Jump to content


Photo

Motorhaveri


  • Please log in to reply
102 replies to this topic

#81 slimvince

slimvince

    Super Duper Member

  • PipPipPip
  • 649 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm, Sweden

Posted 30 August 2005 - 05:32 PM

Har ni hi-jackat min tråd!! :beat:

Sorry. :( Skall bara tipsa om att det funkar att sträcka ned handen med en digitalkamera med hyfsad närgräns så kan man fotografera av motornumret thumbsup
Nu skall jag krypa tillbaka under en mossig sten och lovar att inte post:a mer i denna tråd Imnotworthy .

#82 Streetside-robban

Streetside-robban

    Member

  • Pip
  • 57 posts

Posted 30 August 2005 - 09:57 PM

the secret vauxhall e-mail :o

Om jag har fattat det rätt så borde min Speedster med chassinummer som slutar på 1671 inte vara i riskzonen för kamremshaveri?

#83 ferg

ferg

    Super Member

  • PipPip
  • 422 posts
  • Location:Norway

Posted 01 September 2005 - 08:58 AM

I henhold til chassisnummeret, er ikke min i risksonen, men ihht. motornummeret som jeg fant i servicehåndboken, så er den. :blink: Forvirrende. Skal ta frem speil og lykt og se om jeg greier å lese av motornummeret fra motoren i tilfelle det ikke er samme som i boken, men bilen ble førstegangsregistrert i April '02, så jeg tipper den ikke er modifisert. (Beklager fortsettelsen av hi-jack'et, og kondolerer med motorhavariet :( )

#84 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 22 September 2005 - 07:22 PM

hmm, enligt Opel va min inte i riskzonen, men enligt Vockys brev så är den det vad gäller chassinumret. som sagt, förvirrande :unsure:

#85 StephanD

StephanD

    Member

  • Pip
  • 171 posts
  • Location:Vargön, Sweden

Posted 25 September 2005 - 12:27 PM

L-F tar maskinskada dock med höjd självrisk (5K) på imp bilar. Lite OT, de täcker även banåka men absolut ingen tävling,träning eller körning med tidtagning. /S

#86 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,350 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 29 September 2005 - 04:33 AM

Fick mail idag från carcustoms. Starkare vetilfjädrar är dubbla och kräver prylar upp-o-nere för att hålla dem på plats:

  • Eagle Rods  $350.0
  • ARP Head Studs  $139.95
  • Underdrive Pulley $144.95
  • Dual Valve Springs
  • Ti Retainers
  • Valve Spring Seats



Detta verkar ju vara ett toppjobb förutom "Eagle rods"
Är de bara för säkerhets skull?
Eller behövs de för att du skall höja varvstoppet? :P
Eller är det hemligt? ;)
Att få ut sådana HK ni talar om med bara ett topp-jobb vore ju mumma annars.

Istället för att Hijacka din motorbyggartråd så tog jag frågan i den här gamla tråden.

#87 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,350 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 29 September 2005 - 04:37 AM

Att få ut sådana HK ni talar om med bara ett topp-jobb vore ju mumma annars.

Jaja!! Bara och bara. :beat:
Ett jättejobb iofs, men trots allt lättare än att behöva ta ut hela motorn och byta vevstakar mm.

#88 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 29 September 2005 - 07:29 AM

Eagle conrods köper jag för att de gamla gick av - de "behövs" inte förrän vid 270 HK nånting Ventilfjädrar köper jag för att det har varit problem i UK med trimmade motorer åsså hade ju Dude ett haveri- de "behövs" inte förrän vid 8000 rpm nånting Nu bygger jag en sprängsäker motor från grunden, som håller för 350 HP och 10 000 rpm thumbsup Att bara byta topp, kammar och insug det är ju AmD/TMS Stage 3

#89 skogshuggarn

skogshuggarn

    Need to get Out More

  • PipPipPipPip
  • 1,088 posts
  • Location:Sweden
  • Interests:weightlifting and spending money on my car

Posted 29 September 2005 - 08:05 AM

ska bli skoj o se dej göra långnäsa åt Thorney och alla inregnade engelsmän :lol:

#90 meldert

meldert

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,284 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eskilstuna, Sweden

Posted 29 September 2005 - 08:32 AM

Kommer du att bygga ett eget plenum så att du får längre trattar än på dBilas insuget, eller ska du köra med dBilas rakt av med endast modifiering för större TB?

