 August 2005 - 06:35 AM
Min gissning är att stift 3 till ljusreläet även går till fler relä som även går till stift 1. Det borde förklara att den kommer utifrån och inte är internt kopplad. Men det borde man kunna se på TIS (vilken jag inte har tittat på).
#26
Posted 19 August 2005 - 09:58 AM
Om det inte har löst sig redan så har jag kollat el-schemat i TIS och det ser ut som att det är säkring FB17 (5 Amp) eller ev FB8 (7.5 Amp) som styr H1.21 Belysning - Instrument.
FB 17 försörjer även ciggtändarens belysning och höger bakljus och höger nummer skyltsbelysning och parkerings ljus höger fram.
Säkring FB17 får sin spänning från K20 Parkeringsljus relä som dras antingen av parkeringsljus kontakten eller den vanliga ljuskontakten...
Det finns ju även en ljus-justering i trippmätar nollställningsknappen, så om den tex är trasig kan det säkert påverka... Häll innne knappen lite och se om det händer något.
Annars håller jag med om att det är inte så noga med ljusen i instrumentet....
Jag har förresten ställt en fråga till STACK om hur man styr instrumentet enklast från andra styrsystem än orginal, som det är nu har jag inte lyckats styra varvräknaren, men allt annat... och det beror på att instrumentet verkar vara specialbeställt för den GM signalen på varvtal som finns i bilen och inte den som stack normalt använder ... Om nu någon vill byta styrsystem...
#27
Posted 19 August 2005 - 10:12 AM
JohanSalo på Lotusklubben har byggt shiftlights och han plockade signalen vid stacken. Om det nu är samma på Lotus kan jag rekommendera ett PM till honom via LCCS-forum.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users