Jump to content


Photo

Bromsbelägg Mekonomen?


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Streetside-robban

Streetside-robban

    Member

  • Pip
  • 57 posts

Posted 07 August 2005 - 06:21 PM

Ska köra bana på Gelleråsen på fredag och behöver nya belägg fram för byte senast onsdag. Så frågan är, var får jag tag på skapliga belägg fort? Såg att mekonomen hade och kanske kan få fram en uppsättning före onsdag. Mina leverantörer behöver en vecka på sig så det går inte. Brukar Opel ha original på hyllan? Någon som vet pris?

#2 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 07 August 2005 - 08:26 PM

var i sverige befinner du dig? jag har ett set med SBS carbon/carbon till framaxeln som gått ett kortlopp (slitna ca 0.5mm) jag hade dessa bak på min(har framok där), men har bytt till pfc pga livslängd/spons. kostade typ 1300:-+moms har jag för mig, men kan tänka mig att bli av med dom för 400:- finns i huddinge

#3 Alfons

Alfons

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Gender:Male

Posted 08 August 2005 - 06:14 AM

Jag har nya oanvända Mintex 1144 som du kan få köpa för 500 kr(nypris 800).

#4 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 08 August 2005 - 08:53 AM

kostade typ 1300:-+moms har jag för mig, men kan tänka mig att bli av med dom för 400:-

finns i huddinge

Är det bra bett i dom, som Pagids? Köper dom gärna isf thumbsup

#5 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 08 August 2005 - 09:08 AM

Ska köra bana på Gelleråsen på fredag och behöver nya belägg fram för byte senast onsdag.

Så frågan är, var får jag tag på skapliga belägg fort? Såg att mekonomen hade och kanske kan få fram en uppsättning före onsdag. Mina leverantörer behöver en vecka på sig så det går inte.

Brukar Opel ha original på hyllan? Någon som vet pris?

Jag kör med GreenStuff från mekonomen. Livslängden har varit mkt bra! thumbsup

#6 Streetside-robban

Streetside-robban

    Member

  • Pip
  • 57 posts

Posted 08 August 2005 - 01:05 PM

Ska köra bana på Gelleråsen på fredag och behöver nya belägg fram för byte senast onsdag.

Så frågan är, var får jag tag på skapliga belägg fort? Såg att mekonomen hade och kanske kan få fram en uppsättning före onsdag. Mina leverantörer behöver en vecka på sig så det går inte.

Brukar Opel ha original på hyllan? Någon som vet pris?

Jag kör med GreenStuff från mekonomen. Livslängden har varit mkt bra! thumbsup

Hmm, många bud. Jag kör med Greenstuff på min Audi A4 och är rätt nöjd med dem också. De är kanske inte så prisvärda dock då man kan få betydligt bättre belägg för det priset. (tror jag)

Kollade mina belägg ordentligt idag. Har ca 4-5mm kvar. Borde jag klara en bankörning på det och byta efteråt istället? Bromsarna tar mkt bra och jag ska inte köra så hårt på Gelleråsen då det är första gången på bana för mig.

Ett annat alternativ är ju att ha med sig belägg för säkerhets skull och byta om det skulle krisa.

#7 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 08 August 2005 - 03:51 PM

4-5 mm räcker gott till 10 banträffar! thumbsup




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users