Edited by meldert, 29 September 2005 - 08:33 AM.


#91 dude

dude

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,404 posts
  • Gender:Male
  • Location:stockholm/sweden

Posted 29 September 2005 - 09:19 AM

Eagle conrods köper jag för att de gamla gick av - de "behövs" inte förrän vid 270 HK nånting

Ventilfjädrar köper jag för att det har varit problem i UK med trimmade motorer åsså hade ju Dude ett haveri- de "behövs" inte förrän vid 8000 rpm nånting


Nu bygger jag en sprängsäker motor från grunden, som håller för 350 HP och 10 000 rpm thumbsup

Att bara byta topp, kammar och insug det är ju AmD/TMS Stage 3

appapp c_p

mitt haveri hade inget med varvtal och fjädrar att göra och själva incidenten skedde vid 6000rpm.

det troliga felet är en defekt hydraullyftare till vipparmen och hade likabra kunnat gå sönder vid 2000rpm.

#92 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 29 September 2005 - 10:20 AM

Kommer du att bygga ett eget plenum så att du får längre trattar än på dBilas insuget, eller ska du köra med dBilas rakt av med endast modifiering för större TB?

Dude har (i princip) erbjudit sig att bygga ett plenum med Hooker-böjar, trattar och matchade portar.

Jag får se om det blir 68 mm TB eller nåt mekaniskt.

Edited by clipping_point, 29 September 2005 - 10:23 AM.


#93 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 29 September 2005 - 10:23 AM

ska bli skoj o se dej göra långnäsa åt Thorney och alla inregnade engelsmän :lol:

Ja, det är planen. ;)

Det är ju oxå kul att B.A.D. har byggt en bil som kör ifrån allt. thumbsup

Det är klart att vi måste ha den snabbaste N/A:n i Svedala oxå. thumbsup thumbsup

#94 JawZ

JawZ

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 2,571 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sweden, Gothenburg
  • Interests:Bodybuilding, 3D/2D Gfx, Web design, Sportscars, Electronic Music.

Posted 29 September 2005 - 10:27 AM

Det är ju oxå kul att B.A.D. har byggt en bil som kör ifrån allt. thumbsup

Och som dessutom ser riktigt läcker ut thumbsup thumbsup

#95 Turbo²

Turbo²

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts

Posted 29 September 2005 - 10:54 AM

Det är klart att vi måste ha den snabbaste N/A:n i Svedala oxå. thumbsup thumbsup

Det blir vi två om! :tt:

#96 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 29 September 2005 - 11:12 AM

Det är klart att vi mÃ¥ste ha den snabbaste N/A:n i Svedala oxÃ¥. thumbsup  thumbsup

Det blir vi två om! :tt:

OK, de 2 snabbaste då.













Men jag blir snabbast!! :lol:

#97 Turbo²

Turbo²

    Super Member

  • PipPip
  • 426 posts

Posted 29 September 2005 - 11:28 AM

Men jag blir snabbast!! :lol:

:gayfight:

#98 Nillet

Nillet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,728 posts
  • Gender:Male
  • Location:Eslöv, Skåne, Sweden
  • Interests:Whisky, Formula 1

Posted 29 September 2005 - 11:36 AM

Men jag blir snabbast!!  :lol:

:gayfight:

Fortsätter ni såhär så kommer det snart en med 454:a i. Han har ju donatorbil...

#99 OneYet

OneYet

    Billy No Mates

  • PipPipPipPipPip
  • 1,350 posts
  • Gender:Male
  • Location:Huskvarna, Sweden

Posted 29 September 2005 - 12:09 PM

Men jag blir snabbast!!  :lol:

:gayfight:

Fortsätter ni såhär så kommer det snart en med 454:a i. Han har ju donatorbil...

Intressant tanke, hmmmm

#100 clipping_point

clipping_point

    Scary Internerd

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4,908 posts
  • Location:Linköping, Sweden

Posted 29 September 2005 - 01:13 PM

Konkurrens främjar utvecklingen - ni kommer det vässas duktigt i vinter!!




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users